Avatar billede delpirzola Nybegynder
09. oktober 2001 - 17:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PCANYWHERE opsætning

hejsa :o)

jeg har 2 putere der kører på netværk herhjemme, og ville gerne kunne styre den ene fra den anden. jeg har installeret PCANYWHERE 10, men hvordan sætter jeg det op så det kommer til at virke.
Avatar billede smiske Nybegynder
09. oktober 2001 - 17:20 #1

Et lille tip, drop PC Anywhere, det er temmeligt ressource krævende og fylder meget mere end nødvendigt.  Brug istedet et smart lille program kaldet \"VNC\", det er freeware og fylder kun omkring 1MB.
Hvis du kun skal bruge det på netværket derhjemme har du jo ikke behov for den store sikkerhed :o)

Hvis du skriver til mig på min mail som er : Henrik@snaps.dk kan jeg sagtens sende programmet til dig :o)

VNC er MEGET nemmere at sætte op end PC Anywhere, så skriv hvis det har interesse :o)

//Henrik

Avatar billede delpirzola Nybegynder
09. oktober 2001 - 17:27 #2
jeg skal også styre en puter i USA, så jeg ved ikke om VNC er godt til det.

ICQ 100367126
Avatar billede smiske Nybegynder
09. oktober 2001 - 17:58 #3

  VNC kan sagtens styre andre computere over Internettet.  Programmet kan det samme som PC Anywhere, det fylder bare ikke så meget.  Sikkerheds mæssigt er det formentlig ikke ligeså godt som PC Anywhere, men stadig fuldt ud tilstrækkeligt til de flestes behov :o)

  Du kan jo altid prøve det, det fylder som sagt kun knap 1MB.

// Henrik
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. oktober 2001 - 18:07 #4
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. oktober 2001 - 18:08 #5
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. oktober 2001 - 18:09 #6
så ligger den alle tre steder ;o)
Avatar billede delpirzola Nybegynder
09. oktober 2001 - 18:23 #7
ok.....jeg har lige fået pcanywhere til at virke på mit lille hjemme netværk.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. oktober 2001 - 18:34 #8
Heldige dig ;o)
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2001 - 20:57 #9
Hvis det er en windows 2000 server over there, så brug da tsweb til det i stedet for, det bliver indbygget i windows og er skønt at arbejde med.

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2001 - 20:59 #10
På et hjemmenetværk bruger man da blot vnc slut færdig, det er meget engelt og nemt at installere. VNC bruger jeg også til at yde support på andre pc\'er rundt om i Danmark.

Det fyler ikke meget og er meget enkelt at opsætte. Filoverførsel bruger jeg aligevel ftp, da jeg har ftpserver på den samme pc, os jeg bruger til support.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:00 #11
Anede ikke der var så mange der ville hente VNC fra min FTP, så har sat antal connections op til 10.. :o) (Fik en masse login forsøg der mislykkedes pga. jeg kun havde tilladt en connection pr. user (istedet for pr. ip))
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2001 - 21:11 #12
Jeg har også mange der henter vnc eller jeg anbefaler vnc, hvis jeg skal hjælpe Brugere med deres problemer med pc\'er.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
10. oktober 2001 - 10:31 #13
Ja, det er det genialt til ;o) Det er bare trist når det er routerproblemer de skal have hjælp til (så kan de nok ikke finde ud af at NATe port 4900), eller de er for IT uerfarne til at kunne finde ud af at installere og starte serveren :o)