Avatar billede jeppe44 Praktikant
11. oktober 2001 - 12:02 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slukke for computeren!

Jeg har fået et problem! Min computer genstarter i stedet for at slukke når jeg trykker på \"lukke computeren\" hvad gør jeg
Avatar billede fastwrite Nybegynder
11. oktober 2001 - 12:05 #1
Hent et patch fra Microsoft der kan løse det problem.

Øjeblik..
Avatar billede raveduck Nybegynder
11. oktober 2001 - 12:06 #2
Når du trykker på start>luk computeren, skulle der gerne komme en menu frem, med et par \"radio-knapper\". der skal \"prikken\" være ud for sluk computeren, og ikke \"genstarte computeren\".
mvh
Simon
Avatar billede fastwrite Nybegynder
11. oktober 2001 - 12:06 #3
Avatar billede fastwrite Nybegynder
11. oktober 2001 - 12:07 #4
Avatar billede raveduck Nybegynder
11. oktober 2001 - 12:14 #5
well.... det var det første jeg kom på :)

mvh
Simon
Avatar billede hkta Nybegynder
12. oktober 2001 - 13:16 #6
Det kan være fordi den er sat til at genstarte.
Start - luk computeren - klik af i sluk, da den højstsandsynlig står til genstart.
Avatar billede halifax Nybegynder
26. oktober 2001 - 03:53 #7
En hurtig og nem måde at slukke for computeren er at lave en genvej på skrivebordet. I kommandefeltet i genvejen skriver du
rundll user,ExitWindows

Dobbeltklik genvejen når du vil lukke.  ;)

Avatar billede jeppe44 Praktikant
10. november 2001 - 01:43 #8
ingen af svarene har løst problemet  -desværre.
Avatar billede halifax Nybegynder
10. november 2001 - 14:20 #9
rundll user,ExitWindows  SKAL virke. Har du skrevet nøjagtig som der står her. Mellemrum mellem rundll og user, intet mellemrum efter komma og mellem ExitWindows. Du kan prøve det af ved at klikke Start-Kør og skrive kommandoen ind der og tast <Enter>

Avatar billede jeppe44 Praktikant
10. november 2001 - 17:20 #10
Halifax
Jeg har faktisk sådan en genvej på mit skrivebord; den har virket udmærket indtil mine problemer begyndte. Men nu genstarter den også min maskine !!
Avatar billede hkta Nybegynder
21. november 2001 - 11:20 #11
Prøv at se under Kontrolpanel > strømstyring
om der er noget der står forkert.
Evt under fanbladet der hedder noget med tre bogstaver (ikke UPS men den anden) Skal der sættes flueben for at pcén kan slukke.
Avatar billede halifax Nybegynder
21. november 2001 - 12:42 #12
hkta tænker sikkert på APM =Advanced Power Management. Det er her strømbesparende funktioner, dvale m.m, indstilles. Kan da godt være en god ide at gå det efter.

Avatar billede jeppe44 Praktikant
25. november 2001 - 18:17 #13
har prøvet det, virker ikke !!
Avatar billede jeppe44 Praktikant
30. oktober 2005 - 16:22 #14
ok nu