Avatar billede g-and Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:39 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Er DU god til engelsk!!!

Hvis du er god til engelsk, kan du så ik hjælpe mig med at oversætte den her tekst for mig :O)
Er den bare umulig at oversætte eller er det bare mig!!!

Britiske redningsfolk blev sidste sommer drevet til vanviddets rand af en 56-årige lystsejler, der blev reddet for ellevte gang på et år. Han var stødt på grund ud for den walisiske havneby Rhyl og udtalte efter redningen følgende: \"Jeg giver ikke op, hent champagnen!\" Han havde ikke noget duelighedsbevis, navigerede efter et almindeligt vejkort og medbragte ikke proviant. Da det er fuldt lovligt for enhver at stå til søs - også uden bevis - er der ingen, der kan forhindre ham i at forsætte. \"Jeg elsker livet på søen - her hører jeg til,\" som han stolt erklærede efter sit seneste eventyr.

Takker på forhånd
Avatar billede bundgaard Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:41 #1
Uha...den er slem :)
Avatar billede www.satnam.da.ru Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:48 #2
prøv at bruge translate this page i menuen til venstre
Avatar billede www.satnam.da.ru Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:48 #3
[Britiske] [redningsfolk] went last summer powered to [vanviddets] border from a 56-[årige] [lystsejler], there went wangle by [ellevte] walk at a [år]. He was encountered utterly against the [walisiske] sea port [Rhyl] and noticeable after the salvation subsequent: \"this is on me no up, [hent] [champagnen]!\" He hadn\'t anything [duelighedsbevis], navigating after a usual [vejkort] and [medbragte] no [proviant]. When it is fully duly by every that stand to [søs] too except advice is there none, there can be disable him to that [forsætte]. \"i lover the life at the lake here hear i to,\" that he chair affirm after his latest adventure.
Avatar billede g-and Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:52 #4
hvor mener du helt præcis www.satnam.da.ru
Avatar billede www.satnam.da.ru Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:53 #5
jeg har taget dens translate.....den er ovenover.
bare find de ord i [] i en ordbog hvis du ikke kan huske dem
Avatar billede smiske Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:59 #6

Det er da heeelt vildt ringe oversat af den automatiske oversætter....jeg er ok til Engelsk og det den har oversat det med skærer i mine ører.*ggg*

Jeg vil gerne prøve selv, men ingen garantier, den er lidt ond den tekst.  Skal den oversættes 100% efter hvad der står, eller må man oversætte den lidt \"frit\"....stadig samme mening, men ikke præcis med de ord :o)

//Henrik
Avatar billede g-and Nybegynder
24. oktober 2001 - 14:59 #7
Ok tak.........venter lige lidt, måske dukker der flere gode oversættelser, men hvis der ikke gør´ får du selvfølgelig mine PoiNtS
Avatar billede g-and Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:01 #8
Du prøver dig bare frem smiske......håber at den er bedre end den jeg har fået :O)

Det vil være super hvis du kunne!!!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:19 #9
prøver lige engang her når jeg kommer hjem..er i skole så har ikke en ordbog ved mig :O/
Avatar billede smiske Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:21 #10

Ja, her er så lige hvad jeg kunne komme frem til, de ord i parantes er dem jeg ikke er helt sikker på :o)
Sig lige hvad jeg får i karakter.*gg*

//Henrik

\" Brtitsh rescuers were last sommer driven to the edge og madness because of a 56 year old (yachter??) who was rescued for the 11th time in one year. He had come a shoal next to the welsh port of Ryhl and said after the rescue :\"I won\'t give up, break out the champagne\".  He did\'nt have any ability proof, navigated by an ordinary roadmap and didn\'t bring any provision.  Since it\'s fully legal for anyone to (ship out??) - even without certificate - noone can prevent him from continuing.  \"I love life at sea - this is were I belong\" as he proudly stated after his last adventure.
Avatar billede g-and Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:30 #11
Shiiiit du er fan´me dygtig, det her kunne tage mig flere timer, men takket være dig er det overstået nu....så derfor for du et 11 tal....hvis det er i orden med dig *G*    :O)

Jeg venter lidt i nu.......men du er næsten sikker på at få pointNe.....TUSIND TAK smiske

smiske er bare for sej
Avatar billede smiske Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:34 #12

Hehe, jamen tusind tak for de pæne ord :o)

//Henrik
Avatar billede bundgaard Nybegynder
24. oktober 2001 - 16:28 #13
\"British rescuemen were last summer driven to the edge of madnees by a 56 year old sailor who was for the 11th time on one year..[Han stødte på grund] at the welsh port city of Ryhl and claimed after the rescue:\"I wont give up, break out the champagne\". He didn\'t have any papers, navigated by an ordinary roadmap and didn\'t any supplies. Since it\'s fully legal for anyone to sail -even without a certificate- noone can prevent him from continuing. \"I love life at sea - this is where I belong\" as he so proudly stated aftes his last adventure\"

sårn..det er mit bud :)
Avatar billede g-and Nybegynder
24. oktober 2001 - 17:04 #14
bundgaard tak for hjælpen du er en rigtig gutterman

Sådan så skulle det hele være på plads.......lad mig nu se hvilken én jeg vælger.....tænke tænke...jeg tror at det bliver smiske´s = Henrik.

Men i andre skal selvfølgelig have tusind tak for hjælpen...Jeres var ligså gode  :O)
Avatar billede prodic Mester
24. oktober 2001 - 17:30 #15
Sejler->Yachtsman

bare lige for at fjerne tvivlen om ordet Sejler
:-)

og så er provision i flertal altså Provisions ellers er betydningen en anden. :-)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
24. oktober 2001 - 19:37 #16
g-and...arhh..er det ikke lidt fedtet at gi mig 0 point?

prodic>>hehe okay..
Avatar billede g-and Nybegynder
26. oktober 2001 - 12:53 #17
LOVER AT DELE POINT`NE...NÆSTE GANG...

UNDSKYLD bundgaard  :O(

G-and