Avatar billede mipe1 Nybegynder
26. september 2001 - 19:27 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Inflation i point på eksperten?

\"Det er alt for lidt point til sådan et spm.\"
\"Det er alt for mange point til sådan et spm, det lugter af snyd\"
\"Se her point til MENIG232\"

Ovenstående er eksempler på kommentarer og spm. man oftere og oftere ser.

For lidt point: hmm, hvis det er hvad brugeren vil ofre kan du jo bare lade være med at svare.

For mange point: tjaa du kan jo svare med en kommentar hvis du ikke vil have point for det.

Point til Menig232: Hvorfor oprettes denne type spm., har man svaret er det vel fordi man kan acceptere de point der er sat. Og hvorfor er det egentlig tilladt at oprette denne type spm.? Spm. burde da ikke på den måde udelukke andre fra at svare.

Hvad er din holdning til point?
Betyder de noget?
Betyder det noget hvor du ligger på ranglisten?
Hjælper du for at hjælpe eller for at score point?
Avatar billede dumdum Nybegynder
26. september 2001 - 19:39 #1
Jeg er af den opfattelse, at hvis man ønsker at ranglisten skal give mening og hvis Eksperten.dk skal løbe rundt og virke med en hvis form for logik, så hjælper det ikke, at man udlodder eks 1000 point for et eller andet design. Eller for andre ting for den sags skyld. Det er defineret at et svært spørgsmål \"koster\" 60 points, så egentlig burde det ikke være muligt at udlodde et pointantal højere end dette. For begynder det at ske, så er det klart at hvis en svarer har set at han kan score 400 point for noget eet sted og 60 point et andet sted, for samme type spørgsmål, så er det klart at han vil kræve 400 begge steder.

Så fra mit synspunkt giver det ingen mening at have en ranglisten, når pointgivningen er ude af proportioner, så kunne man lige så godt opgive det igen.

Og faktisk kan jeg godt forstå at det virker negativt på nye brugere, at når de stiller et spørgsmål til en 10-15 point og så får at vide at man skal udlodde flere point, eller skal man i hvert fald ikke forvente at man bliver hjulpet.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede mipe1 Nybegynder
26. september 2001 - 19:44 #2
Enig i at det ville være det smarteste hvis man kun kunne bruge de fastdefinerede pointsatser, det ville ligesom holde inflationen nede.

Kunne man ikke bare droppe pointsystemet og basere ranglisten på antallet af accepterede svar?
Avatar billede dumdum Nybegynder
26. september 2001 - 19:51 #3
I princippet jo, men nogle spørgsmål, kan man lige så godt erkende, er sværere end andre. Så jeg mener at man bare skal fjerne det felt, hvor man indtaster pointene, det er det nemmeste, og vil reducere inflationen.
Avatar billede koep Nybegynder
26. september 2001 - 19:52 #4
mipe1:> Hvis du droppede point systemet, hvor ville den motivation der får mange tusinde brugere herind hver dag for at hjælpe 24/7 så være henne ??

Folk der siger \"for lidt point!!\" det er folk der tænker mere på at tjene point end at hjælpe, undtagen hvis der virkeligt ER for lidt point. Nogle opretter spørgsmål til både 5 og 10 point som burde høre under 30-60, og pointene viser, for mig, hvor stor pris en bruger sætter på f.eks. min hjælp. Dermed ikke sagt at jo flere point des bedre, grænsen på de 60 point passer mig fint som \"max\".

Jeg er en af dem der tit og ofte \"beklager\" mig over for mange point, når folk gang på gabg fyrer , 4 og 500 point af på INGENTING ...
Avatar billede koep Nybegynder
26. september 2001 - 19:54 #5
dumdum:> HVIS muligheden for et frit antal point blev fjernet, så skulle de nuværende point satser nok rettes til at deles 90 point, fra 10 til 100.

Men jeg er helt enig .. jeg synes det valgfrie antal point skulle fjernes.
Avatar billede dumdum Nybegynder
26. september 2001 - 19:59 #6
Men hvis man tænker lidt bredt, hvad skulle argumentet være for at beholde valgfriheden?

Jeg må erkende at jeg ikke lige kan se det, men er der nogen der kan?

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede mipe1 Nybegynder
26. september 2001 - 20:01 #7
koep:> jeg er ganske enig i dine synspunkter, men..

