Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
30. december 2001 - 19:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Lodret centering - kræver hurtigt svar

Hej eksperter.

Jeg har endnu et spørgsmål vedrørende kodning af mit website. Det kommer her:

Jeg har en tabel på min hjemmeside, som er centeret ( <center>Table bla. bla.</center> ).

Nu er tabellen centeret \"vandret\", men kan jeg også centere den \"lodret\", så den faktisk er lige i midten på siden ???

Jeg håber at i forstår mit spørgsmål, ellers må i bede mig om at uddube det ;o)
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
30. december 2001 - 19:35 #1
lig den ind i denne tabel:

<table width=\"100%\" height=\"100%\">
<tr>
<td width=\"100%\" height=\"100%\" align=\"center\">
din tabel her
</td>
</tr>
</table>
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
30. december 2001 - 19:38 #2
og så fjern de <center> </center> du har sat ind!!
Avatar billede Beach Mester
30. december 2001 - 19:40 #3
<table width=\"100%\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" align=\"center\" height=\"100%\">
  <tr>
    <td valign=\"middle\">
      <table width=\"100\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" align=\"center\" height=\"100\">
        <tr>
          <td>Denne text er i center af alle opl&oslash;sninger!!!</td>
        </tr>
      </table>
    </td>
  </tr>
</table>
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
30. december 2001 - 21:31 #4
Det virker ikke. Begge jeres svar giver samme resultat; tabellen er for langt nede, istedet for at være i midten.
I mit spørgsmål skrev jeg at det var en tabel, som jeg ville have i midten af siden. Det er faktisk ikke en tabel, men derimod et JAVA-applet (jeg skrev tabel, fordi det bare var et eksempel).
Det jeg gerne vil have, er: dette JAVA-applet skal være i midten af siden (både vandret og lodret).
Avatar billede Beach Mester
30. december 2001 - 23:06 #5
Har du et link til det?
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
31. december 2001 - 01:11 #6
Nej, jeg har desværre ikke lagt websitet ud på nettet endnu :o(
Ville det være meget nemmere hvis jeg gjorde det ??
Har jeg ikke forklaret det godt nok ??
Avatar billede Beach Mester
31. december 2001 - 01:12 #7
Nej, egentlig ikke *S*
Men du er velkommen til at sende til mig i en zip så vil jeg kigge på det!

//Beach
beach@pc.dk
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
31. december 2001 - 02:33 #8
Jeg har hermed sendt en zip-fil til Beach, hvor i, der ligger et \"eksempels-website\". Yderlige oplysninger læses i e-mailen.
Avatar billede Beach Mester
31. december 2001 - 03:38 #9
Så er der 2 lange svar som kan løse dit problem.

Svar 1:

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" text=\"#000000\">
<table width=\"100%\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" align=\"center\" height=\"100%\">
  <tr>
    <td align=\"center\" valign=\"middle\"><applet code=\"AccessMenu.class\" archive=
\"accessmenu.zip\" width=\"120\" height=\"270\">
        <param name=
\"backgroundColor\" value=\"0xAAAAAA\">
        <param name=\"canvasbackgroundColor\" value=\"0x888888\">
        <param name=\"MenuColor\" value=\"0xAAAAAA\">
        <param name=\"MenuTextColor\" value=\"0x000000\">
        <param name=\"textColor\" value=\"0x000000\">
        <param name=\"altTextColor\" value=\"0xFF0000\">
        <param name=\"appletFontSize\" value=\"14\">
        <param name=\"buttonTextSize\" value=\"10\">
        <param name=\"menu1\" value=\"Home\">
        <param name=\"menu1MoveInc\" value=\"70\">
        <param name=\"menu1FontSize\" value=\"12\">
        <param name=\"menu2\" value=\"Links\">
        <param name=\"menu2MoveInc\" value=\"20\">
        <param name=\"menu2FontSize\" value=\"12\">
        <param name=\"menu3\" value=\"E-mail\">
        <param name=\"menu3MoveInc\" value=\"1\">
        <param name=\"menu3FontSize\" value=\"14\">
        <param name=\"menu3img0\" value=\"E-mail
me...|mailto:rosenqvist@msn.com\">
        <param name=\"menu2img0\" value=
\"grpower1.gif|GameReactor|http://www.gamereactor.dk\">
        <param name=\"menu2img1\" value=
\"banner.gif|newz.dk|http://www.newz.dk\">
        <param name=\"menu2img2\" value=
\"banner.gif|TweakUp|http://www.tweakup.dk\">
        <param name=\"menu2img3\" value=
\"banner.gif|EntCity.com|http://www.nvidia.dk\">
        <param name=\"menu2img4\" value=\"banner.gif|Test|test.html\">
        <param name=\"menu2img5\" value=\"banner.gif|Test|test.html\">
        <param name=\"menu2img6\" value=\"banner.gif|Test|test.html\">
        <param name=\"menu2img7\" value=\"banner.gif|Test|test.html\">
        <param name=\"menu1img0\" value=\"banner.gif|Test|test.html\">
        <param name=\"menu1img1\" value=\"banner.gif|Test|test.html\">
        <param name=\"menu1img2\" value=\"banner.gif|Test|test.html\">
        <param name=\"menu1img3\" value=\"banner.gif|Test|test.html\">
        <param name=\"menu1img4\" value=\"banner.gif|Test|test.html\">
      </applet></td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

