Avatar billede www.satnam.da.ru Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:05 Der er 41 kommentarer

fejl når jeg tænder comp.

når jeg tænder min computer fryser den tit ved skærmbillledet...det hvor der står win98..

det har stået på i over tre måneder..det hjælper ikke at diskfragmentere den eller genstartete alle data på computeren...jeg har prøvet at bruge cden quickrestore til at slette alt på maskinen to gange men det hjælper ikke..

hvad skall jeg gøre

hilsen satnam
Avatar billede www.satnam.da.ru Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:06 #1
mig igennnkan det være fejl i harddisken
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2001 - 15:06 #2
har du et netkort i puteren ?
Avatar billede klatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:07 #3
Quickrestore cd...er det en Compaq?
Avatar billede www.satnam.da.ru Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:09 #4
ja.
og jeg har et net kort i computeren..men det kom vist et par dage før jeg fik netværkskort
Avatar billede klatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:16 #5
Det er 100% en hardwarefejl. Tag alle dine indstikskort ud og sæt dem så i igen 1 for 1...
Avatar billede s.b.a Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:17 #6
hmm....har haft samme problem med min win98 jeg fik det løst ved at formatere harddisken..Men der er sikkert en anden måde at ordne det på...Har du prøvet og gå ind i start>> kør og så skrive Msconfig....Der skal være flue ben i den første som der hedder start normalt og indlæs alle filer eller sådan noget...Kan ikke huske hvad den hedder præcis Køre nemlig med win2000 nu....

Held og Lykke !

/S.B.A
Avatar billede klatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:18 #7
Har selv et par Compaq stående. En Presario 5170 med samme problem. Den frøs ca hver 2. gang men ved at sætte kortene lidt anderledes og ved at opdatere BIOS så hjalp det.
Hvilken model har du?
Avatar billede www.satnam.da.ru Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:18 #8
hvad er det at formatere sin harddisk.....bliver alle programmer slettet
Avatar billede ventura Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:18 #9
Muligvis du skal trække de drivers ud der på quickrestore cd\'en,og lave en \"ren\" windows98 installation og så opdater driverne. Jeg havde engang en compaq pc, og den kører klart bedre uden alle de programmer som er standard på qickrestore cd\'en. Muligvis læg en Windows ME/2000 ind på maskinen istedet for windows98.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2001 - 15:19 #10
kan være fordi netkortet er sat til dhcp, men at der ikke er nogen dhcp server, så står den og leder i 30 sec ellers sådan noget
Avatar billede s.b.a Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:20 #11
Ja ALT bliver SLETTET
Avatar billede klatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:20 #12
Ventura, det prøvede jeg også. Men det hjælper ikke...hardwarefejl!
Avatar billede s.b.a Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:22 #13
hmm...klatten ved sikkert bedre !!!
Avatar billede www.satnam.da.ru Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:22 #14
klatten>> Jeg har en 5358...hvordan kan jeg skaffe win ME.. kan jeg købe det i butikkerne og hvad koster det
Avatar billede ventura Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:23 #15
Til Klatten, ok hvad så hvis man logger på som fejlsikret kommer han så ind på maskinen.
Avatar billede www.satnam.da.ru Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:24 #16
ja...jeg kommer normalt ind på fejlsikret tilsatnd...der er aldrig problemer med det
Avatar billede www.satnam.da.ru Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:25 #17
space>> hvordan kan jeg tjekke det
Avatar billede s.b.a Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:25 #18
Derfor køber jeg ALDRIG compaq......lol
Avatar billede klatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:26 #19
ja...det havde jeg heller aldrig problemer med. Det er naturligvis en driver til et stykke hardware, der skaber problemet.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2001 - 15:27 #20
Du går ind i indstillinger for tcp/ip og ser om der er sat prik i hent automatisk en ip adresse eller sådan noget
Avatar billede klatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:28 #21
Har du været inde på http://www.compaq.com/support/files/ og hente alle mulige opdateringer?? ellers gør det...

s.b.a. det gør jeg heller ikke...mere!
Avatar billede www.satnam.da.ru Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:29 #22
space>>der er sat hak i hent automatisk ip adresse. skal jeg slå det fra og sætte hak i den neden under
Avatar billede klatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:29 #23
www.satnam.da.ru  Find en opdatering til din bios og dit bundkort.