Er det ikke lidt skræmmende at ingen længere kunne finde på at hjælpe andre uden at få noget igen, det er jo egentlig ikke hjælp så men \"betalte\" serviceydelser.

Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
26. september 2001 - 21:43 #8
Læs her:
http://www.eksperten.dk/spm/67252 (Kommentar fra andreas_admin
08/05 2001 13:50:00)
admin skriver:
Vi har for kort tid siden drøftet problemet, og jeg mener at det må være op til folk selv, om de vil brænde mange point af på et spørgsmål.
Jeg synes ikke det er i Ekspertens ånd, men de pågældende brugere løber også hurtigt tør for point.

jeg er så skide træt af at folk skal kommentere hvor mange point jeg, eller andre skal \"betale\" for at få hjælp.......

Jeg kan kun bruge dem jeg har, og når jeg ikke har flere, så må jeg hjælpe lidt mere. Jeg bruger vel gennemsnitlig 4-5 timer dagligt på eksperten. Og jeg er sgu ved at være mere eller mindre afhængig af at komme ind og kigge på eksperten. Men nå jeg bruger så mange timer hver eneste dag på at spare point sammen, så vil jeg fandeme også have lov til at bruge dem, så længe at jeg ikke misbruger systemet.

Jeg har en rigtig god ide.......hver gang der er nogen der brokker sig, så giv dem dette link:
http://www.eksperten.dk/spm/110819
så plejer de som regel at klappe i
Avatar billede Beach Mester
26. september 2001 - 23:39 #9
>>>eric-pedersen
Hvis du selv siger \"jeg er sgu ved at være mere eller mindre afhængig af at komme ind og kigge på eksperten\" hvordan kan det så være du prøver at underbygge det som skulle være i ekspertens ånd???
Jeg bruges selv ekspertens pointsystem som en af mine referencer når jeg søger på freelance jobs (til menneskepenge!!!) men det er ved at blive bombet helt af helvedes til pga. folk som dig der bare tonser point i hovet på jobs!

Hvordan skal jeg kunne forklare fremtidige arbejdsgivere at jeg ligger nummer dit og dat her og der på eksperten hvis der er folk der på 10 minutter kan komme lige så højt op på listerne som jeg har brugt pt. 474 dage på, men som egentlig ikke har lavet en pot pis i forhold til alle de linier jeg har skrevet???

Ja, jeg bruger da point til at komme op på listerne, og ja, jeg går målrettet efter (når jeg har tid) efter at samle point sammen for at komme endnu højere op. Men jeg vil sgu ikke gøre det ved at modtage måske 2.000 point for en skaldet opgave der hedde:r lav lige en hjemmeside til mig!

>>>Til alle andre end eric-pedersen
Jeg syntes man skulle prøve at ligge lidt pres på Jacob & Andreas for at få fjernet muligheden for selv at bestemme hvor meget, så der kun er 15/30/60 point at sælge af. Om det skal være mere eller mindre ved jeg ikke, men hvis eksperten stadig skal have nye brugere så må man ikke få folk til at tro at 60 point er lidt i forhold til de 300 point man får i hovedet ved oprettelse.

//Beach

Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
27. september 2001 - 00:30 #10
LÆS.....så vil jeg fandeme også have lov til at bruge dem, så længe at jeg ikke misbruger systemet.

når folk har flippet ud på mig (sket 2 gange), og de har fået linket til hvor kimrosgaard tjener 2000 så gider de sgu ikke at brokke sig mere.

Som sagt, så er det sket 2 gange at der har været brok over mig (for mange point) men det hænger sgu da sammen med at man flere steder har set folk brokke sig over at \"de tror de kan købe en hjemmeside for 100 point\" osv.

At få en til at lave en hjemmeside er at bede om arbejdskraft, hvis der nu var en der mente at han kunne lave en overfed hjemmeside skulle han så have 60 point.....nej vel. Vi er blevet enige om at det er 500 point værd.

