Avatar billede ilovechicks Nybegynder
19. december 2001 - 22:33 Der er 13 kommentarer

1 funktion i javascript....!!!

Hey!
Jeg er i gang med en chat, og jeg vil gerne vide hvordan jeg laver en funktion el. lign. der kan poppe op med en confirm() når brugeren trykker på kryds, eller på andenvis vil forlade vinduet.

Det skal også være sådan at når brugeren trykker på Logaf, skal den ikke poppe op med noget...

Chatten kører i et sepereret vindue, og kører med masser af frames! :)

HJÆLP!

/I LOVE CHICKS !!
Avatar billede brita Nybegynder
19. december 2001 - 22:44 #1
Window.OnClose
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2001 - 22:45 #2
Du kan aldrig forhindre brugeren i at navigere væk fra din side eller lukke vinduet. Du kan højst opnå en ekstra standard confirm-boks fra borwseren slev, som lyder ret skræmmende! :)
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2001 - 22:46 #3
Og så er der vist ikke noget, der hedder onClose. Det hedder <body onUnLoad=\"...\">, men den handler fyres jo ogsåaf, når man klikker på et link på siden!
Avatar billede brita Nybegynder
19. december 2001 - 22:50 #4
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2001 - 22:54 #5
Dér står nu ikke så meget om onClose, men OK, du har åbenbart ret så (men det virker i hvert fald ikke i IE5)! :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. december 2001 - 23:44 #6
<body onbeforeunload=\"return \'Er du nu helt sikker?\';\">
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2001 - 17:41 #7
nikolajdu>> Fremkalder det ikke en ekstra standard-advarselsboks fra browseren?
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2001 - 17:42 #8
Forresten mener du vel:
<body onBeforeUnLoad=\"return confirm(\'Er du nu helt sikker?\\nPas på du ikke gør noget dumt!\');\">
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. december 2001 - 18:14 #9
Nej nej. onbeforeunload returnerer helt automatisk en streng. Det virker altså fint uden confirm.

/Nikolaj
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2001 - 13:34 #10
OK, det vidste jeg så ikke! :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. december 2001 - 14:44 #11
Næ jeg vidste det heller ikke før umper fyrede den af en dag hvor jeg forsøgte at gøre som du lige har gjort :))
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2001 - 15:01 #12
OK! Ja, ham umper-jumper er en værre én med alle sine forbistrede smutveje! :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. december 2001 - 15:04 #13
ja umper er en værre skurk :))