Avatar billede peacemaker Nybegynder
03. december 2001 - 12:13 Der er 12 kommentarer

Hvilken server?

Jeg mangler en server til at teste asp sider lokalt. Dvs. jeg leder efter en server som har samme funktionalitet som den indbyggede i windows (IIS). Server må gerne kunne afvikle jsp også....
Avatar billede cliche Nybegynder
03. december 2001 - 12:15 #1
Finder ikke nogen bedre end IIS til ASP
Avatar billede zupastar Nybegynder
03. december 2001 - 12:28 #2
nej
Avatar billede peacemaker Nybegynder
03. december 2001 - 12:35 #3
øhm jeg snakker ikke om noget der er bedre...  bare noget som kan det samme
Avatar billede cliche Nybegynder
03. december 2001 - 12:38 #4
Det findes kun ASP emulatore, de vil komme med fejl, men du kan finde apache med chiliasp eks.
Avatar billede verakso Nybegynder
03. december 2001 - 12:44 #5
Hvis du ikke kan nøjes med den medfølgende PWS (IIS Light) på din workstation, så installer da blot enndu en W2K Kasse.
Og for jsp, så hent det hus sun og smid den i hatten på din IIS.
Avatar billede peacemaker Nybegynder
03. december 2001 - 13:09 #6
hvor finder jeg PWS?
Avatar billede cliche Nybegynder
03. december 2001 - 13:28 #7
På din win98/2000 skive under addons
Avatar billede peacemaker Nybegynder
03. december 2001 - 13:40 #8
jeg kører xp.. og der er ikke noget bib. som hedder addons
Avatar billede cliche Nybegynder
03. december 2001 - 13:42 #9
Så gå ind i control panel>add/remove programs>windows programs>IIS
Avatar billede peacemaker Nybegynder
03. december 2001 - 14:03 #10
Se det er der problemet er... der er nemlig ikke noget IIS... derfor skulle jeg bruge et lignende proggrie
Avatar billede verakso Nybegynder
03. december 2001 - 15:24 #11
I Windows 2K Pro eller XP Pro er fremgangsmåden denne:
Start > Settings > Control Panel > Add/Remove Programs

Vælg Add/Remove Windows Components, sæt hak i »Internet Information Services (IIS)«

Avatar billede verakso Nybegynder
03. december 2001 - 15:24 #12
..Eller blot smidde sin XP CD i drevet og vælge at intallere yderligere komponenter...