Avatar billede doodset Nybegynder
24. december 2001 - 02:30 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Lave links om...

Jeg har MySQL database og har lavet en tabel men nyheder.
Jeg vil ha, når der blir vist igen så skal alle links vær omlave så at <a href=....... så når man læser en nyhed og der er link i teksten så skal kan man trykke på den.
Fx jeg har været på disse her sider www.eksperten.dk og den er super :)
Der hvor jeg skriver skal jeg så skrive:
jeg har været på disse her sider www.eksperten.dk og den er super :)
og når en eller anden læser det så skal www.eksperten.dk være blevet til <a href=\"www.eksperten.dk</a>" target="_blank">http://www.eksperten.dk\">www.eksperten.dk</a>

Kan nogen hjælpe plz
Avatar billede coolspil.dk Nybegynder
24. december 2001 - 02:33 #1
Jo... Men forstår ikke helt... uddyb...
Avatar billede coolspil.dk Nybegynder
24. december 2001 - 02:35 #2
Fx jeg har været på disse her sider <a href=\"www.eksperten.dk</a>" target="_blank">http://www.eksperten.dk\">www.eksperten.dk</a> og den er super :)

- Så er eksperten.dk et link
Avatar billede coolspil.dk Nybegynder
24. december 2001 - 02:35 #3
Fx jeg har været på disse her sider <a href=\"www.eksperten.dk" target="_blank">http://www.eksperten.dk\">www.eksperten.dk </a> og den er super :)
Avatar billede lars_jensen Nybegynder
24. december 2001 - 02:38 #4
Du kunne jo anvende den kode der NETOP anvendes af eksperten et al. for netop det :)

<?php
    function string_tagster($str) {
        $str = \" \".$str.\" \";

        $str = eregi_replace(\"([[:space:]{()\\\"\'\\[~#=:;\\&?\\_])((ftp|http|https|telnet|news|nttp|nntp|file):\\/\\/[a-z0-9~#%@æøå\\&\\(\\):;=\\?\\/\\.,_-]+(\\\\[|\\\\]|[a-z0-9~#%@æøå\\*\\&:;.,=\\?!\'\\/_\\+-])+)\", \"\\\\1<A HREF=\\\"\\\\2\\\" CLASS=\\\"sortlink\\\" TARGET=\\\"_blank\\\">\\\\2</A>\", $str);
        $str = eregi_replace(\"([[:space:]{()\\\"\'\\[~#:;\\&?\\_])(www\\.[a-z0-9~#%@æøå\\&\\(\\):;=\\?!\'\\/\\.,_-]+(\\\\[|\\\\]|[a-z0-9~#%@æøå\\*\\&:;.,=\\?!\'\\/_\\+-])+)\", \"\\\\1<A HREF=\\\"http://\\\\2\\\"  CLASS=\\\"sortlink\\\" TARGET=\\\"_blank\\\">\\\\2</A>\", $str);
        $str = eregi_replace(\"([[:space:]{()\\\"\'\\[~#=:;\\&?\\_])(ftp\\.[a-z0-9~#%@æøå\\&\\(\\):;=\\?!\'\\/\\.,_-]+(\\\\[|\\\\]|[a-z0-9~#%@æøå\\&:;.,=\\?!\'\\/_\\+-])+)\", \"\\\\1<A HREF=\\\"ftp://\\\\2\\\"  CLASS=\\\"sortlink\\\" TARGET=\\\"_blank\\\">\\\\2</A>\", $str);

        $str = eregi_replace(\"(mail:|[[:space:]{()\\\"\'\\[~#=;\\&?])([_\\.0-9a-z-]+@([_\\.0-9a-z-]+)+\\.[a-z]{2,4})\",\"\\\\1<A HREF=\\\"mailto:\\\\2\\\" CLASS=\\\"sortlink\\\">\\\\2</A>\", $str);

        return substr($str, 1);
    }

    function format_output($str) {
        $str = htmlentities($str);
        $str = str_replace(\"&quot;\", \"\\\"\", $str);
        $str = string_tagster($str);
        $str = ereg_replace(\"\'</A>\", \"</A>\'\", $str);
        $str = ereg_replace(\"\'\\\" TARGET=\\\"_blank\\\">\", \"\\\" TARGET=\\\"_blank\\\">\'\", $str);
        $str = ereg_replace(\"  \", \"&nbsp; \", $str);
        $str = str_replace(\"\\\\t\", \"&nbsp;&nbsp;&nbsp; \", $str);
        $str = str_replace(\"\\\\r\", \"\", $str);
        $str = str_replace(\"\\\\n\", \"<BR>\", $str);
        $str = nl2br($str);
        return $str;
    }
?>

Funktionen string_tagster returnerer en streng med alle links og emails lavet om til \"rigtige\" referencer.

Funktionen format_output anvendes til at formatere fx. forums, hvor 2x space, tabulatorer osv bliver bibeholdt.

