Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
28. november 2001 - 17:43 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

irriterende biip-lyde

Jeg har selv samlet min cpmuter i foråret. Den har fungeret nogenlunde upklageligt (undtagen at min PC-speaker ikke virkede...?), men på det seneste er den begyndt at udstede nogle mystiske elektroniske bip-lyde en gang imellem.

Jeg troede først, at det måske var min pc-speaker, men nu har jeg koblet den helt af bundkortet, så det kan ikke være det. Jeg  har forsøgt at byttte rundt på pc-speaker ledningerne før, men den er stadig tavs. (Det kan også være ligemeget, for man bruger den jo ikke til noget rigtigt - bortset fra måske bundkort alert på CPU-temp, men det popper jo op fra mit VIA monitor-prg. som kører hele tiden, hvis det er)

Jeg har et soltek 75 bundkort med indbygget lyd(men disabled i biosen), 512SD PQI-ram, T-bird 900, 30GB seagate HDD, SB Live Platinum lyd.
Desuden er min gamle 2,1 GB HDD tilsluttet

Lydene er meget svage, og kommer kun en gang imellem ofte en to tre-stykker i træk

Er der nogen der ved hvad problemet kan være?

Avatar billede handmade Nybegynder
28. november 2001 - 17:56 #1
Har du sat kryds i alarm ved \"voltage abnormal\" ?
Det sker osse af og til på den Via monitor, jeg bruger..
Ellers prøv at opdatere dit monitorprogram.
Sidste version er 2.05
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
28. november 2001 - 18:07 #2
Jeg kører allerede med via hardwaremonitor V2.05
Men det ser ud som om der er et kryd i \"voltage abnormal\" - jeg har prøvet at \"unchecke\" den.
Men hvis der virkelig var et problem - skulle den så ikke komme med en msgbox?
Og bundkortet kan vel ikke lave lyde uden en pc-speaker?
Hvis problemet ophører får du pointsene - jeg skal lige se om det virker...
Avatar billede swordcat Nybegynder
28. november 2001 - 18:07 #3
Prøv at opdatere din driver.....

En forkert driver kan godt give mærkværdige lyde....så prøv at downloade noget din driver
Avatar billede 1003 Nybegynder
28. november 2001 - 18:40 #4
Jeg har haft problemet med lyde.....
Underlige små pibelyde..
Det viste sig at være cpukøleren der kørte en anelse skævt pga. en lille grat på den ene vinge!
det lød nøjagtig som var det vin pcspeaker der gav lyd fra sig.
den kan evt være fyldt med støv!!!!
Avatar billede handmade Nybegynder
28. november 2001 - 19:10 #5
Jo, der plejer at komme en msgbox, men om den ses, er afhængigt af hvilke vinduer du har åbne.
Mht. lyden: Der sidder en lille \"højttaler\" på selve boardet-det er den du kan høre. Højttaleren er en lille, sort og cirkelformet\"membran\", ca 1 cm høj.
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
29. december 2001 - 00:37 #6
Jeg tror problemet ville løse sig hvis jeg købte en ny køler - men jeg ved det ærligt talt ikke...
I øjeblikket synes jeg ikke det er så slemt med lydene - måske har det hjulpet at ændre på alarm-temperaturen mm.

Tak for svarerene under alle omstændigheder
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
29. december 2001 - 00:40 #7
UPS -jeg ville have accepteret 1003\'s og afvist swordcat\'s svar
Det var en svipser
Hvis i bliver rigtig kede af fordelingen af point, kan i jo oprette et nyt sp

Det er vist ved at være sengetid (GAAB!!)