27. september 2001 - 18:00Der er
7 kommentarer og 1 løsning
Option Pack på NT4 med SP4 eller nyere!
Hejsa
Jeg har et lille problem! Jeg har en server (NT 4.0 med SP5) som vi skal ha installeret IIS på. Dette gør man ved at installere Option Pack\'en .... så langt så godt. Her kommer problemet bare .. man kan ikke installere denne hvis man bruger SP4 eller nyere på NT\'en!!?? fejlen er anerkendt hos microsoft og eneste solution er at installere IIs før SP4 .. Hvad gør jeg!?!? nogen der har en god idé ....
Hos Computerworld it-jobbank er vi stolte af at fortsætte det gode partnerskab med folkene bag IT-DAY – efter vores mening Danmarks bedste karrieremesse for unge og erfarne it-kandidater.
Du kan trygt installere Option Pack selvom du kører med SP5. Jeg har gjort det på flere servere, og det virker perfekt. Det vil dog ikke virke hvis du senere installerer SP6 (high encryption versionen).
øhhhh... nå Det kan man altså ikke .. du får en direkte fejl fra operativsystemet som forhindre dig i den videre færd ... Så desværre!!! Det kan man ikke!
Den første fejl er OK, det er kun en information, og med selvom du har SP5 skal man bare klikke yes, og fortsætte. Den anden fejl, der kommer bagefter har jeg kun set hvis man prøver at installere på en NT 4.0 Workstation eller windows 2000 server istedet for en NT 4.0 server. Installationen skal naturligvis også laves på selve serveren, og ikke gennem stifinder fra en arbejdsstation (!). Een ting er sikkert, fejl to har intet at gøre med om du bruger SP5. Held og lykke!
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.