Avatar billede lille_fix Nybegynder
16. oktober 2001 - 13:46 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Silent hunter 1 .... online gaming patch

Silent hunter er nu udgivet som \"Abandonware\" .. (har det vis været i et stykke tid nu).

Findes der et link til en on-line patch der muliggør multiplayer gaming på nettet?

Hvis ikke, hvad skal der til for at kode det ind i selve spillet ???
Hvis det er ulovligt vil jeg gerne have en nærmere forklaring, da jeg opfatter ordet \"Abandonware\" som 100% frigivet og opgivet .... lige til at \"lege\" med.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. oktober 2001 - 13:50 #1
Det er IKKE korrekt...

Abandonware er ulovligt:

ABANDONWARE:
Software that is no longer being sold or supported by its publisher. Most abandonware is still considered illegal unless the publisher has re-released the software as freeware.

U.S. copyright laws state that copyrights owned by corporations are valid for 75 years from the date the software was first published. So the current availability of a product is irrelevant to its copyrighted status. Unlike trademarks, copyrights are not considered abandoned if they are no longer enforced. Copyrights do not enter the public domain just because they are no longer commercially exploited or widely available.

http://pluto.spaceports.com/~godork/legal/index.html

Kun hvis der på producentens hjemmeside udtrykkeligt står at spillet er frigivet kan du regne med det ikke er ulovligt.

Avatar billede lille_fix Nybegynder
16. oktober 2001 - 13:58 #2
http://www.battlebelow.com/downloads.htm
Det er dette spil der er tale om.
(Det er ikke på dette link jeg har hentet det.)

Jeg hentede det engang i tidernes morgen på et dansk subsim sted, hvor der var en udtalelse fra spillets producent om at det er nu abandonware og kan downloades.....
Selve spillet kan findes på næsten alle sites der har med subsims at gøre.
Er det ulovligt ??
Jeg kan forstå at man ikke må \"Pille\" i det.

Er der et link til en on-line patch ??
Avatar billede lille_fix Nybegynder
17. oktober 2001 - 10:17 #3
Er der ikke nogen der har et evt. link til en patch, eller nogen der HAR en patch ???