Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2001 - 22:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mappe en port på en computer i et netværk til min IP ?

Jeg har en ISDN internet forbindelse der sidder til min computer. Min søsters computer sidder så igennem en switch i netværk med min, så hun også kan gå på nettet.

Nu har jeg sat et webcam op på hendes computer med programmet ConquerCam v2.0 (www.theill.com) som kan agere \"server\" (\"client-push\"), sådan at man kan skrive f.eks.: http://ip:97/ (port 97 lytter den på) og så ser man et snapshot fra webcam\'et.

Nu er det bare sårn ar jeg gerne vil have det til at virke udefra, således at man ved at skrive:

http://62.242.222.205:97/

kan se det snapshot der bliver sendt.

MEN da min søsters computer kun har en lokal IP giver det lidt probs.

Hvordan løser jeg det problem ?
Kan jeg \"mappe\" en port eller route den til min søsters computer ?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
09. november 2001 - 22:28 #1
Tror nok winroute kan klare det...

mon ikke det er www.winroute.com
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
09. november 2001 - 22:29 #2
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2001 - 22:29 #3
Bør nok lige siges at jeg kører XP Prof. på min computer og 2K på min søsters ...
Og genstart af min maskine er IKKE en mulighed ;o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2001 - 22:30 #4
PS .. og HELT freeware da jeg ikke gider til at sidde og finde cracks ;o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2001 - 22:31 #5
WinRoute koster knaster ... det har tdaugaard ik råd til ;o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2001 - 22:31 #6
HELT = helst
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
09. november 2001 - 22:35 #7
Tror ikke du finder noget freeware, ihvertfald ikke til windows..
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. november 2001 - 22:41 #8
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
09. november 2001 - 22:42 #9
Hmm, okai :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2001 - 22:43 #10
Henter PortMapper ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2001 - 22:56 #11
Det hedder sku ikke Eksperten for ingenting *G*

goulduck, PortMapper var LIGE hvad jeg skulle bruge ..det virker heeeelt fint :o) TAK !