Avatar billede hsgroup Nybegynder
27. oktober 2001 - 14:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Adaptec 2904 controler og Jaz 2Gb drev - kan ikke finde Jaz drevet

Systemet kan ikke finde Jaz drevet, Hvem har en løsning på problemet!
System: Intel Garibaldi bundkort, NT4 sp6a, Jaz 2Gb, Adaptec 2904 PCI Scsi controler.
Har tidligere kørt uden problemer med Adaptec 1505 (isa) på et Asus bundkort.

Ved en meget hurtig løsning udløser jeg dobbelt point!
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. oktober 2001 - 14:56 #1
Finder controlleren drevet - eller er det Windows som ikke finder drevet?
Avatar billede hsgroup Nybegynder
27. oktober 2001 - 14:58 #2
NT finder ikke drevet, aner ikke om controleren gør
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. oktober 2001 - 15:46 #3
Nu er det et stykke tid siden at jeg har været i en SCSI bios - men tryk CTRL + A under opstart af computeren, for at komme i SCSI bios.

Her inde kan du så se hvilke enheder der er tilsluttet.

Det kan være et terminerings problem...
Avatar billede hsgroup Nybegynder
27. oktober 2001 - 18:37 #4
goulduck> det virker ikke på dette bundkort / bios
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. oktober 2001 - 19:35 #5
Virker ikke? Hvilket noget af det?
Avatar billede hsgroup Nybegynder
27. oktober 2001 - 19:53 #6
Crtl+a virker ikke :-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. oktober 2001 - 20:21 #7
Prøv at holde øje med hvad der står når computeren starter .... der står gerne hvad der skal trykkes.
Avatar billede hsgroup Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:24 #8
Goulduck> har løst problemet.
Selvom jeg havde kontroleret at kortet sad korrekt, viste det sig ikke at være tilfældet, der manglede under 1 mm for at være helt på plads.
Tak for dit forsøg på at hjælpe :-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. oktober 2001 - 20:16 #9
Fint! :)