Avatar billede handmade Nybegynder
28. oktober 2001 - 19:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Dell Latitude CPx model PPX bærbar kan ikke starte

Jeg forsøgte at installere 2000 på ovenstående, da den pludseligt døde midt i installationen. Jeg kan end ikke tænde den. Strømforsyningen lyser grønt. Overhovedet intet liv i maskinen. (Pentium III ca 600 Mhz, 256 Ram) Jeg kender ike meget til bærbare, og slet ikke til Dell. Forslag, ideer, tips, erfaringer??
Jeg tænker på tastaturkombinationer-reset eller lignende, eller bare et eller andet kreativt :-))
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
28. oktober 2001 - 20:05 #1
Her er et helt tosset forslag, men som jeg selv har været nødt til flere gange (Laptops er lidt underlige).

Jeg har oplevet, at Power Management har sat computeren i standby og at den nogen gange ikke vil starte op...

Mulig løsning... Hiv strømforsyningen ud... Pil batteriet ud... Sæt begge dele til igen - batteriet først...

Hvis dette hjalp, så gå i bios og ændr værdierne for Power management.

Jesper
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2001 - 20:09 #2
Det lyder da ikke så tosset endda, sidder og følger lidt med ;o)
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
28. oktober 2001 - 20:10 #3
Det er sgu sket for mig ofte *GG* - Computere opfører sig engang imellem underligt... og så må der jo underlige løsniger til *S*
Avatar billede handmade Nybegynder
28. oktober 2001 - 20:12 #4
Nej, slet ikke, men det virkede desværre ikke..
Hvis det nu bare havde været en \"rigtig\" PC, ville jeg jo lige have lavet en reset af BIOS, men det vist ikke så ligetil at komme til de ædlere dele på sådan en svend...
Jeg tror også, dette er et BIOS-setup problem..
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
28. oktober 2001 - 20:19 #5
Ok - kan endnu en tosse løsning *G*

Såvidt jeg husker, så er der en special tast, hvor du kan skifte mellem extern skærm og intern skærm (Ligner vist en firkant med en firkant indeni, en skråstreg og endnu en firkant)

Ved opstart er der så nogen tegn på liv? Lyd fra en startende harddisk, et bip eller lign?
Avatar billede handmade Nybegynder
28. oktober 2001 - 20:23 #6
Overhovedet intet liv. Den tast du omtaler, er nok den der er mærket CRT/LCD, vil jeg tro
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2001 - 20:27 #7
handmade> Prøv dem allesammen ;o)

som mindblower28 skriver;

Ved opstart er der så nogen tegn på liv? Lyd fra en startende harddisk, et bip eller lign?
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
28. oktober 2001 - 20:28 #8
Der er intet liv???

Den grønne lampe som du nævner - Er det én der sidder på strømforsyningen eller er det selve diode på Dell\'en?

Hvis det kun er på selve strømforsyningen, så kan det være et ordinært hardware problem (sikring osv.)

Softwaremæssigt kan det ellers kun være en konflikt, men den skal sgu ligge meget tidligt i forløbet, hvis end ikke harddisken begynder at rotere...

Jeg kan lige til sidst nævne, at Dell\'s Latitude ikke er en maskine, der er skidenem at splitte ad... Og det lille lithium batteri indeni er næsten umulig at finde/komme til...
Avatar billede handmade Nybegynder
28. oktober 2001 - 21:32 #9
Den grønne lampe sidder på strømforsyningen...
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
28. oktober 2001 - 21:35 #10
Tyder på at fejlen kan ligge fra kablet fra strømforsyningen og hele vejen frem...

Lyser lade-dioden for batteriet?
Avatar billede handmade Nybegynder
28. oktober 2001 - 21:39 #11
Der er kun een diode på batteripakken - på PC\'en er der intet der lyser, så din antagelse lyder rigtig..
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
28. oktober 2001 - 21:42 #12
Lyder virkelig som at lade-delen har en løs forbindelse, hvilket forklarer at maskinen er gået i sort midt i installationen - den løb tør for strøm :-)

Avatar billede handmade Nybegynder
28. oktober 2001 - 21:44 #13
Tak for din indsats - jeg vil forsøge at skaffe en anden strømforsyning.
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
28. oktober 2001 - 21:47 #14
Jeg tror ikke at det er selve laderen - Kan bare være kablet fra laderen og op til laptoppen - Evt. en løs forbindelse i selve stikket på laptoppen.

Du kan teste det ved at måle om der kommer strøm ud af stikket på laderen.

Fortsat \'god\' søndag *S*