Nej jeg underbygger ikke eksperten, men så længe der ikke er nogen klare retningslinier, og jeg mener at det er de point værd for mig, så kan jeg ikke se der skulle være noget/nogen som skulle stoppe mig i at bruge 500 point for at få noget som jeg længe har ønsket mig, og som jeg ikke selv har kunnet lave. Vi kan så begynde at vurdere om overskriften var ok.

men beach, jeg syntes du skulle prøve at kigge her:
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=eric-pedersen&i1=0&i2=0&i3=0&i4=1&i5=0&i6=0&i7=0&i8=0&i9=0&i11=0&i12=0&i13=0
og tage en vurdering over om jeg underbygger noget som helst.

Forslag:
Man skal ikke kunne tage sine points tilbage. Dette vil betyde at folk vil være lidt mere påpasselige når de stiller spørgsmål.
Hvis der så ikke kommer et svar skal der være en fiktiv person, som skal kunne tildeles pointene, dermed er disse point ude af systemet, og inflationen vil mindskes
Avatar billede Beach Mester
27. september 2001 - 01:39 #11
>>>eric-pedersen
Du skriver bla: \"når folk har flippet ud på mig (sket 2 gange), og de har fået linket til hvor kimrosgaard tjener 2000 så gider de sgu ikke at brokke sig mere\"
Der må jeg skuffe dig, det er nemlig også mig der har fat i noget på:
http://www.eksperten.dk/spm/113889
Og der ER sendt en mail til admin ang:
http://www.eksperten.dk/spm/110819
De har desvære bare haft travlt med at lave dette site:
http://www.sharksforum.com/
da de vil prøve selv at få lidt penge ud af deres arbejde, og måske også lidt har opgivet eksperten.dk pga. folk som bruger systemet på den forkerte måde (læs:i ekspertens ånd).

Og her er det du kommer ind Erik...
Det kan da godt være du ser din ret til at smide alle dine ærligt opsparede point ind på et single spørgsmål, det kan da også godt være at der er nogle fjolser (sorry udtrykket!) der tager disse opgaver men.... Du er selv i gang med at grave ekspertens grav ved at hjælpe med til det her!

Hvis det ikke mere har nogen mening at gå efter en god placering her på eksperten så vil dem der virkelig har nogle gode (og ærlige) point stille og roligs sive væk fra eksperten og søge andre steder hvor deres hjælp bliver brugt med respekt!

Hvis alle og en hver kan samle mine næsten 10.000 point sammen på 3-4 af din slags og på måske 10 dage, hvad siger det som om min viden og kunnen når jeg selv har været næsten 500 dage om at samle samme antal point?
Nu skal jeg selv svare: Umidelbart ser det ud som om at jeg ikke er en skid klogere end en knægt på måske 10 år som kan finde ud af at skruge en meget simpel side sammen. Dette selv om jeg har arbejdet intensivt med computere i over 20 år og ikke er bagud med min viden!!!!

Så Erik, jeg kan ikke blive mere uenig med dig.
At du bevist prøver at misbruge systemet ved at opføre dig på den måde er jo din sag, men jeg vil da gøre alt for at stoppe dig, og hvis det kan lade sig gøre få smidt dig ud af systemet da det da i hvert tilfælde ikke er i ekspertens ånd at skrive: \"så længe der ikke er nogen klare retningslinier\"

Og så mener jeg for øvrigt ikke du klart har svaret på mit spørgsmål:
\"Hvordan skal jeg kunne forklare fremtidige arbejdsgivere at jeg ligger nummer dit og dat her og der på eksperten hvis der er folk der på 10 minutter kan komme lige så højt op på listerne som jeg har brugt pt. 474 dage på, men som egentlig ikke har lavet en pot pis i forhold til alle de linier jeg har skrevet???\"

Jeg kan regne ud at du vil svare: Det vil jeg fandeme skide på:-)

Men kan du så forklare det du også skriver: \"Nej jeg underbygger ikke eksperten\"???

Jeg vil da klart mene at du er ude på et fejlspor, og vil med alle kræfter prøve at stoppe dig og alle andre der ikke kan finde ud af hvordan man skal og bør bruge eksperten.

Så kan du tolke det som du vil, men du får ikke en dyt ud af at sætte dig op mod størsteparten af de brugere på eksperten som stadig tror på at det er et bæredygtigt forum! Tro mig når jeg siger at man kan få slettet personer der ikke opføre sig i ekspertens ånd. Jeg ved da godt at du bare vil sige nå, men du kan jo smutte en tur denne vej:
http://www.eksperten.dk/spm/99889
og læse lidt om hvad der kan ske:-)

Håber du kommer på andre tanker, men regner egentlig ikke med det... Du er typen der bare vil udnytte systemerne til egen fordel og på andres bekostning. Dig om det min ven....

