Avatar billede dark-nisse Nybegynder
13. oktober 2001 - 14:40 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

Hmmm nybegynder stuff!....

Så jeg kommet til visual basic (Appz), det var noget af et spring fra php hehe, ej men anyway har 2 spm...

Hvordan laver man de der menuer i VB6? dem som fx er i outlook eller office når man vil åbne en fil, så kommer de med Skrivebord og Dokumenter! det var det første...

Det andet er nemt, Artikler? sider på nettet hvor man kan lære visualbasic6!.....

Godt med point så jeg håber på at få en masse svar *GG*
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
13. oktober 2001 - 15:18 #1
Avatar billede broegger Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:39 #4
>Sprg. 1: Hvordan laver man de der menuer...

I menulinien skal ind under Project/Components og aktivere Microsoft Common Dialog Control, så der kommer et nyt ikon nederst i toolbox\'en. Hvis din Common Dialog control hedder Cdl kan du, når du har placeret control\'en på din form, fremkalde en Åbn eller en Gem-menu ved at skrive henholdsvis Cdl.ShowOpen eller Cdl.ShowSave.

Common Dialog control\'en har desuden en række andre methods. F.eks. kan du inden du skriver ShowOpen skrive CommonDialog1.Filter = \"Tekstfiler (*.txt)|*.txt\", således at der i menuen kun vises filer med endelsen txt.

--

http://directory.google.com/Top/Computers/Programming/Languages/Visual_Basic/ finder du desuden en glimrende oversigt over alle VB-relaterede emner.

Mvh.

Brøgger
Avatar billede cellaneous Nybegynder
13. oktober 2001 - 20:05 #5
har en mistanke om noget andet med menu er spørgsmålet :-) common dialog er jo ikke rigtigt en menu...

oppe i din menu linie i vb finder du en lille knap der hedder \"menu editor\", klik på den og her laver du dine menuer - hver menupunkt skal have en caption og et name også selv om det er en adskillestreg. med de små pile kan du flytte menuer op og ned eller til højre hvis det skal være undermenuer eksempelvis \"filer > åbn\". Du kan også lave genvejstaster her.

angående links vil jeg anbefale følgende:
http://www.vb-helper.com/howtobeg.htm
http://www.codehound.com/vb/
Avatar billede broegger Nybegynder
13. oktober 2001 - 20:55 #6
Ja, det tænkte jeg også på, men han når han siger det der med at åbne en fil, så de kommer med skrivebord og dokumenter... Jeg ved det ikke.
Avatar billede dark-nisse Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:11 #7
nejnej i outlook er der fx en 2cm bred menu hvor der er inbox, sent items og den slags!! sådan en jeg vil lave
Avatar billede cellaneous Nybegynder
13. oktober 2001 - 23:27 #8
tror du vil ha en listview agtig ting?
Avatar billede dark-nisse Nybegynder
14. oktober 2001 - 11:44 #9
ja what ever det er sådan en med knapper i hehe
Avatar billede cellaneous Nybegynder
14. oktober 2001 - 22:17 #10
jamen så er det en toolbar du vil have :-) slet ikke noget at gøre med hverken menu eller listview - kig på det her link:

http://www.vbexplorer.com/vb_feature/july2000/july2000.asp mange fine billeder og en uddybende forklaring
Avatar billede dark-nisse Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:10 #11
jaja hvad ved jeg! men den ligner sq ik den
Avatar billede cellaneous Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:31 #12
kan du give et eksmpel på hvad det er du vil have? altså smække et screenshot op et eller andet sted? jeg har simpelthen ikke fantasi til hvad der er for en med knapper i du vil have...
Avatar billede dark-nisse Nybegynder
17. oktober 2001 - 00:47 #13
har du icq?
Avatar billede dark-nisse Nybegynder
17. oktober 2001 - 01:09 #14
Fandt selv svaret til mit ene spørgsmål med knapperne det var en DevPower button jeg ledte efter hehe :)
Cellaneous havde du icq?
Avatar billede dark-nisse Nybegynder
17. oktober 2001 - 01:19 #15
nogle der har en fuld version af Devpower button bar??
Avatar billede dark-nisse Nybegynder
17. oktober 2001 - 18:00 #16
nevermind der er alligevel nada der svarer
Avatar billede cellaneous Nybegynder
18. oktober 2001 - 19:31 #17
aner ikke hvad en devpower button er - og angående \"fuld verison\" så tjek lige ekspertens holdning til warez for det lyder suspekt i mine ører...

angående icq - hvis jeg virkelig gad have alle mulige til at skrive til mig på icq havde jeg nok skrevet nummeret på http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=cellaneous ik? istedet har jeg skrevet min email adresse men jeg kan altså ikke garantere at svare inden for x dage eller noget.

ps! eftersom du ikke leder efter en løsning mere så husk lige at lukke spørgsmålet :-)
Avatar billede dark-nisse Nybegynder
18. oktober 2001 - 20:49 #18
yup det skal da nok blive lukket men lader det stå lidt så andre med sider kan komme til!