Avatar billede bof Praktikant
04. januar 2002 - 20:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PC-spil og Win XP/Win98

Mine spil (Shadowman, Turok, Quake, Diablo m.v.) har hidtil kunne afvikles med Win 98. Efter jeg har installeret Win XP virker spillene ikke længere (bortset fra Diablo). Mit nyeste spil \"Return to castle Wolfenstein\" funker heller ikke.
Jeg har Win 98 liggende separat på min harddisk.
Hvordan får jeg spillene til at virke?
Kan jeg på en eller anden måde bruge Win 98? som \"spilfører\".
På forhånd tak
Venlig hilsen
Bo
Avatar billede resten Nybegynder
04. januar 2002 - 20:11 #1
højreklik på dit icon og vælg egenskaber klik så på komplitet og sæt det til win 98.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2002 - 20:21 #2
desuden er det en god iden også at disable visual themes - gøres samme sted.
Avatar billede annikadk Nybegynder
04. januar 2002 - 20:23 #3
Return to Castle Wolfenstein virker på XP.
Har du installleret drivere til grafikkortet med OpenGL-drivere??
RTCW laver en fejlmeddelelse hvis det er OpenGL der mangler som du kan læse
Avatar billede atox Nybegynder
04. januar 2002 - 20:51 #4
højreklik på dit icon og vælg egenskaber klik så på komplitet og sæt det til win 98.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2002 - 20:53 #5
atox> Hvad har du gang i??? Man kopierer IKKE en andens svar!!!
Avatar billede resten Nybegynder
04. januar 2002 - 20:54 #6
ja hva helved sker der her med dig atox ??
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. januar 2002 - 20:58 #7
Fjols...
Avatar billede bof Praktikant
05. januar 2002 - 17:33 #8
Hvilket icon skal jeg højreklikke på?
Avatar billede resten Nybegynder
05. januar 2002 - 17:53 #9
Du skal højre klikke på det spil som du nu vil spille (icon) så husker den det selv til næstegang.
Avatar billede resten Nybegynder
07. januar 2002 - 03:14 #10
Takker :)
Avatar billede bof Praktikant
07. januar 2002 - 19:14 #11
Men jeg kan staig ikke spille spillet.
Avatar billede annikadk Nybegynder
07. januar 2002 - 19:18 #12
bof: Jeg vil godt vide hvad fejl du får på RTCW, og derudover om du er 200% på at du har installeret drivere med OpenGL
Avatar billede bof Praktikant
07. januar 2002 - 19:49 #13
Jeg har hentet driveren med openGL (tidligere fik jeg en fejlmelding, så dette skulle være iorden). Iøvrigt stilles krav om 16 bit high farver. Men WXP kalder det 16 bit medium. Jeg sætter min/max RAM til 600, som anbefalet. Når jeg klikker ikonet starter en række programlinier, dette billede forsvinder, og skærmen bliver sort et par gange, og derefter grå. Og så sker der ikke mere. En enkelt gang har jeg set introbilledet, men alt foregik i MEGET slow motion.