Avatar billede ®azzer® Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Apache ScriptAlias

Hvem kan lige forklare mig hvad /php/ i

ScriptAlias /php/ \"D:/www/Apache/PHP/\"

betyder?

Ja nærmere forklaring af ScriptAlias ville heller ikke skade - hehe. Det virker fint men vil gerne forstå meningen med det.
Avatar billede blood Nybegynder
09. oktober 2001 - 01:53 #1
Jeg ved ikke helt hvad du mener men nu prøver jeg at svare.

ScriptAlias bruges til at lave \"undermapper\" som tillader kørsel af filer \"Eks: exe filer\"
Dvs når du skriver
ScriptAlias /php/ \"D:/www/Apache/PHP/\"
Så laver apache en mappe som heder php Eks http://localhost/php/ som peger på mappen D:/www/Apache/PHP/

Hver gang du så kører en php fil går apache ind og henter php fra http://localhost/php/php.exe og laver php filen.

Du kan eksempel også skrive \"Alias /enmappe/ \"D:/www/docs/enmappe/\"

Når man så skriver http://localhost/enmappe/ bliver D:/www/docs/enmappe/ vist i browseren.

Forstår du?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
09. oktober 2001 - 02:01 #2
Ja jo.. det passer ihvertfald. Altså at der kommer en mappe der hedder php, men hvad jeg ikke forstår er hvorfor at præcis den syntax ovenstående er afgørende for at php virker på mine virtualhosts. Det er det jeg er ved at finde ud af?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
09. oktober 2001 - 05:22 #3
Hm! jeg har fundet ud af at det er fordi at surferen skal have adgang til PHP og da surferen ikke må komme ned i Apache mappen så skal der laves den alias. Men her er point anyway ;-)