>>>Alle andre

Jeg vil komme med et forslag der muligvis vil gøre ondt på eksperten nogle dage eller uger, men for at stoppe den måde eksperten bliver misbrugt på så kan man muligvis sende mails til admin lige så snart der er nogle der bryder grænsen på x antal point, og samtidig er kanon aktive på spørgsmålet så spørger ikke får den oplevelse af eksperten som han eller hun regner med!

Dette vil ikke kun pisse spørger af helvede til, men også sætte en vis form for pres på admin for at gøre noget ved problemet.

Jeg er selv ved at være lidt ked af at bruge eksperten pga. folk som Erik Pedersen, da det aldrig kan give et rigtigt billede hvad jeg (vi) kan, og hvad jeg (vi) står for!
Så måske dette er nok, eller skal vi i gang med det samme som her:
http://www.eksperten.dk/spm/112579

!!!OPRÅB!!!

//Beach

Avatar billede disky Nybegynder
27. september 2001 - 08:34 #12
Lad folk bruge de point de vil.

Hvis man pludseligt fjerne feltet til fritvalg af antal point. Skal alle\'s point nulstilles, ellers er der aldrig nogen der kommer i nærheden af top10. Dem der er på top 10 har med sikkerhed flere gange modtaget mere end 60 point.

Eller man skal fjerne point helt, folk er ligeglade, bare se newsgroup der får man langt mere kvalificeret hjælp helt \'gratis\'.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
27. september 2001 - 09:19 #13
Beach.....
1) min far vil også gerne have en hjemmeside. Hvor mange point mener DU er rimelig. (hvis du skal bruge tid på det)
2) Du får det til at lyde som om jeg overdriver totalt med hvor meget jeg sætter til i mine point. Det gør jeg jo ikke. jeg har fået nogen til at lave et styk arbejde, og har ikke betalt en krone for det. Men i stedet nogen point ????
3) http://www.eksperten.dk/spm/99889 hvad har det med mig at gøre. denne person du refererer til er blevet slettet fordi han har oprettet nogen spørgsmål, og derefter taget sine point tilbage (det virker som om du har en utrolig trang til at hagle ned over mig)

4) prøv at kigge her: http://www.eksperten.dk/spm/67252
---------------------------------------------------------
andreas_admin
24/04 2001 16:39:22    Jegt er opmræksom på problemstillingen, men er tøvende med at gribe ind. Det er et spørgsmål om at folk selv har optjent disse point, og må anvende dem som de lyster, det er den \"frie økonomi & konkurrence\". Modsat synes jeg ikke selv det er god skik, men det skal måske ikke være afgørende. Det kan virke uretfærdigt at nogle svarer på 10 spørgsmål, og får 10 point for hver, og én bruger svarer på et enkelt spm. og tjener 1.000 point. Indtil videre vil jeg forholde mig afventende, men samtidigt appellere til brugere med mange point, om ikke at afgive uforholdsmæssigt mange. Hvis der er tale om gemen \"point-tømning\" vil den pågældende bruger blive slettet og det aktuelle spørgsmål ligeså.
-------------------------------------------------------

samt
-------------------------------------------------------
Kommentar fra andreas_admin
08/05 2001 13:50:00    Vi har for kort tid siden drøftet problemet, og jeg mener at det må være op til folk selv, om de vil brænde mange point af på et spørgsmål. Jeg synes ikke det er i Ekspertens ånd, men de pågældende brugere løber også hurtigt tør for point.
-------------------------------------------------------

