Avatar billede viperfx102 Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke boote op på diskette drevet!

Jeg har lige købt en pc, uden harddisk, diskette- og cdrom drev, af en af mine venner. Jeg har nu smidt harddisk, diskette- og cdrom drev i, men når jeg starter pc\'en går den ikke ned og læser på diskettedrevet men kommer bare med fejlmeddelse om at det ikke er en systemdiskette!
Hva\' har jeg lige gjort forkert?
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:53 #1
Har du sat den til at boote fra a/drevet inde i bios
Avatar billede amyand Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:53 #2
Du skal ind i computerens bios, foregår typisk ved at trykke på Delete under opstarten. Har kan du vælge en bootsekvens...., hvor diskettedrever(A) skal have førte prioritet....
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:59 #3
boot sequence står til A,C,SCSI, det er den eneste jeg kan vælge som starter med A
Avatar billede flev Nybegynder
31. oktober 2001 - 13:03 #4
Hvis der ikke medfølger en bootdiskette til din Windows installation, skal PC boote direkte fra CD-rom. I Bios sætter du boot til D (for CDrom),A(for diskette).
Det betyder, at PC først søger på CDromen for at finde startfiler, derefter på A-drev\'et.
Omvendt, hvis du har en startdiskette: A,D.
Husk at lægge CDrom / diskette i før start.
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
31. oktober 2001 - 13:10 #5
Den vil godt boote fra mit cdrom drev men jeg skal have installeret Win98 og den cdrom kan jeg ikke boote op på. Jeg har en bootdiskette til Win98!
Avatar billede francke Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:03 #6
Det tyder på at det er en forkert bootdiskette!
Har du selv lavet den?
Avatar billede francke Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:05 #7
Prøv at hente en anden her! http://www.bootdisk.com/
Avatar billede peet-49 Novice
31. oktober 2001 - 17:09 #8
Hvilket win kører du med nu, Hvis det er ældre end 98, kan du gå i tiføj/fjern programmer, kør win-installation, og den installerer.
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
01. november 2001 - 07:43 #9
Umiddelbart ser det slet ik\' ud til at den går ned og læser på a-drevet selvom den er sat til det i bios\'en. Men hvis jeg sætter den til at boote fra cd-rom drevet går den ud og læser cdromen, derfor kan jeg ik\' bare brænde bootdisken over på en cdrom??
Avatar billede francke Nybegynder
01. november 2001 - 08:10 #10
Du kan jo også have vendt stikke forkert til drevet!
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
01. november 2001 - 08:49 #11
Det er meget mulig! Men det er et lille hak i stikket på motherboardet står det stik burde jeg ikke kunne vende forkert. Bagpå diskettedrev har jeg prøvet at vende stikket, men så lyser dioden på diskettedrevet konstant!
Avatar billede francke Nybegynder
01. november 2001 - 08:51 #12
Ja det duer ikke!! Har du prøvet en anden bootdiskette?
Avatar billede francke Nybegynder
01. november 2001 - 09:10 #13
Prøv denne computer/h-klik diskettedrev/egenskaber/hardware og se om der er nogen bemærkninger der! (om der står at denne enhed virker korrekt)
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
02. november 2001 - 18:17 #14
Øhhh der er ikke rigtigt installeret noget på pc\'en!
Avatar billede francke Nybegynder
02. november 2001 - 21:09 #15
Det jeg skrev er rækkefølgen du skal klikke på! :)