Avatar billede splatter Nybegynder
30. december 2001 - 15:30 Der er 7 kommentarer

Applets.. database...

Hej,

Indtil videre har jeg kun udviklet applikationer i java, men nu er behovet opstået for noget fremvisning på internet. Her ville jeg gerne bruge nogle applets, til noget fremvisning, men så er spørgsmålet.. kan man godt få forbindelse til en database via en applet?? (eller er det udelukket pga noget sikkerhed)

Hvad skal jeg ellers have fat i? (det jeg skal fremvise via internet kan ikke gøres via standard html, så teknologier som JSP/PHP/ASP osv kan vist ikke lige bruges)

På forhånd tak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2001 - 15:47 #1
Du kan uden videre få forbindelse til en databaseserver på samme adresse
som appletten kommer fra.
Avatar billede splatter Nybegynder
30. december 2001 - 15:51 #2
Her gælder det adgang fra webserver til database server på indersiden...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2001 - 16:27 #3
Det må du forklare nærmere
Avatar billede splatter Nybegynder
30. december 2001 - 16:37 #4
Applet\'en skal ligge på vores webserver (på ydersiden af netværket/firewallen) og de data jeg skal benytte kører på en database server (på indersiden af netværket/firewallen) Men hovedpointen er at webserver og database server er to forskellige maskiner.. kan det lade sig gøre alligevel?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2001 - 16:42 #5
nej - samme IP til der hvor appletten kommer fra og til databasen.
Og så kan du jo ikke gå \"ind\" gennem jeres firewall - det er li\'som lidt
ideen i at have en.
Avatar billede splatter Nybegynder
30. december 2001 - 17:18 #6
okay... takker for svaret... men man kan nu godt lade de to kommunikerer gennem firewallen uden at sætte sikkerheden over styr... men lad nu det ligge...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2001 - 17:24 #7
Ok, jo, men hvis det sker gennem samme IP - fordi firewallen måske
har én IP ud mod verden, så kan det jo godt gøres! Appletten ved så
ikke bedre end at det kommer fra samme maskine