Avatar billede excoder Nybegynder
27. oktober 2001 - 22:15 Der er 14 kommentarer

Skal genstarte for at kunne ringe op

Efter at jeg har skiftet til Win2000, skal jeg genstarte PC\'en for at kunne bruge mit Lasat 56K modem, sådan er det hver gang jeg starter PC\'en. Efter en genstart virker det fint.

Er der en som har et bud på hvordan man løser dette problem ?
Avatar billede zeppelin Nybegynder
27. oktober 2001 - 22:48 #1
Det er en fejl som er i Windows, det problem havde jeg også da jeg havde 56k..

Men hvis du tænder dit modem inden du tænder puteren, så virker det fint nok. Så det skal du bare huske.:)
Avatar billede zeppelin Nybegynder
27. oktober 2001 - 22:49 #2
Så det tror jeg ikke kan løses.:/
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. oktober 2001 - 23:02 #3
Jeg vil mene det kan ordnes med en AT streng i Initialiserings linien under egenskaber for Modem!
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. oktober 2001 - 23:03 #4
Har du en bog på modemet kan du finde den kommando der laver et Hangup, jeg tror den holder porten åben!
Avatar billede handmade Nybegynder
28. oktober 2001 - 01:32 #5
If your external modem, connected to a Windows 2000 computer, is off or disconnected when the computer is started, you may receive errors when trying to use it.  To remedy this problem, connect, or power on the modem, and then right-click \"My Computer\" on the desktop, and choose properties to bring up the System Properties window.  On the Hardware tab, click \"Device Manager\" to open the Device Manager.  Right-click the \"Modems\" icon, and choose \"Scan for Hardware Changes.\"  Once the scan completes, your computer will now be able to use the modem properly.

Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2001 - 11:57 #6
handmade> Er Lasat modem anderledes end andre modemer, jeg har aldrig haft de problemer med de modemer jeg havde tilsluttet på com1&2, den ene var til fax og den anden til Internettet!
Var der et problem kunne det som regel løses med en AT-kommando sat inde i initialiserings feltet under modem!
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2001 - 11:58 #7
excoder> Hvilken fejl får du når du prøver modemet?
Avatar billede handmade Nybegynder
28. oktober 2001 - 12:05 #8
Ja,men det problem der er her, er at 2000 i modsætning til fx 98, ikke registrerer at modem\'met tændes efter at computeren er tændt. Man skal så faktisk slukke maskinen og tænde modemmet og tænde maskinen igen. Så enten skal man lade modemmet være tændt altid elller i det mindste huske rækkefølgen. Den løsning jeg har beskrevet, får 2000 til at finde modemmet uden at genstarte. Jeg kan ikke helt se, hvordan en AT kommando kan blive registreret af 2000, hvis ikke det ved at et modem er tilsluttet?
På den anden side, hvis du har en sådan streng og den virker, ville det da være meget lettere...
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2001 - 12:14 #9
Det var nok derfor min altid virkede, de stod altid tændt!
Avatar billede excoder Nybegynder
28. oktober 2001 - 15:37 #10
Jeg får beskeden \"kan ikke ringe op...\" hvis modemmet ikke er tændt fra start af. Hvis jeg blot tænder modemmet før PC\'en bliver startet, virker det fint. Så det bliver nok løsning, selvom det er lidt træls at Win2000 ikke er fejlrettet så denne lille funktion også virker uanset hvornår modemmet tændes.

En helt anden løsning kunne være ADSL... ;-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2001 - 15:55 #11
Den skulle vel ikke være rettet med Service Pack2, har du prøvet det?
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2001 - 15:57 #12
Og ja, ADSL er løsningen ;o)

Bruger du modemet til fax også?
Avatar billede excoder Nybegynder
28. oktober 2001 - 16:07 #13
Jeg har fornyligt hentet en SP, men kan ikke lige huske om det var SP1 eller SP2, men jeg mener at det var SP2.

Jeg bruger ikke modemmet til fax.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2001 - 16:09 #14
Tryk på Winkey+Pause tasten, så får du Denne Computer op og der kan du se hvilken version SP du har!

SP2 fylder ca. 100Mb!!!!