* Det er et spørgsmål om at folk selv har optjent disse point, og må anvende dem som de lyster (lyder rimeligt i mine ører)
* det er den \"frie økonomi & konkurrence\"
* Det kan virke uretfærdigt (ja det syntes du. som reference til at kunne tjene \"menneske penge\" på det kan jeg godt se at det er ærgeligt for dig (håber du har givet et konkret svar på nr1)
* samtidigt appellere til brugere med mange point, om ikke at afgive uforholdsmæssigt mange (det mener jeg absolut ikke at have gjort)
* Hvis der er tale om gemen \"point-tømning\" vil den pågældende bruger blive slettet og det aktuelle spørgsmål ligeså (det er der jo ligesom heller ikke nogen grund til at du skulle anklage mig for vel, så her: http://www.eksperten.dk/spm/99889 kan du se lidt om hvad der ikke sker
*  Vi har for kort tid siden drøftet problemet, og jeg mener at det må være op til folk selv, om de vil brænde mange point af på et spørgsmål (takker....så er jeg mere sikker på at få et svar)
* men de pågældende brugere løber også hurtigt tør for point (det gør jeg nok ikke lige med det samme. fordi jeg bruger en del mere tid på eksperten end gennemsnits brugeren.

4) Jeg kunne forstå dig hvis jeg oprettede en ny bruger, og skød alle point af i et spørgsmål, men det er mine egne point, som jeg har tjent ved at hjælpe andre

5) Hvis jeg nu har et problem, med en computer, og jeg mener at der ikke er ret mange herinde som er hærdet til at svare. Hvordan skal jeg så vide hvor mange point der skal sættes i. Skal man først oprette et spørgsmål med overskriften \"beach hvor mange point er det værd\" og spørge dig hvor mange point man må fyre af. jeg ved godt at den er provokerende, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg skulle have gjort, da jeg oprettede spørgsmålet: http://www.eksperten.dk/spm/113889
Avatar billede mipe1 Nybegynder
27. september 2001 - 18:09 #14
Jeg har et forslag:
Man kan ikke rigtigt afgøre sværhedsgraden af et spm. for dem der kan er det måske ganske simpelt, for dem som ikke kan kan det virke som den umuligste opgave i hele verdenen og derfor syntes de måske at 2000p er rimeligt.

Hvad nu hvis man sagde alle spm. blev oprettet med 50p og derefter stiger det med 25p. for hvert afvist svar.
(pointsatserne kunne være andre, bare et eksempel)

Det kræver selvfølgelig at folk ikke bare fyrer latterlige svar af for at få point op, men det ville så være imod reglerne.

Jeg har ikke helt gennemtænkt mit forslag, men kan godt lide en eller anden tanke om, at spm. automatisk stiger i sværhedsgrad jo flere svar der kommer som ikke løser problemet, for somsagt hvem kan bestemme sværhedsgraden af et spm.

En anden ting jeg ikke helt forstår er når folk beder om at få noget lavet. Jeg har den opfattelse at eksperten skulle anvendes til at formidle råd og vejledning og mindre løsninger. Ikke til at få udført opgaver.
Måske man burde oprette en særskilt kategori hvor man bede om at få lavet færdige hjemmesider, grafik og hvad folk ellers spørger om og her kunne der så være \"pointfrihed\" men tjente point her vil ikke tælle med i statistikken.

En tredje ting, jeg har lige siddet og læst reglerne for eksperten og jeg syntes der mangler lidt retningslinier m.m.
Som ny bruger tror jeg det kunne være svært at finde ud af hvad der er i ekspertens ånd. Det er noget som nogle nok erfarer på den hårde måde, ved at blive svinet til.

Og iøvrigt mener jeg somsagt at point er fuldstændigt ligegyldige og det eneste man i hvert fald kan bruge dem til, uanset hvordan man vender og drejer pointsystemet, er til at opnå en selvtilfredshed. Sammenligninger giver ingen mening(Påstand)
Avatar billede dumdum Nybegynder
27. september 2001 - 20:09 #15
Eric Pedersen>> Jeg tror at den eneste grund til at du synes at 60 points er meget lidt er, at du har været udsat for at der er blevet udloddet meget mere i andre spørgsmål.

Hvis folk ændrede indstilling til Ekspertens pointsystem, ville dette ikke ske, så ville 60 point blive betragtet som meget. Men det er klart, at sådan foregår det ikke, når der først er gået inflation i noget, er det svært at ændre, med mindre folk gør en aktiv indsats.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede mipe1 Nybegynder
27. september 2001 - 20:41 #16
disky>>
<snip> \"lad folk bruge de point de vil.\" </snip>

Tjaa, somsagt er jeg ligeglad med pointene, så det må folk jo om.

