Avatar billede moonrider Nybegynder
17. december 2001 - 14:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

xp pro dk ustabilt

Hej jeg har lige installeret xp pro dk
på en ny maskine :
soyo dragon + (bundkort)
1024 Mb DDR ram (PC2100)
suma geforce2 gts (64DDR)
80 Gb western digital HDD
2 X 40Gb seagate berracuda IV (RAID)
xp køre uden fejl men når jeg starter mediaplayer op og lukker den ned igen starter explore.exe den tager 99% af min cpu og et stigende antal ram starter på ca 15 mb og til over 150 Mb. jeg har prøvet at geninstallere 2 gange samme resultat, jeg har installeret the player (DIVX) og afinstalleret
Jeg har også været udsat for at jeg ikke kunne slette en film jeg fik følgende besked ( filen bruges af en anden person eller program luk alle programmer og prøv igen) hvilket jeg har prøvet uden held men jeg kunne i fejlsikkert efter jeg havde lukker explore.exe ned hvorfor går den i selvsving ?
Avatar billede moebius Nybegynder
17. december 2001 - 14:26 #1
Det er muligvis din RAID.

Hvilken HD kører du dine programmer fra?
Avatar billede resten Nybegynder
17. december 2001 - 16:13 #2
Er det en ren hd du har instaleret xp på og ikke bare opgarderede en anden version?.

og har det været sådan fra starten med din mediaplayer.
Avatar billede moonrider Nybegynder
18. december 2001 - 07:44 #3
jeg kører fra 80 Gb som er delt 30/50 MEN media player vil godt køre en film over netværk altså fra en hdd på en anden maskine, uden expolore.exe går amok på min maskine, jeg prøvede at geninstallere igår, nu køre den bestemt ikke godt, jeg har endda haft blå skærm flere gange,
det er ikke kun fra raid disken problemet opstår og det var en ren disk jeg installerede på.
Avatar billede moonrider Nybegynder
19. december 2001 - 06:37 #4
jeg har nu formateret og geninstalleret og det virker tilsyneladende nu vil jeg  ikke installere the player i håb om at det er den der laver ballade, jeg takker for svar og kommentar men det var ikke løsningen