Avatar billede trivial Nybegynder
19. oktober 2001 - 01:16 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Photoshop!

Hej!

Hvordan laver man sådan en slags tekst der er på dette billed: http://www.backside.dk/eksperten/hard/hardnews2.gif
I Photoshop 6.0
Og hvordan laver han baggrunde, altså tasturet, som noget der er bagved det andet??

Tak, undskyld det lave point tal:-(
Avatar billede apollo69 Nybegynder
19. oktober 2001 - 01:31 #1
Jeg kan da sende dig *.psd filen.  ;)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
19. oktober 2001 - 01:35 #2
Tastaturet har jeg lavet med \"Fill\" 30%, i et layer under teksten og \"CPU´en\".
Avatar billede trivial Nybegynder
19. oktober 2001 - 02:17 #3
apollo69 -> Det må du gerne:0) hardni@hotmail.com
Avatar billede trivial Nybegynder
19. oktober 2001 - 02:32 #4
\"Fill\" 30%øhhh hvad?

:0)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
19. oktober 2001 - 07:51 #5
http://www.prodic.dk/Tutorials/erfaren/tutorials-frame.html?Right=screen.html
Se her, det er lidt om \"fill\"
Hvis du er ny med Photoshop så brug www.prodic.dk.
Der kan du lære en masse grund teknikker.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
19. oktober 2001 - 07:54 #6
Sender senere. Skal lige ha´ ungerne af sted. ;o)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
19. oktober 2001 - 08:13 #7
Er sendt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. oktober 2001 - 08:44 #8
apollo69>> hvad hedder fonten
Avatar billede apollo69 Nybegynder
19. oktober 2001 - 08:50 #9
buffer>> \"Planet cosmos\"
Avatar billede spectre Nybegynder
19. oktober 2001 - 11:38 #10
teksten burde ikke være så svær, hvis du bare har skrifttypen...
du skriver teksten, højreklikker på layeret ude i højre side af skærmen og vælger \"blending options\". Derfra kan du slå f.eks. Bevel and emboss til... det giver en sej \"3d\"-effekt... prøv det!

// SpECTre
Avatar billede apollo69 Nybegynder
19. oktober 2001 - 11:55 #11
Har du to skærme kan du med fordel trække dine toolbars \"ud af\" photoshop og ind på den anden skærm. Det giver dig en del mere plads og overblik over det du arbejder med.
Det spectre nævner kan også klares med et dobbeltklik på det layer du vil redigere.
Og en vigtig ting, husk ALTID og gemme en psd fil af det du laver. Er den først blevet til jpg er det sket med at arbejde med den på den måde.
Avatar billede shape Nybegynder
19. oktober 2001 - 18:38 #12
Eller prøv www.starvision.dk der er en lille begynder guide.