Avatar billede nof Nybegynder
26. maj 1999 - 10:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Søgemaskine

Hejsa!!!

Jeg kunne godt tænke mig at få hjælp til at programmere en sms-side og en søgemaskine.

MVH
/nof
Avatar billede emborg Nybegynder
26. maj 1999 - 10:33 #1
Hvorfor PERL..?

SMS kode i ASP findes på denne link:
http://www.activeserverpages.dk/download/#anchor5
Avatar billede tld Nybegynder
26. maj 1999 - 11:21 #2
Giv lidt mere info omkring hvad du søger. Jeg har selv programmeret en fuld søgemaskine + robot i Perl ved brug af MySQL.

Jeg kan desværre ikke give dig koden, men jeg kan hjælpe dig på rette vej.
Avatar billede pgj35 Nybegynder
26. maj 1999 - 11:45 #3
Hejsa Nof

Jeg kan lave en søgemaskine til dig :o)

MVH
Peter
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. maj 1999 - 12:25 #4
mht. SMS sider er det ved at være for plat at have på siden.... alle har det og man kan lige så godt sende en email til vedkommendes telefon, eller købe sonofon taletid med gratis beskeder
Avatar billede pgj35 Nybegynder
27. maj 1999 - 12:52 #5
Til Cyberesben!

Jeg er enig i at det er ved at være for meget med alle de sms-sider, men vil lige gøre det klart for dig at du får betydeligt flere besøgende med en sådan side.

MVH
Peter Graae Jensen / PGJ35
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. maj 1999 - 23:10 #6
øøøh nej... personligt tror jeg at jeg har brugt sådan en side ca. 3 gange i mit liv...

man skulle heller lære folk at skrive beskederne via email eller at købe sonofon taletid med gratis beskeder
Avatar billede jonsey Nybegynder
27. maj 1999 - 23:19 #7
Det er ok at "få" mange besøgende ... p.g.a. en SMS side men så burde man vel stille sig selv flg. spørgsmål.

A.
Har du en mobil telefon, vil du gerne modtage allemulige SMS beskeder fra alle mulige der har dit nummer ???

B.
Bruge det til andet en ha-ha hvor er det sjovt at sende en besked ! er der noget formål med de forskellige beskedservice andet en BESKEDEN.

C. De fleste mobiltelefoner kan i sig selv sende/skrive beskeder.

D.
Har de fleste ikke et- mail program. ?? så kunne ma vel skrive 40007007@note.sonofon.dk i sit modtager felt og selv skrive beskeden i SUBject linien / emne linien og derved også have sendt en besked til vedkommende,

E.
Men nej ak og ve selv om det er mulig at sende fra både mail/program og fra telefonen i sig selv, skal vi have en service der "overbelaster" div. mobil udbyderes SMS systemer (mail-til-sms) beskeder med (det jeg betegner som ligegyldighed) og ydermere både generer HTTP (web) trafik- mail trafik og mobil trafik for at sende en besked hvor der står HEJ mor.

Jeg er ikke negativ over disse services, men hvis. f.eks. nogen som f.eks. razzia.dk (dog gratis) tilbød at sende vejrudsigter, børskurser, fodboldresultater og folk selv kunne tilmelde sig "sms-liste" ville det jo være nogetr andet en BLOT haha, det ville være noget nogen kunne "abonerer!"
på og derved være mere BRUbart en "haha" og derved også holde i længden og det er det der SKABER et websted, det der holder i længde og ikke bare en en HAHA "bølge"

NYT  emne hvad med de sider hvor du besøger den hvorefter det flyer rundt på din desktop med nye browsere vinduere helt ukontrolleret !!

mit råd er lav noget med et BRUGbart indhold ,  speciel INDHOLD og ikke noget HAHA, HAHA er en døgnflue.

Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. maj 1999 - 23:28 #8
jonsey>> mht. vejrudsigter, børskurser, fodboldresultater osv. har vi jo alle sammen alllerede GISMO fra Sonofon....

prøv selv at sende en besked hvor der står "INFO" til nummer 123

og så se hvad der sker....

det er fandme genialt, det er nærmest som en lille computer
Avatar billede fred2001 Nybegynder
09. september 2001 - 12:16 #9
For at få en søgemaskine skal du gå ind på http://www.zip.dk/homesearch.shtml