Avatar billede bagge187 Nybegynder
03. oktober 2001 - 00:35 Der er 12 kommentarer

Netkort virker ikke

Jeg har anskaffet mig et 3com Etherlink III ISA 3C509 og kan ikke få det til at virker under Win98. Efter at windows har installeret dets egne drivere og genstartet computeren, får jeg ved opstart en meddelelse om at kortet ikke virker korekt og at jeg skal opdatere driverne. Jeg har installeret de nyeste drivere uden held.
Jeg har ligeledes downloaded 2 disketter fra 3Com med drivere og div. programmer. Men jeg kan ikke installere disse driverne da installations programmet ved opstart siger at alle mine IRQ er brugt, vilket er umuligt.
Så meget for PnP!
Avatar billede dr.m Nybegynder
03. oktober 2001 - 00:41 #1
try to change the ISA slot
Avatar billede dr.m Nybegynder
03. oktober 2001 - 00:41 #2
I mean move the card to a different slot
Avatar billede bagge187 Nybegynder
03. oktober 2001 - 00:44 #3
Can\'t be done............ it\'s the only one.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 00:48 #4
prøv at hente nye driver til kortet, der ligger bl.a. nogle på expertftp

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 00:48 #5
Du skal finde nye IRQ, du kan gøre det manuelt.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 00:49 #6
Men der er noget med hvis du beder om det kan den finde ud af det automatisk. Det lykkes for mig sidst jeg skulle installere det kort.
Avatar billede bagge187 Nybegynder
03. oktober 2001 - 00:55 #7
Det kan ikke køre det automatisk............ da den siger at alle IRQ numrene er brugt. Hvilket de ikke er!
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 01:01 #8
På den igen jeg måtte også prøve et par gange før det lykkedes.
Avatar billede dr.m Nybegynder
03. oktober 2001 - 01:18 #9
along shut but...
try to start your PC with a Dos boot disk, then insert disk 1 from the 3 Com drivers and run the command \"3c5x9cfg.exe /pnprst\", Your net card is now saying that PNP is disabled. Run the command \"3c5x9cfg.exe and note the IRQ address and  I/O Address. Start you PC in Windows and install the net card again
Avatar billede dr.m Nybegynder
03. oktober 2001 - 01:18 #10
shut = shot :)
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 01:20 #11
Det vil jeg have i tankerne næste gang, jeg skal installere det kort.
Avatar billede drone Nybegynder
03. oktober 2001 - 01:23 #12
Mon ikke du skulle finde dig en ledig irq, og så i din bios tildele den til dit isa kort.

kør msinfo for at se hvilke irq\'er der faktikst bruges.