Avatar billede freeman Nybegynder
28. november 2001 - 14:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hjælp: Nyindkøbt computer kan ikke starte.. ?

Jeg er ved at bygge en computer til en ven af ny-indkøbte dele.

Det er en
ECC K7S5A bundkort,
Thunderbird 1.1 Ghz
256 DDR ram..

Når jeg sætter powerkablet i computeren, kan jeg høre at strømforsyningen piver sagt, så der må være strøm i den. Men når jeg så tænder den, så sker der ikke en dyt ?... hvorfor ikke ?

Der er nogle ledningen HDD Led m.f. som går fra lys/power knappen foran og som går til bundkortet. Der er et mindre porblem, da manualen ikke stemmer overens med hvordan bundkortet ser ud.

Men har det nogen betydning ?
Avatar billede handmade Nybegynder
28. november 2001 - 14:43 #1
ja, i højeste grad. Start med at sætte kablet mrk. pwr.sw eller lignende på boardet ved power switch
Avatar billede freeman Nybegynder
28. november 2001 - 14:48 #2
er det den enste som er vigtigt ?.. jeg kan som sagt kun se hvor HDD led skal sidde.. Der står ikke noget på de andre :-(
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. november 2001 - 14:50 #3
jeg tror at din PSU er for lille hvor mange watt er den??

husk du skal have 300watt ->
Avatar billede freeman Nybegynder
28. november 2001 - 14:52 #4
det er på 300Mhz :-)
Avatar billede handmade Nybegynder
28. november 2001 - 14:52 #5
ja, det er den der sætter strøm på boardet. På mit ECS board (en anden type) er det det yderste sæt ben. Står der ikke sw??
Ellers tag en skruetrækker og hold mod benen parvist (to mod to) til den starter. Husk at sætte strøm til.
Avatar billede handmade Nybegynder
28. november 2001 - 14:58 #6
På allersidste side i manualen skal der være en side med oversigt over switches..
Avatar billede freeman Nybegynder
28. november 2001 - 14:59 #7
der stå

acpiled
pwbt
hdled
ast
Avatar billede handmade Nybegynder
28. november 2001 - 15:01 #8
pwbt skal det være
Avatar billede freeman Nybegynder
28. november 2001 - 15:07 #9
ser ikke ud til at virke..

der er 4 ledning, hvoraf der er 2 huller i de 3, og 3 huller i den sidste.

på FP1 hvor de skal sidde er der kun 7 pins.. Altså der mangler ligesom en.. Er det normalt..
Avatar billede freeman Nybegynder
28. november 2001 - 15:22 #10
det ser det ud i til manualen at det er, men det passer bare ikke sammen med hvor de skal sidde..

Forresten, skal begge power være korrekt i, før at den kan starte ?
Avatar billede freeman Nybegynder
28. november 2001 - 15:29 #11
usp.. der er selvfølgelig 9 huller.. ikke 7 :-)
Avatar billede freeman Nybegynder
28. november 2001 - 15:40 #12
er det ikke lidt farligt at bruge et skruetrækker ???.. skal man bare sætte det mod benene med PWR
Avatar billede freeman Nybegynder
28. november 2001 - 16:05 #13
jeg har fundet ud af at strømforsyningen kun er på 250watt.. har det en real betydning ?
Avatar billede gpa Nybegynder
28. november 2001 - 18:29 #14
http://www.ecs.com.tw/download/download.htm og gå til manual og download zip-filen all.
Avatar billede freeman Nybegynder
07. januar 2002 - 02:57 #15
intet jeg kunne bruge :-(