Avatar billede justincase Nybegynder
12. april 2000 - 23:46 Der er 15 kommentarer og
9 løsninger

Gammel vin på nye flasker :)

Jeg har lavet et site for mit firma. Det er ikke fuldstændigt gennemtestet endnu, men jeg mener det er stabilt nok til at være ude at lege med de andre børn.

Vi besluttede at gå en lidt anden vej end vi normalt gør. Vel, se selv.

Sitet kræver NN4.5+ (<6.01b må det vel være nu) eller IE4.01+

Og så er der vist nogle problemer med tastetryk på Mac.

Hvad synes i ??
Er det til at finde rundt i ? Opstod der nogen problemer ?

:)

JustinCase
Avatar billede justincase Nybegynder
12. april 2000 - 23:49 #1
Avatar billede justincase Nybegynder
12. april 2000 - 23:50 #2
Og en sidste ting.

Jeg har endnu ikke beskyttet koden, hvis de kan interessere nogen :)
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
13. april 2000 - 00:04 #3
Kanon idé, det er temmelig AS400/DOS agtigt hva'. Nå men som prof site er det efter min mening ikke rigtig interesant, det er slet ikke fedt at finde oplysninger på den måde. Men hvis folk har et motiv, og ellers er lidt nørdede, så har den kanon markeds værdi!
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2000 - 00:05 #4
For det første inden selve vuderingen: VÆK ja jeg sagde VÆK med popup det genere garvede surfer.

design: Nå hvad man kan kun komme til Frontpage med en masse tal på. Hvis man skal tvinges til at udfylde oplysninger, så er min vudering af siten meget hurtigt, da adgang blev nægtet:

Karakter 03 @ 13
Avatar billede justincase Nybegynder
13. april 2000 - 00:18 #5
jimmidreng >>
Hvordan uinterresant / ufedt ?

kharder >>
Jeg forstår ikke helt hvad det er du siger. Er det en fejl du beskriver ? Hvor blev du nægtet adgang ? Med frontpage mener du da den sider der åbner, eller den første side i det åbnede vindue. ?
En anden ting, ikke at jeg ikke tager ordetlig kritik til mig, men skærer du ikke for hurtigt linen over med hensyn til popup. Jeg er enig med de fleste om at banner, voteforms og linksektioner ikke skal ligges i nye vinduer. Men nu har vinduet jo rent faktisk en funktion.
Fik du i det hele taget set sitet ?
Avatar billede sjensen Nybegynder
13. april 2000 - 00:19 #6
Som gammel mainframedreng er specielt konsollen lige mig. Jeg elsker den simpelt hen.

Det er lige tilbate til TSO dagene og både farver og følelse er der. Virkeligt godt, og meget afvekslende.

Og at se pilen blive til en lille hånd når den lægges på linket, fik mig til at tænke på at sådan sku det fadme have være dengang. Det havde været noget enklere.

Der er dog lige en enkelt teknisk detalje jeg faldt over:

Menuerne forventer at man indtaster et tal, men som den er nu er det kun tallene øverst på tastaturet der virker. Det reagerer ikke på tasterne på det numeriske tastatur. Ikke på min i hvert fald (og jeg har checket at numlock er slået til)

Men ellers meget fint.

Tilgengæld fandt jeg ikke ud af meningen med den anden side (normale vindue, der hvor Silvertag står med hvide tegn og der er en masse tegn der cykler rundt om. Der er åbenbart ingen links på siden endnu, og jeg fik en fejl (vil du fortsætte med javascript bla bla) ud af det da jeg afbrød den browser instance ved at trykke på krydset i øverste højre hjørne at den.

Men det er jo bar ede sædvanlige indledende småjusteringer der skal til regner jeg med.

Alt i alt: Super og for at holde kharders stil: 13 @ 13 !!!
Avatar billede justincase Nybegynder
13. april 2000 - 00:34 #7
sjensen >> Jeg er godt klar over numlock fejlen. Endnu en ef de fejl hvbor man siger til sig selv at den ikke er vigtig, fordi den er lille :))
Jeg har ikke selv fået den JavaScript fejl du snakker om, men jeg ved at der er nogen IE (mest i 4'eren hvis jeg husker rigtigt) versioner der ikke kan klare at sende et et script fra et vindue til et andet uden en fejl. Jeg tror fejlen kommer der. Når vinduet lukker, sender den en kommando til opener.

kharder >> Jeg læste lige min egen kommentar. Jeg lyder helt dur :)) Det er jeg nu ikke... MEn vil du ikke udbygge hvad det er der generer dig.

