Avatar billede datadezign.dk Nybegynder
01. januar 2002 - 17:30 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Bad Sector på harddisk scandisk går ned hjælp hurtigst muligt !

Hey jeg har et problem med en harddisk som har fået en bad sector når jeg køre windows scandisk stopper den ved sectoren og siger at mappe i det øverste nivau er fuldt ??

- Kristian
Avatar billede datadezign.dk Nybegynder
01. januar 2002 - 17:44 #1
Ikke nogen der kan klare dette spm. ? Computeren har det med at låse efter den har fundet denne bad sector ....

- Kristian
Avatar billede summer Mester
01. januar 2002 - 17:53 #2
Start i Fejlsikret og lav en Scandisk derfra. Husk at sætte flueben i
Avatar billede summer Mester
01. januar 2002 - 17:56 #3
Hej, trykkede Udfør for tidligt.
.....sætte flueben i  Automatisk udbedring af fejl
Avatar billede summer Mester
01. januar 2002 - 18:18 #4
Det er forøvrigt ikke sikkert at Bad Sector kan repareres. Når du har prøvet den \"almindelige\" scandisk fra Fejlsikret og hvis det slår fejl, så giv dig tid til at lave scandisk med overfladescanning
Hvis du kører en scandisk med overfladescanning, vil defekte sektorer eller klynger blive markeret som dårlige, og de vil så ikke blive brugt af dit styresystem
En bad sector kan være en fysisk defekt der opstår på en af pladerne i HD. og  derfor ikke muligt at rep.
Bad Sector kan være en lille fejl, men det kan også være så graverende, at der er bud efter en ny. Håber du har garanti, hvis det er tilfældet.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
01. januar 2002 - 18:26 #5
Tag en win98 startdiskette (også selvom du har WIN ME/2000/95) start op på disketten skriv så scandisk.exe så er der nok større chance for at det virker.......

Avatar billede trismegistos Nybegynder
01. januar 2002 - 21:08 #6
Hvis du kører NTFS kan du ikke bruge win 98 bootdisk til at scandiske eller formatere.
Hvis det er XP/W2K skal du bruge install cd\'en og scandiske fra den.
Eller gå på producentens http og hent et diskværktøj til at low-level formatere og diagnosticere.
Og forbered dig på at skulle bruge adskillige timer/døgn alt efter str. på at reparere.
Avatar billede summer Mester
01. januar 2002 - 21:58 #7
Hvis ikke datadezign.dk har prøvet fra fejlsikret tilstand og med overfladescannning, vil jeg anbefale det. Afhængig af skadens art, vil han jo slippe for fejlmeldingen fremover.
Avatar billede summer Mester
05. januar 2002 - 15:05 #8
Takker for point. Håber din pc. kører.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
05. januar 2002 - 15:34 #9
Takker for point¨
Avatar billede trismegistos Nybegynder
05. januar 2002 - 15:42 #10
Takker også for point.
Det kunne også være rart lige at høre om udfaldet.
Mvh.      :}
Avatar billede datadezign.dk Nybegynder
12. januar 2002 - 19:26 #11
Udfaldet blev at han købte en ny harddisk tros den 1 bad sector da han mente at harddisken var blevet ustabil.

- Kristian