Avatar billede thundercall Nybegynder
29. oktober 2001 - 01:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

En Time Cookie og Client TimeZone

Hvis man nu laver en Cookie som kun skal virke i én time i alle TidsZoner,... hvad gør man så? når man ikke ved Klientens TZ...
---
man kunne se\'fø\'li\' bruge JavaScript til at lave Cookie. Men der er mange der har stået Scripting fra p.g.a. Nimda.
Avatar billede thundercall Nybegynder
29. oktober 2001 - 01:55 #1
lige en anden ting,... det er på php3, så jeg kan ikke bare bruge session()
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2001 - 01:56 #2
Da det er browseren der sætter cookien og ikke serveren så er det ligemeget hvilken tidszone klienten befinder sig i. PHP sender en Cookie header til Browseren med en standard HTTP ISO dato hvor serverens tidszone er specificeret, og på den måde omregner browseren selv i forhold til de settings klient computeren er sat til.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2001 - 01:57 #3
Dvs.

setcookie(\"minkage\", \"sandkage\", time() + 3600);

vil lade denne cookie \"leve\" i en time ligemeget om jeg får den eller om ljweb, der er bosat i Japan, får den.
Avatar billede thundercall Nybegynder
29. oktober 2001 - 02:00 #4
så er der åbenbart et år 2011 problem med MSIE5

aaah,... for satan,... Problemmet viste sig ikke i Netscape,...

Min Gamle PC har nogle problemmer med Tid,.. så datoen var pludselig Okt. 21 2011,... Og min C4 Side meldte fejl, da jeg brugte MSIE,... men ikke med NS....
Avatar billede thundercall Nybegynder
29. oktober 2001 - 02:01 #5
undskyld mit sprog,.. :D
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2001 - 02:01 #6
MSIE 5.0/5.5 har i det hele taget nogle problemer ;o)

PS. tag bare dine point igen :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2001 - 02:01 #7
hæ hæ .. det er som helt ok :-) (dit sprog)
Avatar billede thundercall Nybegynder
29. oktober 2001 - 02:02 #8
jeg lukket dette spørgsmål nu,.. Jeg har virkelig brug for at lukke et øje,.. vil du have point for dette?
Avatar billede thundercall Nybegynder
29. oktober 2001 - 02:02 #9
ok,..
Avatar billede thundercall Nybegynder
29. oktober 2001 - 02:32 #10
jeg tror nu ikke at det er en fejl i MSIE,... men i NS,...
for jeg har nu skrevet en cookie i NS som virker helt frem til Oct 27 2012,..

MSIE checker åbenbart Datoen\'s År inden at den skrives, hvor NS bare skriver den,..
NS\'s Cookie: 1351346154 (Oct 27 2012 15:55:54)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
29. oktober 2001 - 08:07 #11
Husk lige:
setcookie(\"minkage\", \"sandkage\", time() + 3600);

Tiden er i forhold til SERVERENS ur, men cookien slettes efter KLIENTENS ur. Der bliver godt nok taget hensyn til forskellige tidszoner, men ikke for ure der går forkert!

Dvs. er klienten en time foran, så bliver cookien slettet igen med det samme. Er klienten en time bagud, så lever cookien i to timer.

/Niels Andersen