Avatar billede bedstemor Nybegynder
08. oktober 2001 - 19:55 Der er 19 kommentarer

Installering

Hvordan installerer man win 2000 på en helt ren harddisk....man kan jo ikke stoppe den i cd-romdrevet, vel?
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. oktober 2001 - 19:56 #1
jo .. bare sæt den i bios til at boote op på den
Avatar billede omen Nybegynder
08. oktober 2001 - 19:58 #2
Yep, eller hent www.dug.adsl.dk/omen/boot98se.exe og lav en startdiskette og boot op i DOS, og installer fra CD\'en der.
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. oktober 2001 - 19:58 #3
under instalationen kan du så oprette en partition og formatere
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. oktober 2001 - 20:00 #4
omen > nej det kan man ikke .. der skal 4 startdisketter til at få win2k igang
Avatar billede omen Nybegynder
08. oktober 2001 - 20:06 #5
loadet: nej man gør da ikke. Man kan da sagtens starte installationen fra en startdiskette, i386/winnt
Avatar billede kornfreak Nybegynder
08. oktober 2001 - 20:08 #6
loadet >> Gu skal der da ej, fyr en win98 start diskette i, start den med cdrom understøttelse, skriv
e: (hvis e: er dit cdrom drev, ellers prøv dig frem med d: eller f:)
cd i386
winnt

Så starter installationen, hvis du vil ha den til at køre hurtigere, så fyr en win98 cd i og skriv:
e:
cd win98
smartdrv

Så sætter du win2000 cdrommen i og følger min første vejledning ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. oktober 2001 - 20:09 #7
og det er du sikker på man kan i alle tilfælde ? ... der må der være en grund til at man skal oprette 4 disketter eller downloade dem
Avatar billede kornfreak Nybegynder
08. oktober 2001 - 20:11 #8
loadet >> Hvis du nu ikke har win98 f.eks ? :-P
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. oktober 2001 - 20:12 #9
men du har ret i at det kan lade sig gøre ;p
Avatar billede omen Nybegynder
08. oktober 2001 - 20:12 #10
tak kornfreak :-)
Avatar billede bedstemor Nybegynder
08. oktober 2001 - 20:13 #11
Jeg har kun win 95 i forvejen...kan jeg så bare bruge den startdiskette, eller hva´?
Hvordan ved computeren, at der sidder et cd-romdrev i, når selve cd-romdriveren ikke er installeret?
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. oktober 2001 - 20:13 #12
kornfreak  > ja det var kloge ord .. tror du så ikke de havede lavet et disk image der kun fyldte 1 disk ..

Avatar billede kornfreak Nybegynder
08. oktober 2001 - 20:26 #13
loadet >> De skal jo ha drivere med til deres 49058304958490 forskellige raid/scsi drev osv.
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. oktober 2001 - 20:27 #14
ja ... tror du ikke oxo der er nogen der har brug for dem..?
Avatar billede bedstemor Nybegynder
08. oktober 2001 - 20:38 #15
Til loadet og kornfreak: Er I løbet tør for svar?
Avatar billede omen Nybegynder
08. oktober 2001 - 20:44 #16
bedstemor: ja du kan godt bruge den startdiskette!
Avatar billede kornfreak Nybegynder
08. oktober 2001 - 20:53 #17
loadet >> Ikke almindelige mennesker, kun nørder som mig *Gg*
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. oktober 2001 - 21:35 #18
Det lyder meget omstændeligt, alle nyere BIOS understøtter boot fra CD-rom og det haj jeg altid benyttet mig.
De gange hvor jeg brugte de 4 disketter gik installationen i stå, selvom de var lavet på helt nye disketter med  makeboot.exe fra Win2k CD´ens mappe Bootdisk.

Brug hellere at boote og installer fra installations CD Win2k, det er 1o gange hurtigere.
Sæt den til at boote fra CD før C: og A:
Avatar billede skov_p Praktikant
08. oktober 2001 - 22:43 #19
Så blev det vist slået fast ;o)