Avatar billede eflow Nybegynder
05. januar 2002 - 12:04 Der er 13 kommentarer og
5 løsninger

Overføre Data

Jeg skal overføre data mellem en bærbar og en stationær computer, men der er ikke netkort elle rnoget i, hvordan gør jeg ? det skal være rimeligt billigt.....det er nok 2-300 mb der skal overføres...og det skal så osse kune gøres nogenlunde hurtigt....
der er USB printerport osv. i den bærbare, og der er netkort,usb,printerport osv. i den stationære.

håber i kan hjælpe...
Avatar billede nikolan Nybegynder
05. januar 2002 - 12:23 #1
Man kan få nogle små kort til USB, De er fra 8mb (som nøglering) og helt op til 500mb. Men de største koster vist omkring 2000kr. Den på 8mb koster 300-400kr. Ellers kan du brænde det over på en cd. En billig cd-brænder til din stationære koster omkring 500-700kr.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
05. januar 2002 - 12:29 #2
Man kan få er USB \"link\"-kabel! Så kan du overføre direkte fra den ene maskine til den anden!
Avatar billede zenze Nybegynder
05. januar 2002 - 12:29 #3
Er der styresystem på begge, så kan du benytte dig af Direct Cable Connection via enten NULMODEM (krydset serielt kabel)- laplinkkabel (krydset parallelkabel) eller du kan anskaffe dig et USB-linkkabel:http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q142324
Du kan også købe FastLynx: http://www.sewelld.com/Store.asp - og jeg mener at Norton Ghost kan klare jobbet for dig.
På en tysk side ligger programmet: PowerCopy, som kan overføre via de tre typer kabler, men er hurtigst med det krydsede parallelkabel: http://www.datapower.de/english/pc_speed.htm

Det billigste er de to første løsninger
Avatar billede zenze Nybegynder
05. januar 2002 - 12:31 #4
- Undskyld, der gik ged i et link, men her er svadaen én gang til med rettelse:

Er der styresystem på begge, så kan du benytte dig af Direct Cable Connection via enten NULMODEM (krydset serielt kabel)- laplinkkabel (krydset parallelkabel) eller du kan anskaffe dig et USB-linkkabel: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q142324
Du kan også købe FastLynx: http://www.sewelld.com/Store.asp - og jeg mener at Norton Ghost kan klare jobbet for dig.
På en tysk side ligger programmet: PowerCopy, som kan overføre via de tre typer kabler, men er hurtigst med det krydsede parallelkabel: http://www.datapower.de/english/pc_speed.htm

Det billigste er de to første løsninger
Avatar billede chries Nybegynder
05. januar 2002 - 12:33 #5
Du kan bruge windows direct connection program (Direct Cable Connection, DCC) (bruger com/lpt). Hvordan det bruges kan ses her:

http://www.smartcomputing.com/editorial/article.asp?article=articles%2Farchive%2Fl0708%2F40l08%2F40l08%2Easp

Det kræver et kabel man enten kan købe:
http://www.lpt.com/Shop/shop.asp#Basic%204-BIT%20Cable%20-%2010%20ft

Eller lave selv (parrael kablet skulle være hurtigere):
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q142324
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. januar 2002 - 12:35 #6
Eller tag harddisken ud af den bærbare, anskaf et adapter kabel, og sæt
det i den stationære.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
05. januar 2002 - 12:36 #7
Mulighederne er mange :-)
Avatar billede eflow Nybegynder
05. januar 2002 - 12:42 #8
der er styresystem på begge, den nøgle ring er ingen mulighed, har simpelthen ikke så mange penge. jeg har brænder i min stationære, men det er jo fra den bærbare jeg skal have data over i den stationære. da den stationære skal have formateret sin hardisk....
hvor meget koster sådan et printer kabel man kan smide imellem de 2 ?
den bærbare kører foresten med Win98 og min stationære kører med WinXP.
Avatar billede zenze Nybegynder
05. januar 2002 - 12:43 #9
CHRIES => Selvom jeg gentager mig selv, behøver du da ikke også at gøre det!!!
EFLOW => Hvis du har et gammelt parallelkabel, et lille loddesæt og skemaet, som viser hvordan, så kan det hele ordnes i et ruf.
Avatar billede chries Nybegynder
05. januar 2002 - 20:01 #10
OST ZENZE.. jeg sidder og finder linkene mens jeg skriver, at du var to minutter til det kan jeg ikke gøre for
Avatar billede eflow Nybegynder
06. januar 2002 - 00:09 #11
hmm....jeg har....ehm...ikke sådan noget...hvor meget koster sådan et alm. paralel kabel der kan bruges ? og hvad koster et usb kabel med sådan en box på så man kan overføre filer ?
jeg har set dem på et tidspunkt, meget smart....
Avatar billede zenze Nybegynder
06. januar 2002 - 00:25 #12
Hos http://www.brinck.dk/ kan du få et krydset parallelkabel på 2 m for 59 kr. - og hvis det skal være 5 m koster det 89 kr.
- http://www.kjell.com med forretning i Helsingborg forhandler USB-linkkabler til 398 skr. (ca. 320 dkr.) - incl. software. Du kan handle med dem over nettet, - men det allerbilligste er din lokale containerplads og loddekolben når du ikke ligger inde med noget du kan \'modificere\'
Avatar billede eflow Nybegynder
06. januar 2002 - 00:28 #13
vi har en genbrugs station, men jeg kan ikke teste det på noget...så jeg køber nok bare sådan et lille parralel kabel, men sådan en usb satan ku ellers være meget lækker :P
Avatar billede tms Nybegynder
06. januar 2002 - 00:34 #14
Avatar billede eflow Nybegynder
06. januar 2002 - 00:36 #15
tms>> det var lige præcis sådan en jeg mente, kan man købe sådan en i kvickly ? eller skal man til føtex eller sådan noget ?
Avatar billede tms Nybegynder
06. januar 2002 - 00:38 #16
Det ved jeg desvære ikke !
Avatar billede tms Nybegynder
06. januar 2002 - 00:38 #17
Du kunne jo også bestille den på nette !
Avatar billede eflow Nybegynder
09. januar 2002 - 18:04 #18
jeg deler pointene imellem jer, jeg tror faktisk ikke jeg skal overføre nogen filer alligevel...