:)

JustinCase
Avatar billede cybles Nybegynder
13. april 2000 - 01:05 #8
JustinCase

Meget orginalt lavet, hvilket er det vigtigste inden for den branche du befinder dig i. Og for mig er den en stærk og smuk oplevelse at komme ind på en side som straks sender mine tanker tilbage til en tid hvor vores super modem kørte 9600 baud og mit bbs var lukket op for besøgende 2-3 timer dagligt.

Men det er ikke sikkert at din gæster for den samme oplevelse, den målgruppe som du er efter er jo folk som vil se noget hi-tech webdesign som de kan gå ud til deres kollegere og blære sig med.

Nå det var lige lidt om mine tanker om dit projekt, som helt klart er fedt, men jeg tillader mig at tvivle på om den rammer den rigtige målgruppe.

De bedste hilsner
Anders G Ratzow
Avatar billede bromer Nybegynder
13. april 2000 - 08:30 #9
Hmm ikke noget man ser meget af ude på nettet.

Det med consolleen er en meget smart ting, men jeg tror ikke at der er mange der kan lide den, da den minder en del om dos, og folk hellere vil se en smart hjemmeside.

Jeg blev ikke nægtet adgang og jeg havde ingen problemer med den så det er udmærket.

Et irreternede moment ved consollen er at det tager meget lang tid for teksten at blive skrevet færtig, det bliver man meget let sur over.

God side 10@13

Avatar billede stoffer Nybegynder
13. april 2000 - 09:55 #10
Den er for sejt lavet. Originalt - men som andre har været inde på...kun for os computernørder. jeg tror ikke at den SÆLGER så godt. Det er vigtigt at have noget originalt - men husk din målgruppe.

Som kunde vil jeg også have mere information end jeg får her. I snakker om brand-building og jeg skal komme efter dig....men der er ingen info om det.

jeg får desuden en javascript fejl når jeg exiter "adgang nægtet". Og så er det dumt at man ikke kan komme på igen ved at trykke på billedet, men må reloade siden...Det kræver et simpelt link.

har i forbindelser til http://www.cacopenhagen.com, jeg synes deres side er ret fed....

God ide....
Avatar billede spacey Nybegynder
13. april 2000 - 11:53 #11
Justin, det er for fedt, jeg har siddet og glugget kode og tror da at jeg har lært en del :-)

MEN!, når man lukker vinduet med konsollen i får man en fejl i filen c_index.html og det lader til at være i linje 6 i det du kalder onUnLoad="window.opener.initialize()".

Men ellers, skide fedt, jeg håber ikke at du har noget imod at din kode bliver brugt til at lære.

//Jens
Avatar billede spacey Nybegynder
13. april 2000 - 11:54 #12
Det skal lige siges at fejlen både kommer i min IE 5 og Bugscape Navigator 4.7 til win2K og min IE 4.7 til win 98.
Avatar billede justincase Nybegynder
13. april 2000 - 12:04 #13
Det synes åbenbart at være den brede mening at vi ikke rammer vores målgruppe. Nu bør man ikke modargumentere når man selv har bedt om kritik, men jeg kan ikke rigtig lade være.
Konsollen er i sig selv blot en lille præsentation af os. Jeg tror ikke at der er nogen kunder der tror at det er det de selv får. Som man kan se under "Andre før dig" så er det andre ting vi normalt laver.
Den er klart en slags showoff. For at vise at tingene ikke behøves at være traditionelle. Og jeg tror godt vores kunder kan forstå det.

Men stadig; jeg tager da kritikken til mig, og giver den videre.

Med hensyn til CAcopenhagen, så er silvertag et selskab dannet af CAcopenhagen og ROSSING data (hvor jeg er ansat), for at koncentrere vores internet kræfter.

Jeg kigger på de fejl der er blevet nævnt.

:)

JustinCase
Avatar billede ortrak Nybegynder
13. april 2000 - 20:42 #14
Jeg tror det meste er blevet sagt omkring målgruppe osv.
Men hvad med at give den besøgende to muligheder når man kommer ind på siden:
1. Konsollen
2. En "almindelig" designet side

Det er jo lidt af et dilemma. Det er en cool konsol, men jeg tror at virksomhederne bliver skræmt væk. Så hellere lade det være en special feature...

