Avatar billede hapser Nybegynder
02. januar 2002 - 18:49 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Direct 3D vs OpenGL

Hej

Hvad giver best grafik Direct 3D eller OpenGL ?
Avatar billede thaufer Nybegynder
02. januar 2002 - 18:51 #1
Det kan ikke rigtigt defineres. D3D opengl er forskellige grafiksystemer til \"visning\" af grafik. OpenGL bruges mest til 3D-produktion såsom 3D Studio MAX og D3D Bruges mest til spil, men det ene er ikke bedre end det andet, det har bare nogle andre egenskaber
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
02. januar 2002 - 18:57 #2
Jeg mener helt bestemt at man får en klart bedre grafik i spil, hvis man kører OpenGL (f.eks. Counter-Strike).
Avatar billede thaufer Nybegynder
02. januar 2002 - 20:13 #3
cyberqvist:
Det er kun hvis spillet er optimeret til det. Halflife er lavet til både D3D og OpenGL, og ja.. Det er rigtigt at CS ser bedre ud i OpenGL, men det er kun fordi spillet er optimeret til det. De fleste spil idag er optimeret til D3D, da Microsoft vist nok har droppet en egentligt understøttelse af OpenGL - sucks, men sandt
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
02. januar 2002 - 20:28 #4
Alle spil der kommer på markedet i dag understytter OpenGL, og det bliver de altså ved med.