Avatar billede aarsheim Nybegynder
08. november 2001 - 10:11 Der er 1 kommentar

KIX32 - Kopiering til desktop

Jeg skal lage et script som kopierer ut en shortcut fra en nettverkstasjon til desktop\'en til den brukeren som logger seg på maskinen.

Dvs. at scriptet under pålogging skal sjekke om brukeren har denne shortcut\'en på desktop\'en fra før, og dersom vedkommende ikke har det skal den kopieres inn.....

Det meste er greit, men jeg lurte på om det finnes noen enkel måte å addressere desktop\'en på (f.eks
%desktop%), eller må jeg anngi hele stien som f.eks C:\\WINNT\\documents and settings\\<username>\\desktop i copy kommandoen ??

Å anngi hele path\'en går jo greit, men bli veldig tungvint da det er forskjell på plasseringen på WIN9X, W2K og NT4.0..... :-( (Da må man jo sjekke hva slags os, hvilket språk osv, og lage en masse IF setninger osv.)

Håper noen har kjennskap til en enkel måte å gjøre dette på.

Avatar billede defrost Nybegynder
08. november 2001 - 20:39 #1
HKCU\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Explorer\\Shell Folders\\Desktop

Der står stien til desktoppen. Så vidt jeg husker kan Kix32 sagtens læse i registreringsdatabasen.