Avatar billede ecoon Nybegynder
04. januar 2002 - 18:18 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp med mouse-over!

Jeg har denne her kode:

------------------------------------------------------
<html>
<head>
    <link rel=\"stylesheet\" href=\"style.css\">

<script language=\"JavaScript\">
  function co(element,mode) {
    if (mode==\"in\") {
      cursortype = \'hand\'
      colorval = \'#8c8364\'
    } else if (mode==\"out\") {
      cursortype = \'\'
      colorval = \'#d5d3bd\'
    }
  element.style.background=colorval;
  element.style.cursor=cursortype;
}
</script>
<script language=\"JavaScript\">
  function ko(element,mode) {
    if (mode==\"in\") {
      cursortype = \'hand\'
      colorval = \'#b7ae8e\'
    } else if (mode==\"out\") {
      cursortype = \'\'
      colorval = \'#c2bf9a\'
    }
  element.style.background=colorval;
  element.style.cursor=cursortype;
}
</script>
    <title>Untitled</title>
</head>

<body>
<table align=\"center\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" width=\"700\" height=\"500\" border=\"0\">
<tr>
    <td background=\"side07.gif\" bgcolor=\"#c2bf9a\" height=\"60\" colspan=\"3\">

    <font color=\"#DCD5C9\" face=\"Haettenschweiler\" size=\"10\">Bjlistan | Dansk</font>
    <div align=\"right\">

    </div>
    </td>

</tr>
<tr>
    <td bgcolor=\"#b7ae8e\" width=\"20%\" valign=\"top\">
    <br>
<table height=\"200\" bgcolor=\"#d5d3bd\" width=\"100%\" border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\">
<tr>
<td bgcolor=\"#8c8364\"></td>
</tr>
<tr>
  <td bgcolor=\"#d5d3bd\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\">
    &nbsp;<a style=\"width: 100%;\" href=\"default.asp\">Forside</a></td>
</tr>
<tr>
  <td bgcolor=\"#d5d3bd\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\">
    &nbsp;<a style=\"width: 100%\" href=\"why.asp\">Hvorfor?</a></td>
</tr>
<tr>
  <td bgcolor=\"#d5d3bd\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\">
    &nbsp;<a style=\"width: 100%;\" href=\"info.asp\">Info</a></td>
</tr>
<tr>
  <td bgcolor=\"#d5d3bd\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\">
    &nbsp;<a style=\"width: 100%\" href=\"join.asp\">Bliv en BJ\'er</a></td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor=\"#8c8364\"></td>
</tr>

</table>

    </td>
    <td width=\"60%\" valign=\"top\">
<font size=\"1\" face=\"Verdana\"><b>&nbsp;Forside</b></font>
<table border=\"0\" width=\"100%\">
  <tr>
    <td width=\"100%\"><font size=\"1\" face=\"Verdana\">Velkommen til Bjlistan. Her
      tales det mindre kendte sprog BJsk. Klik dig rundt på siden, og bliv en
      af os! ;-)</font>
      <p><font size=\"1\" face=\"Verdana\">Guderne har udvalgt DIG, ved at lade dig
      finde vej herind (ret svært)</font></p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p><font size=\"1\" face=\"Verdana\">P.S.: Billedet i toppen, forestiller
      Bjlistans fantastiske udsigt.</font></td>
  </tr>
</table>
    </td>
    <td bgcolor=\"#b7ae8e\" width=\"20%\" valign=\"top\">
    <br>
    <table height=\"200\" bgcolor=\"#d5d3bd\" width=\"100%\" border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\">
<tr>
<td bgcolor=\"#8c8364\"></td>
</tr>
<tr>
  <td bgcolor=\"#d5d3bd\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\">
    &nbsp;<a style=\"width: 100%\" href=\"religion.asp\">Religion</a></td>
</tr>
<tr>
  <td bgcolor=\"#d5d3bd\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\">
    &nbsp;<a style=\"width: 100%\" href=\"ordbog.asp\">Ordbog</a></td>
</tr>
<tr>
  <td bgcolor=\"#d5d3bd\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\">
    &nbsp;<a style=\"width: 100%\" href=\"sproget.asp\">Sproget</a></td>
</tr>
<tr>
  <td bgcolor=\"#d5d3bd\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\">
    &nbsp;<a style=\"width: 100%\" href=\"forum.asp\">Forum</a></td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor=\"#8c8364\"></td>
</tr>

