Avatar billede capri Nybegynder
19. november 2001 - 09:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Partion magic

Jeg har brugt Partion magic 6.0 til at dele min harddisk til 2 drev. Mit problem er at jeg gerne vil tilbage til at køre 1 stort drev igen. altså som før jeg brugte Partion magic. Kan man bruge partion magic til at lave hardisken til et stort drev igen. og hvordan. Og sker der noget ved at fjerne programmet bagefter???
Avatar billede andreasha Nybegynder
19. november 2001 - 09:04 #1
Du skal finde en funktion der hedder noget med merge, så kan du \"blande\" de to parttitioner sammen. Og nej der sker ignenting ved at fjerne programmet. Det fastsætter bare partitioner, og skal ikke bruges bagefter.
Avatar billede capri Nybegynder
19. november 2001 - 09:05 #2
ok....det prøver jeg*SS*
Avatar billede andreasha Nybegynder
19. november 2001 - 09:08 #3
i øvrigt, så tager det nok temmelig lang tid. Hvis der da ligger noget på harddisken =)
Avatar billede capri Nybegynder
19. november 2001 - 09:25 #4
Jeg har nu kørk \"merge\" 4 gange....og hver gang skriver den: error 2003. file size does not match fat allocation for file.
Og så sker der ikke så meget mere
Håber der er nogen forslag
Avatar billede double-g Juniormester
19. november 2001 - 12:38 #5

Du kan slette alt overflødigt på drev D: og kopiere resten over på drev C: Så sletter du drev med Partion Magic og udvider drev C: til det fylder hele harddisken igen.

Hvis der er mere på drev D: end du kan have på drev C: Så kan du gøre det af flere omgange. (kopiere filer over på drev C: formindsk drev D: udvid drev C: kopier flere filer over....osv. )
ret omstændeligt med det lader sig gøre.
Avatar billede capri Nybegynder
19. november 2001 - 15:16 #6
jamen det prøver jeg så....
Avatar billede capri Nybegynder
19. november 2001 - 16:42 #7
DET virkede ikke....nu mistede jeg 22Gb!!.....den skrev error 2003 osv.....og nu ligger de 22Gb som \"unallocatted\". så nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal gøre
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2001 - 11:07 #8
Der er også flere ting du skal tage højde for inden du starter en sådan proces.

Hvis du har programmer liggende på D, så skal de jo være fjernet inden du starter.

Kan du ikke Udo i partition magic, så du får de 2 drev tilbage igen., eller må du prøve lost and found, hvis du altså kører fat32

kharder
icq# 71258492
Windows Messenger: kharder@c.dk
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede capri Nybegynder
06. januar 2002 - 10:41 #9
jeg lukker dette spørgsmål. Har fjernet programmet.
Finder nok på noget andet så
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2002 - 17:19 #10
Tja det må du jo så gører, men hvis du har renstet D drevet inden du starter , så skulle der ikke være nogle problemer.

Endvidere må c eller ikke være fylt helt op, da der skal være plads til selve merge processen.

Husk også at defragmenterer inden du starter.