Svar 2:

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" text=\"#000000\">
<table width=\"100%\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" align=\"center\" height=\"100%\">
  <tr>
    <td align=\"center\" valign=\"middle\">
      <h1 id=\"t1\">KKR</h1>
      <p id=\"t2\">Kenneth Korsh&#248;j Rosenqvist</p>

      <table width=\"100\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
        <tr>
          <td>
            <div align=\"center\"><applet code=\"AccessMenu.class\" archive=
\"accessmenu.zip\" width=\"120\" height=\"270\">
                <param name=
\"backgroundColor\" value=\"0xAAAAAA\">
                <param name=\"canvasbackgroundColor\" value=\"0x888888\">
                <param name=\"MenuColor\" value=\"0xAAAAAA\">
                <param name=\"MenuTextColor\" value=\"0x000000\">
                <param name=\"textColor\" value=\"0x000000\">
                <param name=\"altTextColor\" value=\"0xFF0000\">
                <param name=\"appletFontSize\" value=\"14\">
                <param name=\"buttonTextSize\" value=\"10\">
                <param name=\"menu1\" value=\"Home\">
                <param name=\"menu1MoveInc\" value=\"70\">
                <param name=\"menu1FontSize\" value=\"12\">
                <param name=\"menu2\" value=\"Links\">
                <param name=\"menu2MoveInc\" value=\"20\">
                <param name=\"menu2FontSize\" value=\"12\">
                <param name=\"menu3\" value=\"E-mail\">
                <param name=\"menu3MoveInc\" value=\"1\">
                <param name=\"menu3FontSize\" value=\"14\">
                <param name=\"menu3img0\" value=\"E-mail
me...|mailto:rosenqvist@msn.com\">
                <param name=\"menu2img0\" value=
\"grpower1.gif|GameReactor|http://www.gamereactor.dk\">
                <param name=\"menu2img1\" value=
\"banner.gif|newz.dk|http://www.newz.dk\">
                <param name=\"menu2img2\" value=
\"banner.gif|TweakUp|http://www.tweakup.dk\">
                <param name=\"menu2img3\" value=
\"banner.gif|EntCity.com|http://www.nvidia.dk\">
                <param name=\"menu2img4\" value=\"banner.gif|Test|test.html\">
                <param name=\"menu2img5\" value=\"banner.gif|Test|test.html\">
                <param name=\"menu2img6\" value=\"banner.gif|Test|test.html\">
                <param name=\"menu2img7\" value=\"banner.gif|Test|test.html\">
                <param name=\"menu1img0\" value=\"banner.gif|Test|test.html\">
                <param name=\"menu1img1\" value=\"banner.gif|Test|test.html\">
                <param name=\"menu1img2\" value=\"banner.gif|Test|test.html\">
                <param name=\"menu1img3\" value=\"banner.gif|Test|test.html\">
                <param name=\"menu1img4\" value=\"banner.gif|Test|test.html\">
              </applet></div>
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td>
            <div align=\"center\"><a href=\"java script:fullscreen();\">&#169; RosenQvist</a></div>
          </td>
        </tr>
      </table>
      <p>&nbsp;</p>
    </td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

Håber du kan bruge det til noget.

Filerne er også sendt til dig på din mail adresse!!!

//Beach
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
01. januar 2002 - 18:13 #10
Hej Beach.
Du er meget tæt på det rigtige resultat, med dit svar nr. 2.
Det eneste der skal laves om er, at det logo jeg har lavet i CSS, ikke skal være i midten. Logoet skal stadig være øverst, så det kun er JAVA-appleten, der er i midten (så der er lige langt fra logoet, ned til appletten, og fra apletten og ned til bunden af siden.
Jeg håber at du kan forstå min forklaring...

// CyberQvizt
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
02. januar 2002 - 11:42 #11
...og det er ikke for di du simpelthen har glemt at fjerne topmargin?

<head>
body {
margin: 0px;
}
</head>

/lerchedahl
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
02. januar 2002 - 11:44 #12
sorry, jeg koger...
Avatar billede gimmy Nybegynder
02. januar 2002 - 11:45 #13
er det ikke valigt=\"middle\" i skal have fat i???
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
02. januar 2002 - 13:02 #14
lerchedahl >>> Hvad var det lige at du mente med det svar der ???

gimmy >>> Jeg er ikke sikker, for når at jeg ændre VALIGN til f.eks. \"top\", så er det det hele, der bliver rykket til toppen. Det er jo kun mit CSS-logo der skal rykkes til toppen.
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
15. januar 2003 - 14:32 #15
Hmm... Det ser ikke ud til at der er nogen som helst, der har kunnet svare ordentligt på spørgsmålet, så jeg lukker det hermed af!
Avatar billede chanlo Nybegynder
05. februar 2003 - 15:18 #16
du kan evt bruge javascript til at finde midten af brugerens skærm:

pos_horizon = ((screen.width/2)-(win_width/2));
pos_vertical = ((screen.height/2)-(win_height/2));