Avatar billede jimmer Nybegynder
10. december 2001 - 13:42 Der er 21 kommentarer og
4 løsninger

Pakke med postdanmark

Jeg har en pakke jeg gerne vil sende. Jeg betaler selv porto etc.

Hvordan skal man sende pakken, så man er sikker på at den når frem. Dvs. så jeg ikke bliver snydt, så modtageren kan sige han ikke har modtaget pakken endnu?
Avatar billede disky Nybegynder
10. december 2001 - 13:44 #1
rekommanderet

Så skal modtageren kvittere for modtagelsen
Avatar billede hono Nybegynder
10. december 2001 - 13:44 #2
Han skal vel kvittere..?

Hono
Avatar billede disky Nybegynder
10. december 2001 - 13:46 #3
hono:

Nix ikke hvis du får den ved døren.

På posthuset skal du dog kvitere for udleveringen af pakken.

Men rekommanderet gør at du med sikkerhed skal kvitere for det
Avatar billede perj Nybegynder
10. december 2001 - 13:47 #4
Det er da nemt - se her:
http://postdanmark.dk
Avatar billede robenogknud.dk Nybegynder
10. december 2001 - 13:47 #5
argh hvor jeg hader det her skod internet ... henter ca. med 0-5 kb/sec  det er så ustabilt som en lort med vinger!

brug disky´s metode  det er 100% sikkert
Avatar billede ckh Nybegynder
10. december 2001 - 13:48 #6
Hvis du sender en pakke med Post Danmark bliver den registreret, scannet, får en stregkode, og bliver scannet som modtaget når den bliver afleveret.
Hvis du vil have en kvittering med underskrift kan du sende den med modtagelsesbevis, men det er ikke helt billigt
Avatar billede jimmer Nybegynder
10. december 2001 - 13:48 #7
ok, hvad koster det så ekstra for at sende den rekommanderet?

Hvordan plejer firmaer at sende deres solgte varer med posten?
Avatar billede perj Nybegynder
10. december 2001 - 13:48 #8
Du kan på dit posthus udfylde en indleveringsattest.
Avatar billede perj Nybegynder
10. december 2001 - 13:50 #9
Avatar billede ultradma Nybegynder
10. december 2001 - 13:51 #10
Det er meget nemt... du går ned på posthuset og fortæller om din situation... ;)

Ligesom hvis du ska tage lån i dit hus, spørger du vel ik på eksperten hvordan man gør, men går ned i banken ik!
Avatar billede disky Nybegynder
10. december 2001 - 13:52 #11
jeg mener det koster 40,-

Firmaer sender normalt bare som alm. pakker.
Avatar billede perj Nybegynder
10. december 2001 - 13:54 #12
Der er ingen grund til at tro/mene eller lege gætteleg når det hele står her:
http://www.postdanmark.dk/
Avatar billede robenogknud.dk Nybegynder
10. december 2001 - 13:56 #13
rekkomanderet er det mest sikker !!!!

man skal nemlig skrive under når man modtager!
jeg ved ikke om nogen af jer tumper som der sidder og siger noget andet har prøvet at modtage noget, bestilt fra nettet?

man SKAL, og det ligemeget om ens hænder er i gips i 3 uger skrive under på den skide kvittering!!!

fat det dog!
Avatar billede disky Nybegynder
10. december 2001 - 13:59 #14
sikke dog et sprog.

Jeg bestiller tit fra nettet og man skal IKKE skrive under hvis pakken blive leveret til din dør.

p.s. fat det selv.
Avatar billede robenogknud.dk Nybegynder
10. december 2001 - 14:01 #15
øhmm... jow man skal altså .. selvom det er pakker...! ring dog ind til postdk og hør dig ad... jeg har arbejdet der ... jeg tror jeg ved bedst!
Avatar billede disky Nybegynder
10. december 2001 - 14:05 #16
jamen så fortæl det til alle pakkepostbude der kommer med pakker til mig.

Besser wisser
Avatar billede robenogknud.dk Nybegynder
10. december 2001 - 14:06 #18
er lige afk ... ring ind til dem imens...!
Avatar billede robenogknud.dk Nybegynder
10. december 2001 - 15:06 #19
perj ... der står jo det som jeg siger!
Avatar billede perj Nybegynder
10. december 2001 - 15:08 #20
Ja, men du er sent ude !

Mit svar kom: 10/12 2001 13:47:49
Avatar billede disky Nybegynder
10. december 2001 - 15:09 #21
robenogknud du er godt nok sej var ?

Der står man skal ved rekomanderet og ikke noget om det ved almindelige pakker, nøjagtig som jeg sagde fra første øjeblik.
Avatar billede perj Nybegynder
10. december 2001 - 15:11 #22
>> disky. Du har nemlig fattet det. Der er jo forskel på efterkravspakker og alm. pakker, men det har robenogknud.dk  ikke fattet endnu.
Avatar billede robenogknud.dk Nybegynder
10. december 2001 - 15:13 #23
Taget direkte fra postdanmarks hjemmeside (perj´s link)

Udlevering

En rekommanderet pakke udleveres mod kvittering til modtageren eller den, der har fået fuldmagt til at modtage pakken. En rekommanderet pakke kan dog - ligeledes mod kvittering - udleveres under omdelingen til et voksent medlem af modtagerens familie, der bor på adressen.

Hvis dette ikke er muligt, afleverer Post Danmark en postanmeldelse. Modtageren eller den, der har fået fuldmagt dertil, kan herefter afhente pakken på posthuset mod forevisning af fornøden legitimation inden for den frist, der står på postanmeldelsen (normalt 7 dage).

Hvis Post Danmark ikke kan udlevere pakken til modtageren, returneres den til afsenderen.

Omdeling kan undlades i særlige tilfælde, f. eks. på grund af løsgående, bidske hunde på adressen eller manglende snerydning/grusning.

så kan I lære det!

Avatar billede disky Nybegynder
10. december 2001 - 15:13 #24
mange tak. :-)
Avatar billede disky Nybegynder
10. december 2001 - 15:16 #25
robenogknud:

så fat det dog, DET HAR VI SAGT HELE TIDEN

men hono spørger om man skal kvitere, og jeg pointerer at det IKKE gælder alm. pakker KUN rekommanderede pakker.

Comprende ?

p.s. Jeg håber ikke du er standard for post danmarks ansatte, for så finder jeg et andet firma til pakkelevering :-) rofl