Avatar billede robenogknud.dk Nybegynder
11. december 2001 - 08:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Skærm???

hmm... mit spørgsmål er i og for sig rimelig enkelt... jeg sidder lige nu med en 15\" skærm derhjemme, og bander og svovler over at alle andre som jeg kender har 19\" skærme!!!

Jeg har derfor sat mig for at jeg skal være lidt foran dem!

jeg har 5500,- til rådighed (næste måned *hehe*)
Jeg vil gerne have en fladskærm (ca. 17\") men hvilken en skal det være for jeg har hørt om en masse links osv. bla til www.edbpriser.dk men der står der sQ ikke viderligt noget om skærmen... kun en pris! og jeg, som forbruger, vil jo gerne vide hvad jeg køber ik`?

Nå... men det jeg gerne vil have at vide er :

1. Hvor kan jeg købe en 17\" flad-skærm?
2. Pris, mærke, ydelse, opløsning og er den pengene værd?
3. link til evt hjemmeside?

nå men håber i kan hjælpe!!!

På forhaånd TAK!
Avatar billede robenogknud.dk Nybegynder
11. december 2001 - 08:54 #1
ps. til den/dem som kommer med et rigtigt/godt svar er der Extra point!!! den her skulle vidst være på 50-60 stykker!!!
Avatar billede Beach Mester
11. december 2001 - 08:55 #2
Hvis du går ind på http://www.edbpriser.dk og søger på fladskærme så kan du se hvad der findes og hvad det koster. Vi ldu have uddbyende oplysninger tager du og sætter en gang www foran skærmens mærke og .com til sidst.
Så vil du med stor sansynlighed lande på et site der kan fortælle dig en hel masse mere om hvad den givne skærm kan.
Du skal ikke regne med at få noget state of the art skærm i 17\" for 5,5K
Her skal du om i nærheden af 7-8K:-(
Hvis du vil have stor opløsning så skal du gå efter en alm. skærm. Hvis du vil have design og mere plads er det er flad du skal søge. Men.... Max opløsning ved 17\" er normalt stadig \"kun\" 1024x768 hvor en \"alm.\" skærm kan klare langt mere!

//Beach
Avatar billede robenogknud.dk Nybegynder
11. december 2001 - 08:58 #3
men hvad så med en 19\" skærm hvilken kan du anbefale der???

jeg har da mere end 5,5K  det var bare et tilfældigt tal.

har ca. 10.000 til rådighed!
Avatar billede Beach Mester
11. december 2001 - 09:08 #4
Jeg har selv lige best. en Sony 19\" CPD-E400P til små 4200,-
Jeg har nu en HP 15\" flad men bliver nød til at have 2 skærme på, da jeg skal bruge pladsen. Da min \"hoved\" -skærm skal kunne bruges i noget der ligner 1200x1600 så faldt valget på Sony´s da den har triniton billedrør og helt flad overflade.
Jeg kunne godt vælge endnu en fladskærm men skulle så op og bløde 31.000,- for en Eizo skærm der kunne følge med i opløsningen og stadig have en kvalitet i samme klasse som min HP skærm.

Så.... Men det kommer jo også vildt meget an på hvad du skal bruge den til.
En flad er ikke spec. god til spil, film mm. Men er kanon dejlig at arb. med når vi snakker ETB, mm. der ikke har meget krævende og hurtig grafik.

//Beach
Avatar billede robenogknud.dk Nybegynder
11. december 2001 - 09:12 #5
okay skulle bare lige høre!!!

takker
Avatar billede Beach Mester
11. december 2001 - 09:22 #6
Takker selv:-)
Og et godt råd....
Gå ned til en forhandler og prøv de forskellige skærme med de program-typer du normalt bruger. Så får du helt klart en fornemmelse af hvad der er det rigtige!
Nogle vil få meget mere ud af en flad og andre igen får mere ud af bruge de samme kroner på en CRT så..... Prøv det, det er nok det bedste råd!
Kan sammenlignes lidt med at spørge: Hvad for en bil skal jeg købe? Der vil også være 1000 meninger men måske kun én bil som er rigtig for dig:-)

//Beach