Avatar billede particle Nybegynder
18. november 2001 - 12:51 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

At klippe eller ej... det er sagen?

Hvordan klipper man smartest personer/dyr og lign., ud af gif\'s? Hvilke programmer er bedst? Sidder man og har zoomet 676% ind, og sidder og sletter pixels?
Er der ikke en der kan forklare hvordan, og hvilket program man bruger, til at klippe?
Har VIRKELIG brug for hjælp! :-(

/particle
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
18. november 2001 - 12:53 #1
Photoshop har flere værktøjer - brug helst version 6.0!
Avatar billede particle Nybegynder
18. november 2001 - 12:54 #2
Jamen, hvordan? Hvilke? Klipper de godt nok, selvom der er bg bag personen? Kan nogen hjælpe mig?

/particle
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. november 2001 - 12:56 #3
Hvis du har Photoshop kunne du få tips hos Prodic på http://www.prodic.dk/
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
18. november 2001 - 12:56 #4
Først skal du lave billedet til RGB, dernæst kan du bruge et af de tre lassoværktøjer, hver sin styrke. Eller du kan bruge \'udtræk\', men den kræver nogen erfaring.
Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 12:59 #5
Tjae, jeg har brugt Paint Shop Pro siden version 3 ny og har aldrig haft brug for andet ....

Valget under dette områder er :

Profe Photoshop (som jeg ikke kan hiite u\'a\')
all round PSP (Simpelt og stærkt )

John daiz.dk
Avatar billede particle Nybegynder
18. november 2001 - 12:59 #6
Jeg har en trial! Men er værktøjet så godt, at det f.eks. kan klippe anden her: http://www.phantomiasfanpage.de/Bilder/Wallpapers/pkwallpaper1.jpg ud?

/particle
Avatar billede particle Nybegynder
18. november 2001 - 13:00 #7
daiz>> Jeg har også PSP, men det kan vidst ikke bruges til eksemplet, som er vist herovenover?

/particle
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. november 2001 - 13:07 #8
Du skriver at du har PSP, men du er ikke sikker på at den kan klippe, hvad med at prøve om det lader sig gøre!
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
18. november 2001 - 13:08 #9
Du kan sagtens lave den i Photoshop - men den er jo ret dyr hvis du ikke har den.
Hvis det er den eneste du har brug for at få fritlagt, så kan jeg sagtens gøre det for dig - men det lære du jo desværre ikke noget af!
Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 13:39 #10
Jo PSP kan godt !

John Daiz.dk
Avatar billede prodic Mester
18. november 2001 - 13:49 #11
Husk lige en evt. copyright inden man begynder, at fritlægge evt. billeder.

Og trialudgaven af PS kan ikke gemme - bare som en reminder.
Avatar billede particle Nybegynder
18. november 2001 - 13:56 #12
Jeg føler bare ikke for at gå ud og fyre så helvedes mange penge af på et program, som er så svært at lære! :-(

/particle
Avatar billede particle Nybegynder
18. november 2001 - 13:57 #13
Hvordan gør jeg det i PSP, daiz?

/particle
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
19. november 2001 - 00:22 #14
hej particle!
Jeg prøvede lige at klippe Anders And ud af det billede du angav. Magic Wand, som PSP også har klarede det næsten i første omgang. Jeg bruger dog selv CorelPaint, hvor man med + eller - kan udvide eller formindske det markerede område.
Avatar billede jens87 Nybegynder
19. november 2001 - 15:56 #15
du kan bruge \"magic wand\" toolet i Photoshop 6.0 (det er den lille tryllestav der er øverst til højre i toolbaren (genvejen er vist \"w\")) her kan du så lege med forskelige værdier af tolerances og herved kan en hel del af det der er omkring personen klippes ud...her efter bliver du nok nødt til at zoome ind og fjerne pixels...=)

håber det hjalp, jens
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
20. november 2001 - 00:43 #16
Jamen, det havde jeg ja lige skrevet, men particle bryder sig ikke om Photoshop, jeg for den sags skyld heller\' ikke. PSP har også en tryllestav. Den ligger nok under markeringsværktøjer. Det er længe siden jeg har arbejdet med PSP, da jeg ikke har en registreret version.
Avatar billede particle Nybegynder
22. november 2001 - 14:55 #17
I know, men lortet kan ikke tilfredsstille mig *G*, He, he.... ikke på den måde, så der er vist ikke så meget at gøre...!

/particle
Avatar billede particle Nybegynder
11. december 2001 - 17:37 #18
Nå, fik ikke noget jeg kunne bruge! :-(

Så lukker vi!

/particle