Hvilken Compaq har du???
Avatar billede www.satnam.da.ru Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:31 #24
en Compaq 5358..hvor kan jeg finde en opdatering til det.... er sådan noget svært at installere
Avatar billede klatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:32 #25
ja, lav om til  192.168.0.100
undernetmaske: 255.255.255.0
Avatar billede www.satnam.da.ru Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:33 #26
skal jeg ikke bruge min egen ip adresse
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2001 - 15:34 #27
www.satnam.da.ru  >> ja det skal du, med mindre du er bruger dit netkort til og komme på nettet

du kan bruge klattens eks

ellers 172.16.0.1 - 254
subnet 255.255.0.0
Avatar billede klatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:35 #28
http://web14.compaq.com/falco/sp_list.asp
I feltet enter your model, skriver du 5358
Så kommer listen over tilgængelige opdateringer
Link til BIOS opdatering: http://web14.compaq.com/falco/sp_syn.asp?detail=yes&recid=SP15806

Du skal bare downloade filerne og så dobbeltklikke og følge instrukserne på skærmen...så nemt er det!
Avatar billede www.satnam.da.ru Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:39 #29
klatten>> jeg har downloadet nogle af opdateringerne...hvilke er bedst at opdatere som kan være skyld i det
Avatar billede www.satnam.da.ru Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:41 #30
space>> jeg bruger mit netkort til at komme på nettet da jeg har ADSL..jeg bruger min egen ip..hvad med undernetmaske...hvad skal jeg skrive der
Avatar billede klatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:48 #31
Specielt den til BIOS som jeg linkede til i sidste indslag.
Opdatering til bundkort http://appsr.intel.com/scripts-df/Product_Filter.asp?ProductID=178
Avatar billede www.satnam.da.ru Nybegynder
23. oktober 2001 - 16:12 #32
klatten>> JEg har opdateret min bios og gør mit bundkort om lidt...hvis det var det der var skyld i det, skal du nok få dine point om et par dage hvis den starter op normalt alle gange..... jeg skal nok bookmarke denne side

ses
;-)
Avatar billede klatten Nybegynder
23. oktober 2001 - 18:01 #33
Helt fint...håber det virker for dig!
Avatar billede flyver23 Nybegynder
24. oktober 2001 - 16:26 #34
Jeg har selv samme problem, og har ikke fundet en løsning. Hvis årsagen ikke er den samme, kan du måske finde hjælp her http://www.eksperten.dk/spm/120164
Held og lykke
VH Flyver23
Avatar billede klatten Nybegynder
25. oktober 2001 - 10:16 #35
flyver23 har læst dit link igennem og det er ikke samme problem. Din er bare lang tid om at starte op. Her starter pc\'en slet ikke!
Avatar billede www.satnam.da.ru Nybegynder
25. oktober 2001 - 19:07 #36
klatten>> sorry....deet virkede ikke...
ved du noget om quick restore
Avatar billede klatten Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:15 #37
Du mener den CD, der følger med fra Compaq? Den sletter alt og installerer alle programmer igen, så maskinen er \"som ny\".
Jeg bruger ikke QuickRestore, da CD\'en er fyldt med en masse ligegyldigt bras..

Har du prøvet at flytte lidt rundt på dine indstikskort...evt. fjerne dem. Måske kan du med lidt detektivarbejde så finde frem til synderen.
Avatar billede www.satnam.da.ru Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:19 #38
nej...det er det alle tror....den sletter ikke gaamle data har jeg fundet ud af. du ved når du laver en ulovlig handling så kommer der nogle gange et andet billed på skrivebordet hvor der står \" programmet har lavet en ulovlig handling....heldigvis var internet explorer slået fra bla bla\" eller noget i den retning. det er en fil i windows den åbner når man laver den fejl...
jeg redigerede engang den fil så der også kom et billed frem sammen med beskeden....et halvt år efter( en uge siden) brugte jeg quick restore for at slippe væk med det problem med opstarten..
men det hjalp ikke....så kom jeg til at gøre et eller andet så den der besked kom frem igen...denne gang kom billedet også frem...
men jeg havde jo slettet alt på computeren....jeg ringede til tdc da det måske kunne være noget med brædbåndet. så svarede en mand\" quick restore sletter ikke gamle data...den lægger sig ovenpå.. det er en dum løsning, men Compaq synes den er helt vild smart...jeg vil råde dig til at formatere din harddisk og geninstalere windows.
jeg ved ikke så meget om compaq og quick restore, men før du gør det skal du sikre dig at der også ligger en windovs98 instalation på cden\"

ligger der en win98 instalation på cden eller er det bare filerne man bruger der er på cden.
Avatar billede 2hvybg3ybm Nybegynder
26. oktober 2001 - 11:48 #39
Tryk Esc lige når billedet kommer frem eller prøv at gå ind i Msdos.sys og tilføj linien \"LOGO=0\" uden gåseøjne
Avatar billede klatten Nybegynder
29. oktober 2001 - 10:53 #40
satnam

Hvis QuikRestore bare lægger sig oveni, kan det jo egentlig være problemet.
Inden du installerer fra QR-cden, så start først pc\'en med en startdiskette (lav evt én, hvis du ikke har én). Formatér så dit C-drev og så installer systemet fra din QR-cd.
Avatar billede flyver23 Nybegynder
29. november 2006 - 10:49 #41
Er det ikke tid til at lukke spm??