</table>
    </td>
</tr>
<tr>
    <th align=\"center\" bgcolor=\"#c2bf9a\" height=\"20\" colspan=\"2\" style=\"color:#a99b7a;\">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
      Ap-ap-alderen - 1 år f.bj.f</th>
    <td align=\"center\"  bgcolor=\"#c2bf9a\" onmouseover=\"ko(this,\'in\');\" onmouseout=\"ko(this,\'out\');\" height=\"20\" colspan=\"1\"
    ><a style=\"width: 100%;\">TOP</a></td>
</tr>
</table>

</body>
</html>
------------------------------------------------------
Det kan ses på http://www.amore.dk/bjlistan

Mit problem er, at jeg gerne vil have at HELE cellen, i menuen kan bruges som link. Altså i stedet for at det KUN er teksten, skal det være HELE cellen!

Kan nogen hjælpe mig?
Avatar billede eflow Nybegynder
04. januar 2002 - 18:23 #1
smid den her ind i dine td\'s:
onClick=\"window.location=\'dinfil.htm\';\"
du skal så bare ædnre dinfil.htm til filen....
Avatar billede ecoon Nybegynder
04. januar 2002 - 18:29 #2
Kan du ikke lige putte det der ind i koden, altså så jeg kan se hvordan HELE koden skal se ud?
Avatar billede werd Nybegynder
04. januar 2002 - 18:58 #3
hvorfor sådan en lang kode i js???? Det kan laves på få linier i CSS... jeg laver koden itl dig hvis du skriver hvad du skal bruge
Avatar billede ecoon Nybegynder
04. januar 2002 - 19:24 #4
Ja, jeg kan ikke sige, hvad jeg skal bruge. Jeg kan blot sige, at det skal se fuldstændig ud, som på http://www.amore.dk/bjlistan  !!!
Avatar billede werd Nybegynder
04. januar 2002 - 20:42 #5
fint... klar om 4 minutter og 43 sekunder
Avatar billede werd Nybegynder
04. januar 2002 - 20:46 #6
a:link { color:#b7ae8e; background-color:#8c8364; width:100%; height:100%; }

a:hoover { color:#8c8364; background-color:#b7ae8e; width:100%; height:100%; }
Avatar billede werd Nybegynder
04. januar 2002 - 20:50 #7
hvis du kun vil have effekten i menuen kan du bruge \"id\" det gør du ved at skrive:

a:link#menu { color:#b7ae8e; background-color:#8c8364; width:100%; height:100%; }

a:hoover#menu { color:#8c8364; background-color:#b7ae8e; width:100%; height:100%; }

og i htmldokumentet skriver du:
<a href=\"http://www.www.com\" id=\"menu\">her</a>
Avatar billede eflow Nybegynder
05. januar 2002 - 12:53 #8
her:

<html>
<head>
    <link rel=\"stylesheet\" href=\"style.css\">

<script language=\"JavaScript\">
  function co(element,mode) {
    if (mode==\"in\") {
      cursortype = \'hand\'
      colorval = \'#8c8364\'
    } else if (mode==\"out\") {
      cursortype = \'\'
      colorval = \'#d5d3bd\'
    }
  element.style.background=colorval;
  element.style.cursor=cursortype;
}
</script>
<script language=\"JavaScript\">
  function ko(element,mode) {
    if (mode==\"in\") {
      cursortype = \'hand\'
      colorval = \'#b7ae8e\'
    } else if (mode==\"out\") {
      cursortype = \'\'
      colorval = \'#c2bf9a\'
    }
  element.style.background=colorval;
  element.style.cursor=cursortype;
}
</script>
    <title>Untitled</title>
</head>

<body>
<table align=\"center\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" width=\"700\" height=\"500\" border=\"0\">
<tr>
    <td background=\"side07.gif\" bgcolor=\"#c2bf9a\" height=\"60\" colspan=\"3\">

