Avatar billede nicolaselg Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:42 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

undgå submit i history

Jeg har brug for at når der submittes en form, at den side man kommer til ikke indskrives i window.history

jeg skal i øvrigt også bruge at et alm link ikke indskrives i history

/Nicolas
Avatar billede parazite Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:43 #1
Kan du ikke, så vidt jeg ved.
Avatar billede parazite Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:49 #2
Grund til afvisning?
Avatar billede nicolaselg Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:49 #3
->> parazite Jeg håber! Jeg synes at have set noget på et tidspunkt. ellers tak
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:50 #4
alm link:

<a href=\"java script:self.location.replace(\'nyurl.htm\')\">klikketekst</a>
Avatar billede nicolaselg Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:50 #5
- altså jeg håber stadig på at nogen har et svar jeg kan bruge til lidt mere. men ellers må du jo komme tilbage efter dine point ;-)
Avatar billede parazite Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:51 #6
Det har været oppe en del gange herinde, og jeg har endnu ikke set en kreativ løsning på det.
Avatar billede parazite Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:51 #7
Jaja... og sådan lærer man noget nyt hver dag! ;)
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:52 #8
Men hvordam man gør det med en submit ved jeg ikke. Du kan evt prøve det samme i action= , men jeg tvivler på det vil virke.

mvh JakobA
Avatar billede nicolaselg Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:53 #9
>>jakoba , skifter den den nuværende url ud med nyurl og skifter location til nyurl?
Avatar billede nicolaselg Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:55 #10
jeg prøver
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:56 #11
Næe hov. det jeg svarede gør at den side man linker FRA ikke logger i history. den du linker til vil stadig være der, medminde du linker uaf den side på samme måde.

Ku det være et svar?
\"alle links udaf resultatsiden skal være den slags links\"

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
25. oktober 2001 - 20:57 #12
<ole>
Man må kunne tælle sig igennem formens felter og konkatinere deres værdier for derefter at sende dem i en URL, som denne:

self.location.replace(\"enside.html?noget=\"+document.formNavn.feltNavn1.value+\"&nogetAndet=\"+document.formNavn.feltNavn2.value);

/mvh
</bole>
Avatar billede nicolaselg Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:03 #13
>> Olebole jeg laver lige et spm med point til dig, den må jeg kunne bruge

/Nicolas
Avatar billede olebole Juniormester
25. oktober 2001 - 21:08 #14
Du kunne jo evt. samle tingene i en funktion ....det ville gøre det hele lidt mere \'sexy\' og overskueligt  ;o)
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:08 #15
Og siden jeg allerede har fåe points må jeg hellere levere en javascript funktion til at lave den streng der skal hægtes på urlen:
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/exp32917.html

funktionen buildParStrAuto

takker
mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
25. oktober 2001 - 21:10 #16
Selvfølgelig havde du et eksempel i ærmet (eller serveren)  ;o))
Avatar billede nicolaselg Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:13 #17
>> jakobA: Tak for funktionen, men jag havde nået at lave en selv ;)

/Nicolas