Avatar billede brianp Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bordermanager

Hvordan kan det være at min NW5.1 server med BM 3.5 SP2 går ned når man f.eks. går ind på www.bigbrother.dk eller www.telmore.dk

Http proxy er som det eneste slået til. Der kører ikke andre programmer på serveren.
Avatar billede gizmotrolden Nybegynder
16. oktober 2001 - 15:32 #1
Har du prøvet a slå Proxyen fra ?
Avatar billede brianp Nybegynder
16. oktober 2001 - 20:05 #2
Ja og så går serveren selvfølgelig ikke ned men det er jo ikke det der er meningen vel?
Jeg vil bruge proxyen det er derfor vi har investeret i BM.
Jeg kan også fortælle at hvis jeg går ind på f.eks. www.novell.com eller www.uvm.dk kører proxyen bare som den skal.
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
16. oktober 2001 - 21:27 #3
BM har 2 \"forskellige\" måder at tilbyde proxy på:
1: Almindelig proxy, som configureres i browseren.
2: En \"generic\" proxy, hvor du IKKE behøver at configurere noget i browseren.
Hvis det er \"generic\" proxy du har slået til bør du STRAKS slå det fra, da den indeholder en del fejl. (Jeg tror IKKE det er det, der får din server til at gå ned)

Du skriver ikke hvilken SP din NW51 kører på. Jeg har selv fået løst nogle stabilitetsproblemer med SP3.
Specielt ser det ud til at den løser nogle problemer med abends under opstart. Dette har jeg set på 3 servere indtil nu.

Du beskriver heller ikke så meget om \"hvordan\" serveren går ned. Situationer hvor serveren bare pludselig låser totalt er typisk et IRQ problem. Jeg har dog også set det være et defekt netkort (Serveren låste totalt, når jeg prøvede at åbne en stor mail i GroupWise, og når jeg gemte store filer på serveren)
Avatar billede brianp Nybegynder
17. oktober 2001 - 10:20 #4
Jeg kører NW51 SP2a og \"almindelig proxy\". Jeg har ikke gode erfaringer med SP3 så den kommer ikke på.
Når man går ind på ovenstående sider \"abend\"er serveren og kører så bare videre.

Jeg er dog selv ved at eksperimentere med BM35SP3 som ser ud til at have løst problemet