Avatar billede horus Nybegynder
03. december 2001 - 11:24 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

JMail spørgsmål...

Hejsa kloge hoveder :-)

Jeg har en asp side, der sender en mail via JMail.

Den sender indholdet af en formular - navn, adrese, email osv.

MEN ak - som message.from parameter indsætter jeg selvfølgelig det brugerne har indtastet som e-mail adresse i formularen - men hvis de ikke har indtastet noget eller hvis det ikke er en email adresse, ja så sendes beskeden simpelthen ikke...

Hvordan kan man få JMail til at sende formularens indhold - også selvom der ikke er tastet en email adresse..... ?

Nogle bud ?

Horus
Avatar billede nute Nybegynder
03. december 2001 - 11:27 #1
1) du kan velge at brukeren er *nødt* til å skrive en mailadresse
eller
2) du kan sette en \'bounce-adresse\' på...en mailadresse som ikke blir brukt til annet en retur av mail.

3) sett ned antall poeng...
Avatar billede cliche Nybegynder
03. december 2001 - 11:28 #2
Så kan du jo indsætte en default email adresse :)

if request.form(\"mailfra\") <> \"\" then
mailfra = request.form(\"mailfra\")
else
mailfra = \"deafultmail@dig.dk\"
message.form = mailfra

Lidt ala det kan du gøre :)
Avatar billede cliche Nybegynder
03. december 2001 - 11:29 #3
stavefejl mm. kan lige rettes ;)
Avatar billede cliche Nybegynder
03. december 2001 - 11:29 #4
Nute er du på icq endnu?
Avatar billede cliche Nybegynder
03. december 2001 - 11:31 #5
og en end if
Avatar billede horus Nybegynder
03. december 2001 - 11:34 #6
Nute - med bounce-adresse mener du så det samme som cliche ?

Og hvorfor mener du at jeg skal sætte pointene ned ?

Cliche - det kan jeg godt se, men det løser jo ikke problemet hvis folk taster noget andet end en mail adresse.....

Jeg er ikke voldsomt interesseret i at skulle lave et email tjek på feltet - selv om jeg har koden til det - jeg undrer mig bare over at jmail ikke vil sende medmindre der er defineret en \"fra adresse\".... kan det virkelig passe ?

Horus
Avatar billede cliche Nybegynder
03. december 2001 - 11:37 #7
Ja det kan godt passe, det er jo deres måde at sikre sig at jmail ikke bliver brugt som spam komponent.
Avatar billede nute Nybegynder
03. december 2001 - 11:39 #8
horus >> jo, jeg mener det samme som cliche.

jeg mener du skal sette poengene ned fordi dette ikke er et vanskelig spørsmål. Det er gjerne et viktig spørsmål (for deg), men ikke et vanskelig å løse...vi skal ikke legge våre hjerner i bløt for å løse det.
Avatar billede cliche Nybegynder
03. december 2001 - 11:49 #9
nute du er meget konservativ, ved du hvad det betyder ;)
Avatar billede nute Nybegynder
03. december 2001 - 11:55 #10
jeg vet godt hva konservativ betyr, og jeg anseer meg ikke som det. jeg er derimot ( i denne sammenheng ) rettskaffen, fornuftig, logisk, liberal...jeg kan også se sammenhenger mellom noen ting. Fx står det på \"opprett spørsmål\" siden at et svært spørsmål er \"verdt\" 60 poeng. Et svært spørsmål vil i min verden være et spørsmål jeg er nødt til å bruke litt hjernekraft for å kunne løse, men man kan la hjernen gå på tomgang for å skulle kunne løse dette problemet...
Avatar billede cliche Nybegynder
03. december 2001 - 12:14 #11
Nute det er da rigtigt at 60 point = svært spm.
Men for hvem?
For dig eller for spørgeren?
Ellers skulle vi da lave en anden version af eksperten.

Hvor Spørger stiller et spm. og en eller anden siger 0-100 point for at lave det.

Du kan godt se at det er spildplads plus tab af tid.
Avatar billede horus Nybegynder
03. december 2001 - 12:17 #12
hmmm, det har du sikkert ret i cliche.... så der er nok ikke andet for at jeg må lave noget e-mail check....

Nute -> jeg har den opfattelse at hvis noget er vigtigt for mig og jeg ikke kan finde ud af det - så vil jeg godt \"betale\" for at få det løst - og så er det jo lige meget om det er nemt eller svært for den der skal løse dig, bare jeg bliver glad - derfor sætter jeg mange point på højkant hvis det er noget jeg syntes er vigtigt for mig.

Jeg kan jo heller ikke altid vide om noget er nemt eller svært at lave/svare på når jeg ikke selv kender svaret :-)

Desuden har jeg også erfaret at høje point ofte fører til hurtigere (og flere) svar, så jeg føler at mine point er givet godt ud...

Horus
Avatar billede horus Nybegynder
03. december 2001 - 12:20 #13
nute svarer du ikke lige, så du kan få en del af kagen...

Jeg fordeler 75p til cliche for no-spam forklaringen og 25p til nute fordi du var den første med \"bounche\" løsningen...

Fair nok ?

Horus
Avatar billede cliche Nybegynder
03. december 2001 - 12:22 #14
Det er helt op til dig :)
Avatar billede horus Nybegynder
03. december 2001 - 12:28 #15
OK - så venter vi bare på nute :-)
Avatar billede nute Nybegynder
03. december 2001 - 12:41 #16
svarer...
Avatar billede nute Nybegynder
03. december 2001 - 12:47 #17
jeg vil ikke si jeg er uenig med noen av fortolkningene av poengsystemet her inne, men hvis man ser litt historisk på tingene, så faller lyset litt inn fra en annen vinkel.

jeg gidder ikke å argumentere så mye lenger om dette, så jeg tillater meg å copy/paste et innlegg jeg har skrevet tidligere...jeg synes allikevel det passer inn i denne sammenheng...

<snip>
det er nettopp denne holdning som får de virkelig store ressursene til å forlate eksperten. grunnen er veldig simpel: poengsystemet er ikke lenger troverdig og derfor kan det ikke lenger brukes som et referansegrunnlag for ens kompetanse.

dette er et brukerstyrt forum, og da er det også opp til brukerne å slø ned på sløseri med virtuell valuta...*ikke* admins. det ville også vært en rimelig umulig oppgave for admins å scanne dette forum for tilsvarende aktivitet.

jo, du har helt rett i at du får hurtigere svar hvis du setter en fullstendig latterlig poengsum for et simpelt spørsmål, men så skal du vite at det oftest er poengryttere som du ender opp med svar fra, og ikke dem du egentlig ønsker svar fra. ved  å sette poengsummen er det så mange brukere som poster svar i ren desperasjon etter poeng og man ender som regel ikke opp med den beste løsningen.
</snip>

hentet fra denne thread

http://www.eksperten.dk/spm/140304

men diskusjonsgrunnlaget er nesten det samme...

/nute