Avatar billede mipe1 Nybegynder
08. oktober 2001 - 18:22 Der er 1 løsning

Problemer med session

Jeg har et lille problem med session-objektet.

Det objekt en bruger pt. arbejder med på siden er gemt i session, men da session udløber på et tidspunkt mistes objektet jo også.

Løsningen på dette tænke jeg så var, at tjekke på session.isNew() på de sider der anvender session-objektet og dette virker da næsten også efter hensigten, men i dette tilfælde virker det ikke:

side1 - her anvendes ikke noget objekt i session og der laves ikke noget tjek på om session er ny

Brugeren kan her vælge at hente et objekt, sker med et kald til en servlet som placerer et objekt i session og forwarder til side2.

På side 2 er der så det her tjek og første gang er session altid \"new\", selvom jeg lige har placeret et objekt i session.
Avatar billede mipe1 Nybegynder
09. oktober 2001 - 13:09 #1
Svaret er: session er \"new\" igennem hele requestet og isNew() vil først returnere true i det første request efter requestet hvor session-objektet er skabt/tilgået