Avatar billede nessie Nybegynder
10. januar 2002 - 17:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udtræk af database ved hjælp af PHP

Hej jeg er en nybegynder i både PHP og mysql, mit problem er at jeg er ved at lave en gæstebog, siden hvor man kan skrive noget og indsætte det i databasen virker. Mit problem er at når det jeg skal have vist indholdet vil jeg gerne have det vist, i et table med en person i et felt. Jeg kan kun få den til at vise alle personerne i et felt.
Avatar billede webmonster Nybegynder
10. januar 2002 - 17:06 #1
Avatar billede nessie Nybegynder
10. januar 2002 - 17:16 #2
Der står der da ikke noget om hvordan man sætter udtræk fra en database pænt op i en tabel.
Avatar billede sthen Nybegynder
10. januar 2002 - 17:18 #3
Stik os noget indtil- videre-kode.
Så skal vi kigge på det.
Hvordan ser din kode for udtrækket ud nu.
Avatar billede webmonster Nybegynder
10. januar 2002 - 17:19 #4
der står hvordan du laver udtræk, og så er det jo bare om at smide det ind i de forskellige <td> </td> som du vil have det i....

Det er ren html

Avatar billede myplacedk Nybegynder
10. januar 2002 - 17:20 #5
Du har sikkert en while-løkke som henter data fra databasen, og skriver det ud.
Prøv at vise os den, hvis du kan finde den.
Avatar billede sthen Nybegynder
10. januar 2002 - 17:29 #6
echo \"<table>\";
$res = mysql_query(\"SELECT * FROM din_db order by \'navn\'\");
while($row = mysql_fetch_array($res)) {
echo \"<tr><td>\";
echo \"$row[navn]\";
echo \"</td></tr>\";
}
mysql_close();
print \"</table>\";

Noget i den stil ???
Avatar billede filip_b_l Nybegynder
10. januar 2002 - 18:13 #7
Hvis du gør sådan her skulle det virke:

$query = mysql_db_query(\"din_database\",\"SELECT * FROM din_tabel\",$connection) or die (\"error - 404 - error\");
echo \"<table>\";
while($r = mysql_fetch_array($query)) {
//Herunder trækker du alle de felter du vil ha vist ud som denne her... her er vist hvordan du trækker navn ud i $navn og tag ud i $tag...
$navn = $r[\"navn\"];
$tag = $r[\"tag\"];
echo \"<tr><td>$navn:</TD><td>$tag</TD></TR>\";
}
echo \"</table>\";
Avatar billede filip_b_l Nybegynder
10. januar 2002 - 18:16 #8
hvis du er nybegynder ved du sikkert ikke men det der overover kræver en connection den skal se sådan her ud (kopieres ind i fil som inkluderes eller bare kopieres ind i toppen af filen...:

$connection = mysql_connect(\"$host\",\"$user\",\"$pass\");
mysql_select_db(\"$db\", $connection);

forklaring:
$host er det sted hvor din db ligger (typisk localhost)
$user er dit brugernavn til mysql dbén
$pass er dit password til mysql db´en
$db er din databases navn...
Avatar billede nessie Nybegynder
10. januar 2002 - 23:04 #9
tak for hjælpen.