/ortrak

P.S. Kharder: Det er dog det værste nonsens jeg har hørt længe. Mere snæversynet indstilling skal man lede længe efter...
Avatar billede justincase Nybegynder
14. april 2000 - 00:03 #15
Se der var noget. Vores AD arbejder med at laver et alternativ. Specielt nu hvor jeg har givet kritikke videre.

Man han og jeg er dog enige. Det gælder om ikke at undervudere kunderne.
1. Der er en del gamle mainframe folk der sidder i højere stillinger nu.
2. Der er en enorm tendens til ensretning (design, ikke standarder :))
3. Der er for megen bredde, og ikke nok budskab i e-sammenhænge.
4. Man skaber ved at afprøve. (Dvs. hvis tingene ikke virker, så drop dem !!!)

Det er fedt med responsen, men er der ikke nogen af jer der har lyst til at uddybe hvad i mener med at målgruppen (og hvad tror i målgruppen er ?) ikke bliver ramt.

For dem der er interesseret :
53 unikke hits, ud af 81. (som ikke er vor egne)
Ud af de 53 er der så jer 8 der har svaret endnu.

Vel, jeg forhøjer pointene lidt, fordi jeg egentlig gerne vil ha' en snak om hvorfor, hvorfor ikke og hvorledes eller hvorledes istedet.
Jeg håber at der er nogen af jer der har lyst til at give et ordenligt besyv, og ikke kun en hurtig mening.

:)

JustinCase
Avatar billede fico Nybegynder
14. april 2000 - 14:35 #16
Speciel, Fantasifuld, Godt lavet.
Den er svær til nybegyndere af WWW.
Prøv at gøre den lettere for nybegyndere.
Avatar billede fico Nybegynder
14. april 2000 - 14:42 #17
9@13
Avatar billede justincase Nybegynder
15. april 2000 - 02:24 #18
Den er ikke lavet for nybegyndere !

Er der virkelig ikke nogen der har lyst til at uddybe hvad de mener ????
Avatar billede justincase Nybegynder
15. april 2000 - 02:30 #19
Hmmmm, 9 ud af 70.
Avatar billede spacey Nybegynder
15. april 2000 - 11:42 #20
Justin>>> Jo, jeg skal gerne lige kigge på den igen lidt senere også give et detaljeret besyv med....
Avatar billede spacey Nybegynder
15. april 2000 - 12:27 #21
Okay, here we go:

Om siden rammer sin målgruppe, kommer jo an på hvem i regner med vil skulle bestille diverse web produkter fra virksomhederne.

Der er efter min mening 3 muligheder:

1) Newbien, ham som er god til sit eget profesionelle kram men ikke kan en skid indenfor IT.

Han vil nok undre sig meget over hvad det er for noget, og sandsynligvis slet ikke forstå at det altså er en webside og ikke et konsol program...

2) Den udemærkede Frontpage bruger, som ved noget om internettet, men ikke er vildt hardcore.

Han vil nok se positivt på det, men måske ikke helt forstå hvad det er du prøver at efterligne.

Tilgengæld vil han nok mene at i er gode og professionelle, eftersom han ved at det ikke er noget man bare lige sætter sig ned og laver let, og måske  vil han også undre sig over hvor DEN funktion er i Frontpage :-).

3) Den hardcore internet og computerbruger, han vil ligesom de fleste herinde personligt syntes at det er for vildt!

Han vil sidde og gnaske det i sig som var det "The CrossBrowser DHTML Tutorial" af Dan Steinmann, og han vil længes tilbage til de gode gamle amiga og DOS dage.

Denne type vil helt sikkert vise det til alle sine nørdede venner, og de vil forgude jer og anbefale jer til højre og venstre...

Konklusion, om sitet er godt eller ej må altså afhænge af hvem i tror jeres kunder er, og så vidt jeg har forstået er i en større virksomhed, som ikke tager de helt små kunder.

Men hvis jeg tager fejl, og i er en lille virksomhed, som har mange af de typiske "jeg har en boghandel i snørre buddinge, men kunne godt tænke mig at man kunne købe mine bøger via nettet" kunder, så vil jeg stærkt fraråde den type website, for de er da udbredte newbie typer, og de vil bare forsvinde undrende uden at komme tilbage igen.

Hvis jeg derimod har har ret i mine anelser, så er det en fed site!

De folk der sidder og bestiller WEb løsninge i større firmaer med mere komplekse sider er typisk ret dygtige, enten er det en marketingsafdeling med unge mennesker (som typisk er bedre til computere end de noget ældre) eller også er det nok en højere chef der har noget flair for IT.

