Avatar billede xhofa Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

AGPx4 i AGPx1 port?

Se, jeg ville lige prøve at sidde mit GF2MX i min fars gamle pc, den har kun AGPx1 som jeg ikke troede ville være noget problem. Men da jeg startede computeren op gav den bare sort skærm!
Er det bare mig der har misforstået noget eller burde det virke?
er der evt noget jeg kan gøre for at få det til at virke?

mvh
xhOfa
Avatar billede reptile Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:25 #1
Næh det burde virke fint...

Prøv at tage kortet ud og sæt det i igen...
Avatar billede sibor Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:27 #2
Var der sort skærm helt fra starten, eller er det muligt at komme ind i Bios?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:36 #3
Så vidt jeg ved kan man ikke bryge GeForce2 i AGPx1 - der skal mindst være AGPx2, jeg er dog ikke sikker.

En anden fejlfagter kan simpelthen være din installation af kortet. AGP kort har det med at skulle sidde HELT PERFEKT før de virker.

//Johan
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 15:38 #4
Er der nogen drivere installeret til det gamle kort? Prøv at fjerne dem først!
Avatar billede johannielsen Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:39 #5
Det burde da være ligemeget hvis den går i sort, inden hans OS bliver aktiveret...
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 15:41 #6
Ja, det kan nemlig være det - prøv at sætte det gamle kort i, slet de gamle drivere og sæt det i.
Avatar billede francke Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:45 #7
Er der ingen biiib i opstart??
Avatar billede voiceman Nybegynder
03. oktober 2001 - 23:17 #8
så vidt jeg ved, er nogle af de nye grafikkort ikke bagud kompatible til 1xAGP, men kun til 2xAGP

spørg mig ikke hvorfor, men hvis det er rigtigt så burde dit GeForce i virke i din faders gamle maksine.
Avatar billede xhofa Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:16 #9
1). ja der er sortskærm lige fra starten af
2). nej, der er ikke nogen biiib i opstarten
men jeg vil lige prøve at afinstallere de andre grafikkort og prøve igen!
mvh
xhOfa
Avatar billede xhofa Nybegynder
16. maj 2002 - 13:57 #10
:>