Avatar billede ilovechicks Nybegynder
16. december 2001 - 18:47 Der er 12 kommentarer

ADSL server...!

Jeg har adsl fra tdc 256 k/s....
Xpresslink... (Netexpress)
Og vil gerne have en server op at køre (ftp)
hvad skal jeg så gøre?
jeg ved jeg ik bare kan installere et program!
jeg skal pille ved min router eller sårn noget...

Hvad skal jeg gøre ? please guide mig! eller giv mig et link hvor evt. tdc beskriver hvordan man gør.

venlig hilsen andreas
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. december 2001 - 18:49 #1
hmm er der ikke noget med at TDC skal have PENEG for at åbne en router? *LOL*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. december 2001 - 18:56 #2
HMM PENEG = PENGE! *sorry*

mener det er ca 500kr for at få ÅBNET en router!
Avatar billede ilovechicks Nybegynder
16. december 2001 - 19:00 #3
nej det tror jeg ikke...
jeg tror bare man skal indstille noget i den eller noget... ved du hvordna man gør?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. december 2001 - 19:03 #4
jeg har en router (fra cybercity), men jeg mener at TDC har det sådan at det SKAL være en tekniker fra TDC der SKAL åbne dem..

Jo, det er noget der skal instilles.. men jeg har hørt det med at det KOSTER, flere steder!! (på eksperten.dk, men kan ikke finde dem igen! *S*)
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
16. december 2001 - 19:11 #5
Så vidt jeg ved skal du bare installere et program som f. eks ServU 3.0 Her kan du også selv vælge hvilken port det skal køre på. Og så kan du bare vælge en der er åben. Når man installere det så guider den også dig igennem. Og den er meget bruger venlig.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2001 - 21:09 #6
Installerer CesarFTP og sørge for at der er åben for trafik på port 20 og 21 på den eksterne ip adresse, til din interne ip adresse, din pc.

www.mulle.dyndns.dk/cesar ligger en fuld klar ftp server med bruger og lille dansk vejledning, som du blot skal følge.

kharder
icq# 71258492
Windows Messenger: kharder@c.dk
kharder@mulle.adsl.dk

Avatar billede ricky Nybegynder
17. december 2001 - 08:11 #7
Ved Netexpress kan man da selv konfigurere sin router - eller hva\' ???
jeg ved at proaccess vil have ca. 1.000,- for hver ændring men netexpress skulle da ikke være låst ???
desuden skal det nævnes at man med lidt teknisk snilde sagtens kan konfigurere proaccess routeren...
Avatar billede ricky Nybegynder
17. december 2001 - 08:12 #8
desuden skulle man fra januar 2002 kunne få fast IP til sin netexpress.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2001 - 11:22 #9
Man kører over www.dyndns.dk med netexpress. Der kan man se hvor nådesløs TDC er, at tage sig betalt for et par småændringer i routeren, så ens net kan komme til at virke optimalt.
Avatar billede lassebm Nybegynder
17. december 2001 - 12:30 #10
Hvis du køre med en speedstream router! (2601), skal du ind og åbne for FTP, hvis du ikke køre med åben forbindelse.

Hvis du ikke har ændret noget i routeren burde du kunne gøre det her

http://192.168.1.1/v_server.htm

set flueben i FTP og skriv din ip adresse. (192.168.1.6)

hvis den ikke er dette gå i start->kør->cmd

og skriv ipconfig, her kan du så se din ip adresse.!
Avatar billede lassebm Nybegynder
18. december 2001 - 16:29 #11
Er du her?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. marts 2002 - 23:52 #12
Hvad med at lukke??