<snip>
Hvis man pludseligt fjerne feltet til fritvalg af antal point. Skal alle\'s point nulstilles, ellers er der aldrig nogen der kommer i nærheden af top10.
</snip>

Det jer argument forstår jeg så slet ikke. Hvis folk kan bruge point som de vil, hvad er en top10 så værd og hvorfor er det så vigtigt om folk kommer på top10 eller får nulstillet point?
Avatar billede mipe1 Nybegynder
30. september 2001 - 17:38 #17
Hermed lukker jeg dette spm.
På de mange spm. der er oprette de sidste par dage kan man jo tydelige se at eksperten ikke kører som den skal og det er sikkert bare et spørgsmål om tid inden den ikke længere vil blive opfattet som et seriøst og brugbart forum
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
30. oktober 2001 - 20:11 #18
beach.....jeg venter stadig på dine svar
Avatar billede Beach Mester
30. oktober 2001 - 22:58 #19
Sorry, der har været lidt gang i butikken de sidste mange dage, ser om der bliver tid til at kigge lidt på det i morgen aften:-)

//Beach
Avatar billede Beach Mester
04. november 2001 - 01:08 #20
>>>eric-pedersen
Her har du så det længet ventede svar Erik:-)

Jeg har i lang tid ikke taget eksperten for noget særlig da jeg som mange andre har droppet eksperten som noget jeg og andre kan bruge til noget seriøst.!!
På grund af de ting der sker her på eksperten i disse dage har de kære mennesker der har opfundet systemet faktisk nærmest afskrevet det som du kan se af bla. deres bannerreklamer.
Du kan læse meget mere om det her:
http://www.eksperten.dk/spm/128472

Citat:

                          ----------------------| Annonce |----------------------
                          Har du brug for svar NU, og vil undgå
                          useriøse brugere ? Gå til......
                          http://www.eksperten.dk/adclick.phtml?bannerID=72

Det som har ødelagt hele systemet er at folk ikke kan overholde de udkrævende regler som der bliver stukket ud af admin. Det kan da godt være at Admin har skrevet noget som du kan misbruge men det berettiger dig da ikke straks til at gøre det.

Jeg ved da godt at vi 2 Erik har en lille tvist her på eksperten som vi på en eller anden måde må få klargjort.  Men hvis vi kigger lidt frem i tiden og tager de ting som efter vores fight er kommet frem så viser det jo ret tydeligt at systemet med bare at bøffe point eller andet af sted ikke gavner et seriøst forum men der i mod ødelægger det og til hvis nytte???
Syntes du f.eks at det er fedt at builder.dk har pakket deres sydfrugter sammen pga. at folk ikke tager deres system seriøst????

Som du efterhånden kan læse i rigtig mange indlæg så er en stor del af de \"rigtige\" eksperter forduftet fra eksperten da de ikke vil bruge deres tid (gratis) på at folk fucker systemet op bla. ved at bruge eksperten point som betaling for ydelser.

Jacob og Anders som har startet eksperten og lagt både blod, sved og tårer i systemet har faktisk som det også fremgår af deres bannere næsten opgivet systemet til fordel for deres nye site hvor der er rigtige penge inde i systemet. Min egen vurdering af dette er at der bla. er alt alt for meget spam og dårlig moral fra brugernes side. Nogle opretter en masse nye profiler da deres gamle er blevet slettet personligt af admin, og andre poster point ind som betaling til folk som måske intet ved om det de snakker om, og pludselig ligger nummer 1 på en lister der i bund og grund skulle vise hvem der er bedst til at løse et problem for en anden bruger.

Systemet ville være rigtig godt her på eksperten hvis alle ville overholde det vi i daglig tale kalder net-etikette men der er nogle rådne kar imellem som bare ikke fatter at ting går til grunde hvis man ikke respektere de regler (skrevne som uskrevne) der nu engang er.
Jeg kan komme med tonsvis af eks. fra usenet hvor folk der ikke kan finde ud af det bliver udelukket på forskellige måder af bla. deres ISP. Det har virket rimeligt godt, men da usenet ikke er lige så sjovt som f.eks. eksperten så søger folk af gode grunde hertil. Problemet er bare at det ikke kun er de seriøse brugere der kommer, der kommer i store træk også brugere ind som ikke fatter at der ikke er nogle der gratis vil ligger en masse arbejde i at vedligeholde noget uden at få en eller anden kredit tilbage fra arbejdet. I denne uge var det Builder.dk der stoppede pga. at folk ikke kunne opføre sig ordentligt. Hvordan vil du have det hvis du har været medvirkende til at det er ekspertens tur i morgen?

