Avatar billede cerwin Nybegynder
02. december 2001 - 13:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Programfejl når jeg lukker Windows ned!

Underligt problem:

Når computeren lukkes ned går der ca 20 sekunder hvor den bare står med luk-ned-fade\'t skrivebord, inden den pludselig siger:

\"WIN95 RPC Wmsg Window - Programmet svarer ikke\"
og så alt det der med om den skal vente eller lukke programmet ned...

Men hvad er det for et program?
Når jeg inden jeg lukker computeren trykker Ctrl+Alt+Del står der ikke noget i joblisten som kunne minde om WIN95 RPC Wmsg Window !! Hvad gør jeg for at få computeren til at lukke ned smertefrit?
Avatar billede olai Juniormester
02. december 2001 - 16:27 #1
cerwin> Jeg har ligeså lige repareret en computer med nøjagtig samme meddelelse.
Desværre fandt jeg ikke ud af hvorfra det stammede. Da det ikke var min, kunne jeg jo være ligeglad med at formatere den, og det var selvfølgelig væk. Er det en Compaq computer ???
Avatar billede cerwin Nybegynder
02. december 2001 - 17:09 #2
Nej det er den Siemens af en art ...
Avatar billede olai Juniormester
02. december 2001 - 17:10 #3
windows 98 ?
Avatar billede halifax Nybegynder
03. december 2001 - 02:20 #4
RPC = Remote Procedure Call
Har du noget koblet op i netværk, eller har du et program kørende, som gerne vil kalde op til et eller andet? Et legalt program eller spionprogram/bagdør? Måske noget ondsindet, siden du ikke ved havd det er.
Har du med msconfig set efter, hvilke programmer der starter op sammen med Windows?
I Joblisten skal der jo ikke stå \"WIN95 RPC Wmsg..\" for det er jo et andet program, som ønsker denne Remote Procedure Call, men hvilket?
Prøv fra joblisten at lukke kørende programmer et for et, luk Windows, og den vej finde ud af, hvilket program, der er synderen.
Avatar billede cerwin Nybegynder
03. december 2001 - 15:37 #5
olai >> Ja, det er win 98 ...

halifax >> Jeg kigger lige på det. Kan du ikke lige forklare det der med msconfig?
Avatar billede halifax Nybegynder
03. december 2001 - 16:46 #6
MSConfig er et lille Windows program som viser flere ting, bl. a. hvilke programmer der automatisk starter op sammen med Windows. Ved at se på denne liste, der viser mere end Cytl+Alt+Delete, kan du måske opdage om et program kører skjult i baggrunden, uden dit vidende. Ved at sætte eller fjerne flueben på listen kan du selv styre, hvilke programemr, er starter sammen med Windows.
Du starter msconfig ved at klikke Start-Kør, skriv msconfig <Enter> - klik på tab\'en Start til venstre.
Avatar billede the_magician Nybegynder
07. december 2001 - 19:36 #7
Hvis det evt. er et spywareprogram så hent Ad-Aware fra http://www.lavasoftusa.com !
Det skal nok finde programmet og andre ting på din pc som kan gøre den usikker.
Avatar billede cerwin Nybegynder
29. august 2002 - 01:22 #8
Sorry. Dette spm er cirka 100 år gammelt og problemet er ikke blevet løst.

Istedet er computeren blevet skrottet og der er blevet købt en ny der virker!

Jeg er ked af ikke at kunne give jer points, også selvom I har forsøgt at hjælpe.

Men I skal have tak for at I forsøgte!

Tak.