    <font color=\"#DCD5C9\" face=\"Haettenschweiler\" size=\"10\">Bjlistan | Dansk</font>
    <div align=\"right\">

    </div>
    </td>

</tr>
<tr>
    <td bgcolor=\"#b7ae8e\" width=\"20%\" valign=\"top\">
    <br>
<table height=\"200\" bgcolor=\"#d5d3bd\" width=\"100%\" border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\">
<tr>
<td bgcolor=\"#8c8364\"></td>
</tr>
<tr>
  <td bgcolor=\"#d5d3bd\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\" onClick=\"window.location=\'default.asp\';\">
    &nbsp;<a style=\"width: 100%;\" href=\"default.asp\">Forside</a></td>
</tr>
<tr>
  <td bgcolor=\"#d5d3bd\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\" onClick=\"window.location=\'why.asp\';\">
    &nbsp;<a style=\"width: 100%\" href=\"why.asp\">Hvorfor?</a></td>
</tr>
<tr>
  <td bgcolor=\"#d5d3bd\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\" onClick=\"window.location=\'info.asp\';\">
    &nbsp;<a style=\"width: 100%;\" href=\"info.asp\">Info</a></td>
</tr>
<tr>
  <td bgcolor=\"#d5d3bd\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\" onClick=\"window.location=\'join.asp\';\">
    &nbsp;<a style=\"width: 100%\" href=\"join.asp\">Bliv en BJ\'er</a></td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor=\"#8c8364\"></td>
</tr>

</table>

    </td>
    <td width=\"60%\" valign=\"top\">
<font size=\"1\" face=\"Verdana\"><b>&nbsp;Forside</b></font>
<table border=\"0\" width=\"100%\">
  <tr>
    <td width=\"100%\"><font size=\"1\" face=\"Verdana\">Velkommen til Bjlistan. Her
      tales det mindre kendte sprog BJsk. Klik dig rundt på siden, og bliv en
      af os! ;-)</font>
      <p><font size=\"1\" face=\"Verdana\">Guderne har udvalgt DIG, ved at lade dig
      finde vej herind (ret svært)</font></p>
      <p>&nbsp;</p>
      <p><font size=\"1\" face=\"Verdana\">P.S.: Billedet i toppen, forestiller
      Bjlistans fantastiske udsigt.</font></td>
  </tr>
</table>
    </td>
    <td bgcolor=\"#b7ae8e\" width=\"20%\" valign=\"top\">
    <br>
    <table height=\"200\" bgcolor=\"#d5d3bd\" width=\"100%\" border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\">
<tr>
<td bgcolor=\"#8c8364\"></td>
</tr>
<tr>
  <td bgcolor=\"#d5d3bd\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\" onClick=\"window.location=\'religion.asp\';\">
    &nbsp;<a style=\"width: 100%\" href=\"religion.asp\">Religion</a></td>
</tr>
<tr>
  <td bgcolor=\"#d5d3bd\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\" onClick=\"window.location=\'ordbog.asp\';\">
    &nbsp;<a style=\"width: 100%\" href=\"ordbog.asp\">Ordbog</a></td>
</tr>
<tr>
  <td bgcolor=\"#d5d3bd\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\" onClick=\"window.location=\'sproget.asp\';\">
    &nbsp;<a style=\"width: 100%\" href=\"sproget.asp\">Sproget</a></td>
</tr>
<tr>
  <td bgcolor=\"#d5d3bd\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\" onClick=\"window.location=\'forum.asp\';\">
    &nbsp;<a style=\"width: 100%\" href=\"forum.asp\">Forum</a></td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor=\"#8c8364\"></td>
</tr>

</table>
    </td>
</tr>
<tr>
    <th align=\"center\" bgcolor=\"#c2bf9a\" height=\"20\" colspan=\"2\" style=\"color:#a99b7a;\">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
      Ap-ap-alderen - 1 år f.bj.f</th>
    <td align=\"center\"  bgcolor=\"#c2bf9a\" onmouseover=\"ko(this,\'in\');\" onmouseout=\"ko(this,\'out\');\" height=\"20\" colspan=\"1\"
    ><a style=\"width: 100%;\">TOP</a></td>
</tr>
</table>

</body>
</html>