Avatar billede harkamp Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fælles kanter og bogmærker

Til eksperter der ved noget om fælles kanter i Frontpage2000

Jeg bruger fælles kanter (shared borders) på mit websted - www.kku.dk - og på nogle af siderne er der lange skemaer. På disse sider vil jeg gerne ligge bogmærker ind så brugerne hurtigt kan komme til toppen af siden. Mit problem er, at jeg ikke kan finde ud af hvor jeg skal ligge bogmærket for at linket virker således at man kommer HELT til toppen af siden. Lige stopper man så topkanten ikke ses - det vil altså sige at man kommer til toppen at siden men at topkanten ikke ses - eksempel: www.kku.dk/hold/vesterbro.htm

Jeg håber der er nogen, som kan hjælpe.
Avatar billede rit Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:42 #1
Duer den her:
<input type=\"button\" class=\"button\" name=\"\" value=\"  Til top  \" onClick=\"self.scrollTo(0,0)\"></FORM>

Det er en knap, som man bare kan lave om til alm. link :)
Avatar billede rit Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:46 #2
Når man slutter med </form> må man nok heller begynde med <form> - så den kan se sådan ud:

<form><input type=\"button\" class=\"button\" name=\"\" value=\"  Til top  \" onClick=\"self.scrollTo(0,0)\"></FORM>

Avatar billede nielses Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:52 #3
Prøv lige at kikke på: www.frydenhoejskolen.hvidovre.dk Kan du bruge metoden der til at komme til tops - så send en mail - så svarer jeg hurtig,
Avatar billede harkamp Nybegynder
15. oktober 2001 - 15:09 #4
Kære Rit
Tak for dit forslag. Du får fortjent 30 point. Tak for dit hurtige svar og gode hjælp.
/Harkamp

Kære Nielses
Den side du henviser til bruger Rammer (frames) og det var lige netop det som jeg ikke havde brug for at vide noget om - men tak for din indsats.
/Harkamp
Avatar billede harkamp Nybegynder
19. oktober 2001 - 17:41 #5
Til alle med dette problem, der er en nemmere løsning:

Indsæt et link (enten en gif eller tekst) og skriv følgende i URL\'en: #top. Det der er vigtigt er så IKKE at oprette et bogmærke med titlen \'top\'. Det vil sige at man opretter et link til toppen af siden, og det virker i fælles kanter.

Med venlig hilsen

Harkamp :-)