Avatar billede bedstemor Nybegynder
15. oktober 2001 - 16:37 Der er 8 kommentarer

Opstart....CD-Rom

Jeg skal have installeret win.95 på en gammel harddisk, og ved godt, at jeg skal starte op med det der hedder en start-diskette, men jeg har det problem, at win.95 start-disketten jo ikke understøtter CD-rom-drevet. Hvad gør jeg, så jeg kan komme til at installere win.95 fra CD-rom-drevet?
Avatar billede smiske Nybegynder
15. oktober 2001 - 16:46 #1

  Er det ikke muligt for dig at boote direkte fra CD Rom drevet på din computer???  Gå ind i din BIOS og check om det kan lade sig gøre, kan det det er det jo klart den nemmeste løsning på dit problem :o)

//Henrik
Avatar billede kick Nybegynder
15. oktober 2001 - 16:46 #2
Gå ind på h**p://www.bootdisk.com/ og hent en bootdisk.Eller også kan du kigge i din BIOS og
kigge om den kan boot fra cd-rom drevet.

KICK
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. oktober 2001 - 16:47 #3
Du får lavet en windows 98 start diskette, eller får eventuelt en fra www.bootdisk.com
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. oktober 2001 - 16:48 #4
Har du adgang til en Win98 startdisk, bruger du bare den i stedet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. oktober 2001 - 16:48 #5
Ufatteligt som folk er enige :-)
Avatar billede kick Nybegynder
15. oktober 2001 - 16:51 #6
Ja det må men nok sige???

KICK
Avatar billede collin Nybegynder
16. oktober 2001 - 00:31 #7
Win95 kan ikke boot fra CdRom. På start disketten skal der være to filer der hedder mscdex.exe og sample.sys. Sample sys skal loades i Config.sys med linjen

  device=sample.sys /D:OEMCD001

og mscdex kaldes fra autoexec.bat med linjen

    LH mscdex.exe /D:OEMCD001 /L:D

Sample.sys og mscdex kan hentes mange steder på nettet. Held og lykke
Avatar billede daniekejser Nybegynder
16. oktober 2001 - 01:21 #8
har du ikke nogen drivers til dit CD drev eller kan du ikke bar instaler WIN 98 det er mere sikker en 95 og der er også drivern til dit cd drev