Avatar billede cerwin Nybegynder
20. november 2001 - 22:36 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Irriterende login

Hvordan undgår jeg at man når man tænder computeren i win98 se altid skal til at trykke på okay eller annuller eller escape for at komme ind til skrivebordet?
Kan man ikke bare få windows til at logge ind automatisk? -Der er jo alligevel kun en bruger på computeren!
-På forhånd tak ... :)
Avatar billede maxium Novice
20. november 2001 - 22:41 #1
denne computer>kontrolpanel>bruger (hedder noget ligene)
Avatar billede halifax Nybegynder
20. november 2001 - 22:43 #2
Gå til Kontrolpanel - Netværk. Under Primær netværkslogon vælger du Windows logon. Klik OK. Genstrart pc. Windows logon kræver ikke adgangskode og adgangsdialogboksen burde nu være væk.

Avatar billede -gízmo- Nybegynder
20. november 2001 - 22:44 #3
egenskaber for netværk også er der skal du bare ændre den der hedder et eller andet med klient til windows logon.
Avatar billede halifax Nybegynder
20. november 2001 - 22:50 #4
Er logon dialogboksen der stadig går du igen i Kontrolpanel - Password. Her skriver du ikke noget under Password og heller ingen ting under Gentag password. Klok OK og luk Kontrolpanel. Genstart pc.

Avatar billede halifax Nybegynder
20. november 2001 - 22:51 #5
Det hedder vis ikke Password i dansk Win 98, men Adgangskode.

Avatar billede onki Nybegynder
20. november 2001 - 23:14 #6
Det kan gøres i denne nøgle i regedit.

HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Network\\Real Mode Net

AutoLogon=00
Avatar billede miroxp Nybegynder
20. november 2001 - 23:15 #7
Hvis du en gang har logget på skal du en fil i c:\\windows som hedder disk logonnavn.pwl. Næste gang windiws starter trýkker du \"Enter\" uden passsword, så spørger windows ikke om password mere.
Avatar billede onki Nybegynder
20. november 2001 - 23:19 #8
Mit foreslag kopieret fra microsoft.
Avatar billede summer Mester
21. november 2001 - 01:24 #9
cerwin, sådan som jeg forstår dit spm og de tre muligheder du angiver at bruge for at komme videre i windows, så har du en en dialogbox der hedder \"Skriv adgangskode til netværket\"
Brugernavn.....(her står det navn windows blev installeret under, f.eks. dit eget navn.
Adgangskode........(her står ingenting)
Nu går du så til kontrolpanel> Netværk> Primært netværkslogon. Her står garanteret \"Klientprogram til Windows-netværk\". Dette ændrer du bare til \"windows-logon\" > tryk OK og du bliver bedt om at genstarte windows> tryk ok, vent lidt og problemet er løst.
De andre løsningsmodeller der er beskrevet på siden her, skal du bare se bort fra. Man kan kun logge på windows, som du har beskrevet, efter mine anvisninger.
Avatar billede halifax Nybegynder
21. november 2001 - 02:46 #10
summer - Det kan du ikke tillade dig at skrive: at andre løsningsmodeller skal du bare se bort fra. - Hvem f.... tror du at du er? At du på den måde kan nedgøre andres løsningsforslag? Tror du, at du er GUD måske? Klap lige hesten, og lad også andre komme til. Du er sgu da godt nok for højtravende.
Hvad er der f.eks i vejen med onki\'s forslag? Og hvad er galt med at jeg allerede i første svar skrev Windows Logon - akkurat som du selv gør.
Læg den attitude fra dig som siger: \"Se her kommer jeg. Alle de andre skal der ses bort fra\"
Bedrevidende personer som dig kan virkelig gøre mig pist. Lad dog andre komme til med deres forslag til hjælp, uden at de skal nedgøre nogen med dit \"se bort fra\"

Avatar billede summer Mester
21. november 2001 - 10:46 #11
Jamen kæreste halifax.
Klap da selv hesten :-). Hvem har spist din sukkermad. :-)Men ok, hvis det hjælper dig, at anråbe både Gud og Fanden om retfærdighed, så vil det sikkert hjælpe.
Jeg kender cerwins problem til hudløshed og ved, at det løses som du har beskrevet og som jeg har beskrevet. Hvorfor så forvirre cerwin med mange andre løsninger, dine egne incl. Du er jo åbenbart ikke selv sikker vel? Hvis løsningen er som jeg har beskrevet, er jeg sikker på du får dit svar acc. og ikke mit.
Jeg tror du var lidt overtræt da du skrev din hadske kommentar til mig. Der var overhovedet ikke ment noget arrogant eller \"her kommer jeg\" attitude med mit svar, blot en forenkling af løsningen. Men ok det kan da misforståes, indrømmer jeg, hvilket jeg beklager meget.

Avatar billede nobbod Nybegynder
21. november 2001 - 12:10 #12
Det ovennævnte er sikkert meget godt, men du fortæller ikke om du har flere computere forbundet, hvis det er tilfældet, så skal du bruge tweak UI. Du finder det, og en masse hjælp til det her:  http://www.createwindow.com/wininfo/powertoys.htm
Avatar billede halifax Nybegynder
21. november 2001 - 12:34 #13
summer - \"det kan da misforståes\" Den indrømmelse er lige den sukkermad, der får dit svar til at glide ned hos mig.  :)

Avatar billede summer Mester
21. november 2001 - 13:09 #14
Ok, rent trav igen :-)Nu venter vi så på cerwin
Avatar billede solbjerg Nybegynder
22. november 2001 - 02:07 #15
Cerwin: Du vil bare kunne logge på din comp uden at skulle trykke enter eller andet. Du har ikke bedt om, at din comp skal huske adgangskode, hvis du skal på internettet. Derfor er det nok, som miroxp skriver: slet filen logonnavn.pwl i windowsmappen. Boot. Nu beder Windows om navn og adgangskode. Du skriver dit navn og i boksen med plads til adgangskode trykker du blot på entertasten. Slut.
Avatar billede cerwin Nybegynder
05. december 2001 - 13:33 #16
Altså, der er lige en ting som jeg (dum som jeg er) vist har glemt at sige.

Når jeg siger logon mener jeg ikke logon på netværket.

Det er den simple adgangskode til windows. Der må da være et sted man kan slå den adgangskode fra!

Der står noget med: \"Velkommen til Windows\" og så skal man skrive brugernavn og adgangskode. Lige meget hvad man skriver eller trykker på kommer man ind i windows, så en kode kan vel være lige gyldig?
Avatar billede cerwin Nybegynder
05. december 2001 - 13:42 #17
Det var jo rigtigt hvad Halifax skrev i det fjerde indlæg til spørgsmålet. Det var jo under adgangskoder at problemet skulle løses!

Points til Halifax

Mange tak for hjælpen, også til alle jer andre. :)
Avatar billede halifax Nybegynder
05. december 2001 - 15:15 #18
takker for point. - Ellers en masse gode/lærerige indlæg, der var her. Den med at ændre i reg.databasen vil jeg prøve næste gang jeg skal hjælpe en med samme problem.
Jeg får ikke Logon dialogboksen på min pc. Men jeg har IKKE den foreslåede (fra onki) indstilling i min reg.database! - Onki, er du sikker på det er rigtigt?