Avatar billede mpej Nybegynder
01. oktober 2001 - 13:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Chicony Keyboard!

Det er fuck i den!!!
Ca. hver 2. gang jeg starter min computer skriver computeren til mig, inden den går i gang med at finde CD\'er og floppyer, at mit keyboard er låst og jeg skal låse det op (problem 1). Så slukker jeg min computer og tænder den igen. vupti så virker det. Men hver ca. hver 3. gang jeg starter computeren op virker mit keyboard ikke når jeg er kommet ind i w2k (problem 2). Det virker igen når jeg genstarter computeren hvis problem 1 ikke træder i kræft igen.

Dvs. at rund regnet kun er hver 3. gang når jeg tænder min computer, at jeg kan komme igang, uden at skulle genstarte 1-3 gange først. Teeeeemmelig irreterende.

Jeg har pII, masser af ram, kører w2k, keyboardet er et Chicony kb-9885.
Har nyeste driver...

Avatar billede jasber Nybegynder
01. oktober 2001 - 13:34 #1
Lyder som om dit keyboard ikke bliver initialiseret ordentligt. Det kan skyldes et defekt keyboard, eller at din keyboard controller på dit bundkort er syg.

I dit sted ville jeg somdet første prøve med et andet keyboard. Hvis problemet forsvinder, er det sandsynligt at dit keyboard er defekt. Forsvinder problemet ikke, er det sandsynligt at dit bundkort er defekt (keyboard controlleren).
Avatar billede mpej Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:27 #2
Jeg fik ikke det andet keyboard til at virke, så jeg tror du har ret.
Der er ikke andet at gøre end at købe nyt motherboard vel? Skal  alligevel snart opgradere....

Hvis man skal udskifte motherboard, ram og cpu så kan det stadigvæk godt betale sig bare at opgradere ikke?

MP
Avatar billede jasber Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:45 #3
Nej, der er giveetvis ikke andet at gøre end at skifte dig motherboard.

Hvis du har et godt kabinet, gode harddiske, CD-ROM drev, lydkort, skærmkort osv. skulle der ikke være noget i vejen for at opgradere.
Avatar billede jasber Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:45 #4
Hold da op, det kniber vist lidt med stavningen :)