Jeg ved godt det er mange ting der skal tages stilling til, men har snakket med 10-15 mennesker her på eksperten (ikke mange, men dygtige eksperter = mange point) om at vi enten skal droppe eksperten helt og samtidig fucke deres systemet op så det ikke kan bruges til en snus. Eller at spamme brugere som ikke kan finde ud af hvad eksperten og systemet skal bruges til iht. ekspertens ånd.

Og så lidt mere direkte omkring dine spørgsmål rettet til mig:-)

1/ Jeg ville aldrig lave en hjemmeside til din far for eksperten point. Jeg ville meget gerne hjælpe ham hvis han har problemer med nogle enkelte ting på hans side, og til dette ville jeg syntes at point fra 15 til 60 point ville være fint!

2/ Du siger at jeg overdriver. Det er så din mening. Hvor mange ekspertenpoint skal jeg betale dig eller din boss for at overtage dit job som skolelærer ?????

3/ Dette var (og er ikke aktuelt mere) for at vise dig at folk der ikke opføre sig i ekspertens ånd bliver smidt ud!

4-1/ Dit 4. punkt vil jeg ikke kommentere men kan da komme med et par links som modsiger det og bla. fortæller lidt om hvor mange af de rigtige eksperter der har droppet eksperten netop ud fra den udtagelse. Hertil kunne jeg da godt tænke mig at høre om du stadig er glad for eksperten. Hvis du kan svare ja ti det, hvordan i hulen helvede (?) kan du så være med til selv at banke det tilbage til stenalderen ved at gå direkte i mod det som er tanken med eksperten???

4-2/ Det kan da godt være at det er dine egne point, og jeg vil ikke betvivle at du har hentet dem på ærlig vis. Jeg har i dag tjent omkring 3.000,- på nogle handler, og hvad vil du sige til at jeg køber for alt hvad jeg har tjent inden for de sidste 2-3 måneder for at ødelægge alt hvad du har oparbejdet på eksperten, i privaten, i dit erhverv og på nettet? Lyder det ikke som en rigtig fed tanke????

5/ Jeps, det er da en lille smugle provokerende, og derfor får du da bare igen fra samme skuffe. Nej du skal self. ikke konsultere mig hver gang du skal oprette et spørgsmål. Men hvis du rettede dig efter noget så simpelt (som selv en skolelærer skulle kunne finde ud af) som at afgive det antal point som bliver foreslået af eksperten (15/30/60 point) så ville du aldrig støde ind i problemer af denne art!  I det aktuelle spørgsmål som du har oprettet i HTML der ville jeg jo nok have lagt spørgsmålet i freelance på 15 point og betalt mig ærligt med penge for at få andre mennesker til at bruge deres tid på at arbejde for mig.

Nu kommer der så noget som er ikke bare provokerende men rigtig provokerende:-)

HVIS du er skolelærer så kan jeg da huske fra min tid i en fotobutik at en skolelærer ikke kan bruges til andet end at sige: \"den pris der står på pakken, er den pris som pakken koster\"
Med det siger jeg at jeg har handlet rigtig mange gange med undervisere inden for bla. folkeskolen og jeg er ret sikker på at ikke en eneste af dem ikke på en eller anden måde har prøvet at opnå en eller anden form for rabat. Jeg ved sgu ikke hvad fanden det er i har gang i, men tror i at i er noget vigtigt i højere grad end alle andre mennesker, og hvad regner i så egentlig os andre for? Hvis man har sat en pris på noget så er det sgu fordi man vil have den pris for ens ydelse. Om man er folkeskolelærer eller statsminister skal og bør ikke ændre noget på hverken prisen eller den måde man opføre sig på!
Var den for grov? Det kan godt være, men kan sgu ikke lade være da nogle af ovenstående op til flere gange er blevet bekræftet af kbh. skolevæsen (Islands Brygge 37)!

Nå..... Tror det er din tur til at få mikrofonen:-)

//Beach

PS: Dette er ikke personligt men min generelle holdning og noget jeg til en hver tid vil stå ved!