Good luck
Avatar billede coolspil.dk Nybegynder
24. december 2001 - 02:39 #5
Jo, selvfølgelig Jens... det siger sig selv *G* God Jul
Avatar billede invisibleman Nybegynder
24. december 2001 - 02:44 #6
lars: Der snweg sig vist lige lidt custom sjov ind .. CLASS=\\\"sortlink\\\" *host*
Avatar billede lars_jensen Nybegynder
24. december 2001 - 02:47 #7
invinsible >> *host* Han får det ikke skræddersyet for 60 point *g* Så får man det kun copy\'pastet *gg* Godt nok er det jul, men ligner jeg en gavebod ? :o)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
24. december 2001 - 02:48 #8
Lars: Uhm .. ja ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. december 2001 - 02:49 #9
Hey igen Collspil - God jul - Håber du får styr på dine downloads og glem ikke  betale de mange dollars du har påstået du er blevet idømt.

Du er da bare så klam dum så det ikke fattes......
Avatar billede lars_jensen Nybegynder
24. december 2001 - 02:50 #10
øhh ?
Avatar billede invisibleman Nybegynder
24. december 2001 - 02:50 #11
nikolajdu: Wow .. store ord fra en .. øhm .. stor mand *griner* ej .. hvaaøøø handlede det der om ? Ligner ikke dig at svine folk til på åben .. øhh .. gade ? *G*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. december 2001 - 02:51 #12
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. december 2001 - 02:53 #13
Næh det ligner mig ikke men det her pisser mig af. Anyway så er jeg ramt af frygtelige trusler herfra: http://www.eksperten.dk/spm/150214
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. december 2001 - 02:57 #14
Nu er coolspil lige pudseligt 14 år og blevet i dømt 30.000 dollars i bøde for at downloade ulovlige flashfiler. Jo det er mega seriøst er :))

Dooset - sorry for at spamme dit spørgsmål, men vi snakkeer trods alt noget der er så tåbeligt at det må kommenteres.... :))
Avatar billede novellenet.dk Nybegynder
24. december 2001 - 15:42 #15
Hele den her sag er jo mildest talt åndsvag...
Lad os se på parterne...

coolspil.dk, hvad enten det er brugeren dsweb eller coolspil.dk...
En (eller måske to) ung(e) herrere, som ikke er villige til at indse en fejl eller indrømme den...
At det han/de har lavet er ulovligt er jo et uomtvisteligt faktum, som vi jo tydeligt så i osaka_sans indlæg med de to emails fra Frankrig...
At den/de unge herre(re) ikke har opført sig særlig hensigtsmæssigt er jo også ganske tydeligt, man må jo huske at når man peger på folk, så er der trods alt tre fingre der peger tilbage mod en selv...
Så hvis coolspil.dk nu tager sig lidt tid til at vurdere hele denne her situation og evt. overveje hvordan han/de nu skal skaffe penge til den påståede bøde...

Dette burde vel være den primære bekymring, eller... ?

Den anden part er så os, de retfærdige...
Os, som aldrig kunne finde på at stjæle andres arbejde... Eller kunne vi?
Selvfølgelig ikke i så stort et omfang, men vi har vel alle gjort det...
Hvorvidt coolspil.dk har en iq lige omkring stuetemperatur, eller lige omkring kogepunktet, vil jeg ikke blande mig i, men jeg ved da at coolspil.dk har fået en hel del omtale på disse tråde, personligt har jeg da give dem 2 hits i dag, bare på grund af denne tråd...
Og man må jo huske at dårlig omtale er bedre end ingen omtale...

Personligt synes jeg, at vi burde overlade coolspil.dk til sig selv...
I stedet for at sidde her og agere moralens vogtere, synes jeg måske at man så burde melde coolspil.dk til de autoriserede myndigheder, hvis man da synes man har belæg derfor...

Nu vil jeg se Disney\'s Juleshow og ikke bekymre mig mere om denne sag før i morgen aften engang....

--
Jeg undskylder for at have spammet dette spørgsmål...
Avatar billede doodset Nybegynder
25. december 2001 - 17:20 #16
min ide var noget i den dur at
if \'www.%\' så skulle den sætte  sådan noget at når jeg satte  www.jubii.dk så blev det til et
<a href=\"www.jubii.dk</a>" target="_blank">http://www.jubii.dk\">www.jubii.dk</a>

jeg ber ikke om et helt script kun lidt php kode
God jul.

lars_jensen> sorry men er det ikke noget lidt mere simpelt jeg kommer selv til at intaste news så jeg kan sætte det ind i \' \' eller et eller andet
Avatar billede lars_jensen Nybegynder
26. december 2001 - 02:28 #17
doodset >> no prob. - men hvorfor vælge noget \"næsten\" når man kan få det fulde, hvis du kigger efter er det 3 linier der gør arbejdet for dig... :) Men dig om det, det er dit site og din kode.
Avatar billede doodset Nybegynder
26. december 2001 - 03:29 #18
Lars_Jensen >> ok gi lige svar igen.....

:)
og point er dine
Avatar billede lars_jensen Nybegynder
26. december 2001 - 06:23 #19
:o)