Altså, er det de store kunder i vil have er det en rigtig fed site, men hvis det er de små opgaver i går efter er den nok ikke lige sagen...

Nåh, det var da en ordenlig smøre, håber du kan bruge den til noget.

//Jens
Avatar billede prodic Mester
17. april 2000 - 16:17 #22
I takt med at stilen indenfor design bliver mere og mere simpel, så må man jo nok sige at jeres er med på moden.

Men ifølge min personlige mening er det FOR simpelt. Jeg fik ikke det "kick", som man får på en side der virkelig viser hvad folkene bag ved koderne kan.

Men som det tidligere er nævnt så er det meget meget simplet og nyt. Jeg har ihvertfald ikke set det før(Godt nok fandt jeg engang en gammel DOS-agtigside).

Og med hensyn til Målgruppe : Jeg er bange for at i skræmer folk væk med den slags design. Og ja jeg har kigget på jeres Ref. side. Ved godt at i ikke laver den slags sider normalt.
Mit første indtryk var..."hvad skal jeg lave noget for at se noget som helst". Ikke en ide der tiltaler mig eller tror jeg ret mange andre.
Folk der køber sites idag er sku jævnt kedelige(og vanskelige). De vil sku ha det som alle de andre, for at prøve noget nyt - det laver vi de andre om.
Jeg er også ret sikker på at jeres tidligere kunder ikke ville have valgt netop jer, hvis de havde set intro-siden. For reelt set viser i jo ikke ret meget at hvad i kan, medmindre man ved hvor svært det netop er at lave det.

En lang smøre bare for at sige, jeg tror ikke det sælger. Desværre - det var ellers rart at se noget nyt.

6@13

</Prodic>

Avatar billede Slettet bruger
18. april 2000 - 00:40 #23
Det er træls at skulle udfylde og udfylde i et popup windue, i stedet for at se syn for sagen. Jeg kan ikke fordrage disse popup og lukkede det derfor med det samme. Forsøgte så at klikke på siden, men fik så nægtet adgang. Nu har jeg så prøvet at "lege med" på denne "komunikationsform", som jeg ikke syntes er særlig kundevenlig eller smukt. Mere konkrete informationsider. Det er til at være med på. Her føler man sig bombet tilbage til EDB barndommen.
Avatar billede justincase Nybegynder
19. april 2000 - 12:03 #24
Det er meget sjælden at vi skaffer kunder gennem vores site. Vore (egne) sites er for det meste til for at give indblik i teknisk kunnen og give et overblik over os selv og de ting vi har lavet.

I fokuserer meget på vores målgruppe. Indtil videre har vi ikke fået meget andet en positiv respons fra kunder og potentielle kunder. Folk er ikke så skræmte og traditionelle, som i gene vil gøre dem til.

Det ser umiddelbart ud som om at sitet rent faktisk rammer hvor vi sigtede.

Da jeg lagde indlægget her var det for at få lidt information om hvordan i synes sitet hang sammen og fungerede. Ikke om det ville opnå en given effekt.

Altså der var da et par ting jeg næsten kunne bruge :

bromer's "...at det tager meget lang tid for teksten at blive skrevet..."
    - Det blev dog ikke udbygget, så det er svært se hvor forbedringerne kunne være der.

stofferss "...brand-building og jeg skal komme efter dig....men der er ingen info om det"
    - Her var noget konkret, men hvordan kunne det efter din mening forbedres ?

ortrak's forslag til om et alternativ.
    - Som før skrevet, er det så absolut taget i betragtning. (Og ligger halvt om halvt på tegnebordet)

fico vil ha´sitet lettere for nybegyndere.
    - Men hvordan er den ikke let ?

prodic siger at vi ikke viser ret meget.
  - Men hvad vil du se ?

Og spacey, tak for at du tog dig lidt ekstra tid. Det var bare igen fokusering på målgruppen, og ikke på sitets indhold og funktion.

Kharder, jeg respektere ganske godt en personlig mening. Men stadig, hvis det var blevet udbygget, kunne jeg have brugt det til noget.

Jeg ved godt at i og med at jeg skriver det her, lyder det som et rigtigt surt opstød. Det er det egentlig ikke. Vi har masser af intern snak om hvordan og hvorledes inden vi beslutter os for et sites opbygning, indhold og funktionalitet.
Grunden til at jeg så lagde spørgsmålet her var for at få andre øjne og ord på.

Men alligevel. Tak for indlæggene.

:)

JustinCase